2.2 ECU gekraakt

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Herman schreef:
sooike schreef:[
Bij V-max, ....
Vermogenmeting voor-na is ook mogelijk evenals een remap op maat.
Vanaf volgende week op nieuw adres met nieuwe Dyno.

Enne, ik zou er een hetere nokkenas inleggen (Vmax heeft er nog veel op de plank liggen, dus daar is vast over de prijs te praten) en dan op maat remappen met toerentalbegrenzer stukje omhoog, dan weet je waarschijnlijk niet wat je overkomt.... :shock:
Hebben de mannen VMax ook een Supercharger mapping voor de 2.2 ecu? Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Volgens mij heeft dbilas die ooit een keer gemaakt, en leuren al die tuners met dezelfde mapping.
Goede cashcow :wink:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
2-20
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 sep 2009 11:56

Bericht door 2-20 »

Speerke schreef:The easiest way to measure the tire circumference is to set a marker on the floor and on the tire exactly above the marker on the floor (a piece of tape will do). Push the car for exactly one revolution until the marker on the tire is in the same position as before, place a second marker on the floor. After that, simply measure the distance between the two markers on the floor.
Thank you Peter,

This is how i'll do. :thumbup:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Speerke zei:
Het plan is dat ik eerst zelf de grotere injectoren ga monteren (als aanloop voor het Rotrex project) op die manier kan ik zelf op mijn gemak kijken of de software probleemloos gaat werken met de grote injectoren en indien nodig nog aanpassingen doen.
en... zijn er nog vorderingen op Rotrex gebied ?
Blijf altijd benieuwd naar dit soort ontwikkelingen :wink:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

:jump: :toot:
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

:alone: :D
captain slow
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Rotrex zit erop, nu nog in zijn meest simpele uitvoering dus met restrictor en zonder intercooler. Op dit moment is het doel vooral testen en doorontwikkelen van de ECU software.
De auto rijdt verder prima, maar waarschijnlijk zal een intercooler noodzakelijk zijn voor zwaar snelweg/circuit gebruik.

Ik zal binnenkort een verslagje plaatsen met wat foto’s van de opbouw.
Less Is More
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Speerke schreef:De auto rijdt verder prima, maar waarschijnlijk zal een intercooler noodzakelijk zijn voor zwaar snelweg/circuit gebruik.
Ga je het nog proberen met de cooler aan de zijkant, of wordt het toch aan de voorkant?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ik zal binnenkort een verslagje plaatsen met wat foto’s van de opbouw.
Mooi !
Ik kijk ernaar uit. Dan zijn toch al een paar kritische stappen genomen in ieder geval en kan je de eerste resultaten gaan voelen.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Speerke zei:
Rotrex zit erop, nu nog in zijn meest simpele uitvoering dus met restrictor en zonder intercooler. Op dit moment is het doel vooral testen en doorontwikkelen van de ECU software.
De auto rijdt verder prima, maar waarschijnlijk zal een intercooler noodzakelijk zijn voor zwaar snelweg/circuit gebruik.

Ik zal binnenkort een verslagje plaatsen met wat foto’s van de opbouw.
Volgens mij zag ik op Twitter ergens iets voorbij vliegen over "dat de grens van de standaard airbox was ontdekt" ?!
Ben niet benieuwd of zo hoor :oops:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

the-duke schreef:Speerke zei:
Rotrex zit erop, nu nog in zijn meest simpele uitvoering dus met restrictor en zonder intercooler. Op dit moment is het doel vooral testen en doorontwikkelen van de ECU software.
De auto rijdt verder prima, maar waarschijnlijk zal een intercooler noodzakelijk zijn voor zwaar snelweg/circuit gebruik.

Ik zal binnenkort een verslagje plaatsen met wat foto’s van de opbouw.
Volgens mij zag ik op Twitter ergens iets voorbij vliegen over "dat de grens van de standaard airbox was ontdekt" ?!
Ben niet benieuwd of zo hoor :oops:

Gr,
The Duke
Dat zou mooi zijn, want die grens ligt best ver. :wink:
Tijd voor wat updates zou ik denken...
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Speerke zei:
Ik zal binnenkort een verslagje plaatsen met wat foto’s van de opbouw.
Zeer benieuwd nog steeds, dus zou graag de sluier wat verder opgelicht zien..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Ik heb het beloofd, maar ik kom er gewoon niet aan toe :oops: Het uitgebreide verslag gaat er nog wel een keer komen, ik weet alleen nog niet wanneer. De nadruk ligt op dit moment nog altijd op het doorontwikkelen van de software, het Rotrex project komt op de 2e plaats.
Less Is More
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik denk dat een simpele foto van je huidige motorruimte al interesant is.
Je rotrex zit nu aan de onderkant weggewerkt en leidt de lucht terug in het 2.4 spruitstuk wat standaard lijkt, waar de M62 aan de bovenkant zit en een ander spruitstuk heeft.

Vooral onze belgische rijders zullen erg geintereseerd zijn, omdat jouw opzet zo goed als onzichtbaar is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Speerke schreef:Rotrex zit erop, nu nog in zijn meest simpele uitvoering dus met restrictor en zonder intercooler. Op dit moment is het doel vooral testen en doorontwikkelen van de ECU software.
De auto rijdt verder prima, maar waarschijnlijk zal een intercooler noodzakelijk zijn voor zwaar snelweg/circuit gebruik.

Ik zal binnenkort een verslagje plaatsen met wat foto’s van de opbouw.
En het door ontwikkelingen van de software gaat zeker de goeie kant op :wink:
Heb gisteren weer mogen ondervinden hoe lekker het blokje nu oppakt 8)
Plaats reactie