opel gt met storing

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

opel gt met storing

Bericht door speedstermr2 »

Hallo,

Het eerste verklikkerlampje ging bij mij branden.Het was het emissieregelaar lampje. De auto deed het gewoon goed maar ben naar de dealer Eef en Huib gereden en vantevoren gaf hij een storing aan op het display check gas cap :roll: opellijn gebeld en die zeiden dat het te maken had met m,n tankdop? Later ging het lampje branden nu blijkt dat de tankdop defect is. Wel snel na 4400 km. De monteur zei dat hij er al twee had vervangen. Zijn er meer gt rijders die dit hebben? Ben gewoon benieuwd. De verlichting op het display gaat soms ook van licht naar donker, is er iemand die dit ook heeft? Gr
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ah.. Dan hebben ze zo te merken de controle systemen uit de (amerikaanse) Solstice gewoon laten zitten toen ze 'm hier als 'Opel GT' gingen verkopen.

Amerikaanse auto's hebben een bezinetank controle systeem die moet in de gaten houden of er geen lekkage is.

Om de zoveel tijd zal deze de tank licht op een over- en onderdruk zetten en controleren of deze druk/vacuum ook blijft bestaan.

Als hij dan te snel druk verliest, dan gaat dus lampje aan.

Met zo'n systeem moet je vrij voorzichtig met de tankdop om gaan. Hij vormt een belanggrijk deel van het test systeem. Wat vuil op het afdicht-rubber of een scheurtje er in (bijv. laten vallen) zal al genoeg zijn om de motorstoring lamp aan te laten gaan.

Ook moet de dop er dus altijd goed en volledig worden op gedraaid, anders zelfde probleem.

Dit probleem is bij auto's in de USA van zo'n beetje alle merken een heel bekend fenomeen.. Helaas is meestal een nieuwe tankdop kopen om de zoveel tijd de enige oplossing.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Wij hebben er inmiddels 15000 opzitten, maar hier nog geen problemen gehad met lampjes die spontaan gaan branden.
Dat de verlichting af en toe van helder naar donker gaat en weer terug hebben we hier ook nog geen last van (knock on wood).
Het enige probleem op dit moment is dat bij het sluiten van het dak af en toe de stof tussen het scharnierend punt komt. Hiervoor moet hij nog een keer naar de garage.

Op het Duitse GT forum ben ik deze klachten al wel een paar keer tegen gekomen, maar daar zijn ook mensen die de tankdop van het slot hebben ontdaan.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik kreeg nog een mailtje van Leo met wat opmerkingen over de problemen met de GT. Hij schrijft dat het verhaal met de tankdop idd klopt met wat Arno schrijft, een echte amerikaan dus :)

Het punt met de verlichting is blijkbaar geen probleem, maar hoort zo. De lichtsensor die bovenin het dashboard zit is nogal krap afgesteld. Je kunt het controleren door de lichtsensor af te dekken, dan zou de verlichting na een aantal seconden minder fel moeten gaan branden. Wel moet het zo zijn dat alle verlichting meegaat, dus radio, stuur, raamschakelaars etc.

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Probleem inmiddels gefixed Monique?

Leuk je weer even gezien te hebben bij Eef en Huub
afgelopen woensdag. Kwam net uit de chemo en kon
dus niet blijven kletsen ivm besmettinggevaar voor mij
(lage weerstand) maar moest daar persé wat ophalen :wink:

Hopelijk volgende keer wat meer gelegenheid om te kletsen :roll:

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

storing lamp

Bericht door speedstermr2 »

Hoi, was toevallig dat we elkaar daar even zagen. :o Je zag er best goed uit ook al zal je door de chemo veel last hebben van de bijwerkingen. Ik heb een nieuwe tankdop gekregen en de binnenkant schijnt verbeterd te zijn dus alles is weer oke nu. En al zou hij weer kapot gaan dan is het tankdopje maar 30 euro :lol: buiten de garantie. Ik wens je weer het allerbeste met de behandeling. Was leuk om de foto,s te zien van je speedster toen hij helemaal klaar was. Gr Monique
p.s
Marc wie is Leo? en ik hoop dat er verder geen problemen komen als het alleen dit was dan is het niet erg.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Leo is de monteur bij het Motorhuis in Gouda die altijd de speedsters daar doet. Maar die weet gewoon heeeeeel veel van allerlei auto's af en volgt soms ook het speedster forum ;)

Mark
C30-94@0.55bar
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

lampje

Bericht door speedstermr2 »

Het lampje is wederom weer aan w.s is de nieuwe tankdop weer defect. Heb er nu 2500 km mee gereden sinds de nieuwe dop. Bij Eef en Huib zeggen ze nu dat ik naar de dealer moet waar ik hem heb gekocht. De nieuwe dop is al verbeterd zeggen ze. De benzine tank zal er dan uit moeten.
Ik rij zo wel door want de auto rijdt gewoon oke. Ik heb trouwens vocht :twisted: in de achterlampen ben benieuwd of meer gt rijders dit ook hebben. Monique
Plaats reactie