Foutcode P1271

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Sinds gisteren heb ik ook last uitval met deze foutcode. Speedster is me kort na elkaar 5 keer uitgevallen in de stad. Toen ik harder op de gas begon te drukken is hij niet meer uitgevallen. Toch zit ik met de schrik dat hij nu weer zal uitvallen.
Als ik nu gas begin te geven hoor ik even een tik geluid alsof een dekseltje open/dicht tikt. Ik neem aan dat dit de bedoelde gasklep is. Kan ik dit zelf herstellen?
Speedster 75
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De meest voorkomende zijn de stekkers die achter het koelwaterreservoir zitten.

Wiel links achter eraf, wielkastbekleding eraf, en dan kun je erbij.
Stekkers los, schoonmaken en de pinnetjes nakijken of ze nog goed contact kunnen maken.

Ja je kunt het zelf. Als je dat niks vindt, kijk of vauxhall tijd voor je heeft.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Dat klinkt nog doenbaar :). Thanks voor de uitleg. Ik ga het morgen rustig bekijken.
Anders kan ik eventueel ook nog naar Terry bij Opel Maastricht, die woont al wat dichter.
Speedster 75
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Heb ik vorige week ook gehad. Ook met de Speedster naar Terry geweest. Bij het uitlezen gaf hij een foutmelding bij de gasklep. In de stekkerverbinding zat een grote waterdruppel en dat zorgde voor kortsluiting. Stekkerverbinding droog gemaakt en de foutmelding gereset. Hij loopt nu weer prima!
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Het was gelukkig zoveel simpelder.
Toen ik in de kofferbak ging spieken zag ik plots dat de buis aan liftilter half los zat. Logisch dat ik foutmelding kreeg :).
Weer wat bijgeleerd. Klem was blijkbaar beetje los gekomen door al die druk. Nu is het verholpen, dagje rondgereden.
Speedster 75
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Foutcode P1271

Bericht door paulbroere »

ook ik heb nu dit probleem.

Er wordt af en toe gesproken over pinnetjes?
Ik heb de stekkers achter het expansievat losgehad, maar deze zaten netjes strak vast en ik zag niets van pinnetjes ofzo?

Ook de stekker op het gasklephuis even losgehad... storing blijft regelmatig onder het rijden terugkomen :/
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
quadrifoglio
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:15

Re: Foutcode P1271

Bericht door quadrifoglio »

Kan het ook de stekker op het gaspedaal zijn?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Foutcode P1271

Bericht door Smiley »

paulbroere schreef:Ook de stekker op het gasklephuis even losgehad... storing blijft regelmatig onder het rijden terugkomen :/
Ik blijf erbij dat je ze krijgt door trilling bij de stekkers onder het tankje.
Nogmaals controlleren (ook aan de draadkant van de stekkers) en contactspray erin en aan de kabelkant extra vastzetten op de bracket, zoals eerder gepost met een foto.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Foutcode P1271

Bericht door paulbroere »

HELP!

Ik heb de auto zelf uitgelezen, het resultaat is een zeer verstoord gaspedaal signaal...

auto naar de dealer gebracht. In het motorstuurapparaat was heel veel water gelopen. De stekkers zijn gaan oxideren. Volgens de dealer is er kortsluiting in het motorstuurapparaat ontstaan wat nu de storing veroorzaakt.

diagnose: €100
Computer: € 1000
inleveren computer en alle stekker schoonmaken, inspuiten en waterdichtmaken: € 400 (4 UUR WERK)
TOTAAL € 1500 kosten :S

GEEN garantie dat het dan weer werkt, omdat de stekkers schoongemaakt worden, maar natuurlijk geoxideert zijn...

WAt nu te doen?

een gebruikte computer willen ze liever niet aan beginnen, deze moet namelijk eerst netjes bij de oude auto zijn uitgeleerd om te kunnen gebruiken, daaar hebben ze in het verleden gezeur mee gehad.
Bijlagen
SDC12265.JPG
SDC12265.JPG (52.01 KiB) 2750 keer bekeken
SDC12261.JPG
SDC12261.JPG (58.83 KiB) 2747 keer bekeken
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Foutcode P1271

Bericht door Smiley »

pm speerke eens of hij je kan helpen als je ergens een 2e hands ecu ritselt.
Heb je de 4 cijferige code van je auto?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Foutcode P1271

Bericht door Exmantaa »

Zolang er geen ecu pinnen weggecorrodeerd zijn zou ik hier eerst eens een bus WD 40 in leegspuiten en alle water/troep eruit spoelen. Dan misschien nog wat contactcleaner erover en kijken of de boel dan wel weer werkt. Dan connectors met contactvet definitief monteren om het water buiten te houden...
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Foutcode P1271

Bericht door the-duke »

Dan connectors met contactvet definitief monteren om het water buiten te houden...
Ik heb ze wel eens gecheckt en toen was het ok,maar dacht al bij mezelf dat ik een keer aan de beurt zou gaan zijn.. echter... met wat je hier schrijft zou ik (en velen) wellicht een toekomstig probleem mee kunnen voorkomen.

Heb je ook een merk of artikelnr van dit product eventueel en hoe je dat toe zou moeten passen om water definitief buiten te houden ? Misschien vb fotootje van hoeveel je / waar moet smeren?

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Foutcode P1271

Bericht door speedokus »

misschien is het een idee om iets met een tupperware bakje te construeren, en dit er overheen te plaatsen.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Foutcode P1271

Bericht door Smiley »

speedokus schreef:misschien is het een idee om iets met een tupperware bakje te construeren, en dit er overheen te plaatsen.
Denk dat een omgekeerd aluminium "bootje" wat netter staat. (vastgemaakt op die 2 eerder vermelde bouten)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Foutcode P1271

Bericht door Exmantaa »

the-duke schreef:
Dan connectors met contactvet definitief monteren om het water buiten te houden...
Ik heb ze wel eens gecheckt en toen was het ok,maar dacht al bij mezelf dat ik een keer aan de beurt zou gaan zijn.. echter... met wat je hier schrijft zou ik (en velen) wellicht een toekomstig probleem mee kunnen voorkomen.

Heb je ook een merk of artikelnr van dit product eventueel en hoe je dat toe zou moeten passen om water definitief buiten te houden ? Misschien vb fotootje van hoeveel je / waar moet smeren?

Gr,
The Duke

Ik zit zelf niet zo in de electronica, maar een beetje google: http://www.ingcon.nl/image/imagedir/pro ... Chemie.pdf
Plaats reactie