Foutcode P1271
Re: Foutcode P1271
Ok..
Ik dacht dat je dat zelf had gedaan en ervaring mee had of zo, vandaar de vraag..
Ik zal nog eens kijken als ik straks (eindelijk) vakantie heb !
Thnx,
The Duke
P.S.
Als iemand een bakje er omheen gaat fabriceren, lijkt me de uitdaging dat ie nog steeds moet koelen in ieder geval, dus misschien meer iets in de vorm van een afdakje wellicht..
Ik dacht dat je dat zelf had gedaan en ervaring mee had of zo, vandaar de vraag..
Ik zal nog eens kijken als ik straks (eindelijk) vakantie heb !
Thnx,
The Duke
P.S.
Als iemand een bakje er omheen gaat fabriceren, lijkt me de uitdaging dat ie nog steeds moet koelen in ieder geval, dus misschien meer iets in de vorm van een afdakje wellicht..
The bullshit stops when the light drops
Re: Foutcode P1271
Potverdikkie!! Ook ik heb nu sinds enkele dagen een bijrijder.
Zijn naam is foutcode p1271......
Ik heb al wat zitten lezen, ik denk dat ik maar eens begin met stekkers bij de ecu los- en schoonmaken.
Daarna stekker bij het pedaal en bij de gasklep.
En ook onder/bij het kvs vaatje.
Ben benieuwd!
Ik laat mn bevindingen weten!
Zijn naam is foutcode p1271......
Ik heb al wat zitten lezen, ik denk dat ik maar eens begin met stekkers bij de ecu los- en schoonmaken.
Daarna stekker bij het pedaal en bij de gasklep.
En ook onder/bij het kvs vaatje.
Ben benieuwd!
Ik laat mn bevindingen weten!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Foutcode P1271
Gezien je lhd conversie, zou ik gaspedaal als eerste doen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Re: Foutcode P1271
Ik heb eens bekeken om een afdekknutselding in elkaar te hobbyen, maar dit is toch wel lastig.
Omdat de stekkers toch wel professioneel spul is, lijkt mij de enige mogelijkheid dat er water in de ecu komt langs de rubberafdichting rond de bedrading.
Ik heb opgemerkt dat de originele tyrips die de rubberafdichting aan de bedrading afklemmen, nog behoorlijk kunnen aangetrokken worden ! Ik heb er dan bij elke stekker nog een extra tyrip bij gespannen, Ik geloof nooit dat daar nog water doorheen komt.
Eventueel kan je de rubberafdichting nog eerst van silicone voorzien alvorens de tyrips aan te trekken.
Omdat de stekkers toch wel professioneel spul is, lijkt mij de enige mogelijkheid dat er water in de ecu komt langs de rubberafdichting rond de bedrading.
Ik heb opgemerkt dat de originele tyrips die de rubberafdichting aan de bedrading afklemmen, nog behoorlijk kunnen aangetrokken worden ! Ik heb er dan bij elke stekker nog een extra tyrip bij gespannen, Ik geloof nooit dat daar nog water doorheen komt.
Eventueel kan je de rubberafdichting nog eerst van silicone voorzien alvorens de tyrips aan te trekken.
Einfach nur ein nackter Sportler
-
- Actief lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 02 mei 2013 19:34
Re: Foutcode P1271
Zorg dan wel dat je géén gewone silicone gaat gebruiken he!
Deze bevat zuur en dat vreet je contacten zo weg.
Je zou bvb wel TEC7 kunnen gebruiken of anders kit die je mag toepassen op natuursteen. (deze zijn zuurvrij)
Er bestaan bij de electronica-zaken ook speciale kits hiervoor.
Koen
Deze bevat zuur en dat vreet je contacten zo weg.
Je zou bvb wel TEC7 kunnen gebruiken of anders kit die je mag toepassen op natuursteen. (deze zijn zuurvrij)
Er bestaan bij de electronica-zaken ook speciale kits hiervoor.
Koen
Re: Foutcode P1271
Tegen het advies van goere Smiley in ben ik toch ergens anders begonnen.
Ik heb eerst het koelvaatje aan de kant geschoven, en de stekkers die daarachter zitten eens bekeken.
De blauwe stekker zag ik niets vreemds.
De zwarte zag er uit als hieronder op de foto's.
Ik heb de stekker uiteengehaald (gele inserts eruit)
Vervolgens de boel even ingespoten met WD40, en daarna lekker laten uitlekken.
Geprobeerd alles zo goed mogelijk droog te poetsen.
Daarna met wat lucht de restjes eruit geblazen.
Ik laat het nu een paar dagen drogen, vervolgens spuit ik het in met contactspray, en gaan we nog eens een poging doen.
Hoe dit vocht er nu ingekomen is, is mij eigenlijk wel een raadsel.
Het zal wel een slecht afdichtend rubbertje zijn bij de stekkers.
Ik heb eerst het koelvaatje aan de kant geschoven, en de stekkers die daarachter zitten eens bekeken.
De blauwe stekker zag ik niets vreemds.
De zwarte zag er uit als hieronder op de foto's.
Ik heb de stekker uiteengehaald (gele inserts eruit)
Vervolgens de boel even ingespoten met WD40, en daarna lekker laten uitlekken.
Geprobeerd alles zo goed mogelijk droog te poetsen.
Daarna met wat lucht de restjes eruit geblazen.
Ik laat het nu een paar dagen drogen, vervolgens spuit ik het in met contactspray, en gaan we nog eens een poging doen.
Hoe dit vocht er nu ingekomen is, is mij eigenlijk wel een raadsel.
Het zal wel een slecht afdichtend rubbertje zijn bij de stekkers.
Re: Foutcode P1271
Komt dit alleen voor bij wagens die buiten staan , of staan jullie wagens ook binnen in de garage ?
Re: Foutcode P1271
Bij de vorige eigenaar was mijn auto een buitenslaper. De eigenaar daarvoor weet ik niet.
De 1e eigenaar had hem ook altijd binnen staan.
In de (bijna) 2,5jr dat ik hem heb staat hij altijd binnen, en alleen met mooi weer komt hij buiten.
Regen probeer ik wel te mijden eigenlijk.
Maar een keer lekker wassen en poetsen kan volgens mij ook al voldoende zijn.
De 1e eigenaar had hem ook altijd binnen staan.
In de (bijna) 2,5jr dat ik hem heb staat hij altijd binnen, en alleen met mooi weer komt hij buiten.
Regen probeer ik wel te mijden eigenlijk.
Maar een keer lekker wassen en poetsen kan volgens mij ook al voldoende zijn.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2357
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Foutcode P1271
Ik heb het bij mij ook is bezien, de rubbers die de afsluiting maken zitten toch wa los over de draden. Plus de draden die naarde ecu lopen hebben bij mij een stoffe omhulsel. Ik zou er niet van verschieten dat door dit stoffen omhulsel (soort plakband) het water naar binnen wordt gezogen.
Is mijn mening na een kijkje van 10sec, kan zijn da ik verkeerd zit
Is mijn mening na een kijkje van 10sec, kan zijn da ik verkeerd zit
30/08/14 meet and greet.
Re: Foutcode P1271
Knijp dan meteen de vrouwtjes een beetje dicht! Bij mij waren die door het "op en neer" bewegen van de kabelbomen (links en rechts van de stekkers) opengebogen. Hierdoor was er geregeld onderbreking en dus storing. De stekkers heb ik daarna onder een kunststof hoesje gelegd, en VOOR het expansievat door laten lopen. Zodat je er goed bij kunt. Door de kabelbomen ook goed vast te zetten voorkom je dat de stekers weer ruim worden.
Re: Foutcode P1271
vandaag de stekkers nog eens goed ontvet, schoongeblazen, vrouwtjes een beetje dicht geduwd, met contactspray ingespoten, en weer gemonteerd.
nu ook voor het vaatje langs laten lopen, wellicht scheelt het iets?
Testritje van een 35-40km gemaakt, maar het is niet meer voorgekomen.
Vooralsnog lijkt het bij mij nu opgelost dus!
nu ook voor het vaatje langs laten lopen, wellicht scheelt het iets?
Testritje van een 35-40km gemaakt, maar het is niet meer voorgekomen.
Vooralsnog lijkt het bij mij nu opgelost dus!
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Foutcode P1271
Ik hoop dat het bij mij niet gebeurd, want ik heb mijn ecu afdekking gemaakt en gemonteerd,
gemaakt van aluminium,
grt Speedokus.
gemaakt van aluminium,
grt Speedokus.