olielampje brandt soms, terwijl er genoeg olie op zit

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Blitz

olielampje brandt soms, terwijl er genoeg olie op zit

Bericht door Blitz »

hellow,

ik heb gemerkt als ik een rotonde neem of redelijk sportief (geen race-stijl, gewoon sportief) een bocht neem, dat mijn olielampje even aan gaat, maar ik heb gepeild, de olie staat zo goed als op het maximum.
hebben jullie dit ook? of is de sensor niet goed ofzo?
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Nooit last van gehad.

Let op, je moet je olie peilen binnen 2-10 minuten na afzetten van de motor. Het olie filter moet nog gevuld zijn met olie, anders kloppen de peil streepjes niet en rij je dus met te weinig olie rond :shock:
Less Is More
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Zeker weten dat het je olielampje is, en niet de handrem??
Daar zit namelijk ook je remoliepeil op en met flink bochtenwerk wil die nog wel eens aan gaan..
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Wat meer remvloeistof in het reservoir gieten en het gaat weg. Dit had ik ook, nu staat de remvloeistof iets over het maximum en geen lichtje meer bij lange bochten :D
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

olielampje brand soms

Bericht door S. Gonzales »

Denthrax schreef:Wat meer remvloeistof in het reservoir gieten en het gaat weg. Dit had ik ook, nu staat de remvloeistof iets over het maximum en geen lichtje meer bij lange bochten :D
En kijk dan meteen even naar de dikte van je remblokken! Want "vermits" er geen remvloeistof lekt is slijtage de enige reden waarom het niveau daalt. Dat wordt nog wel eens vergeten.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Blitz

Bericht door Blitz »

t gaat zo snel, maar ik ben er bijna 100% zeker van dat het om het olie lampje gaat.
remolie bijvullen is iets wat je nooooit mag doen :shock: als de remblokken half weg zijn en je vult de remolie bij is er nog niets aan de hand, maar als je dan de blokken vervangt en de rempompen trugduwt, spuit de olie er uit ;)
remblokken heb ik trouwens onlangs nagekeken en zijn zowel aan binnen- en buitenkant dik in orde ;)
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Bij de Speedster zit het rempotje dwars in de auto en als je een bocht maak dan kom de vlotter te laag te zitten en ga het lampje branden.
In bijna 99% van de auto's zit het potje in de lengte en heb je daar geen last van. Alleen op een helling van heel veel %.
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Uiteraad steeds de staat van je blokken controleren! Ik had dit nat het plaatsen van stalen remleidingen en nieuwe blokken. Hierbij ook de remolie vervangen en mooi gevuld tot de maximum streep van het reservoir. Maar dan krijg je steeds het lampje in stevige bochten. Wanneer je de olie net boven het maximum niveau vult heb je dit niet meer.
Plaats reactie