Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.

Bericht door Dennizz »

Ik weet niet precies wat ik wel en niet op het forum gezet heb. Ik heb er uiteindelijk ook een nieuwe ecu in gestopt. Dat gaat ook niet helemaal vanzelf omdat je de sleutels ook moet herprogrammeren. Speedster staat nu 2 jaar droog en dat scheelt alles. Vorig jaar 3 keergereden en de laatste keer kreeg ik weer lampjes, van het jaar ook alweer 2 keer gereden en het dashboard is weer rood. Code onbekend of de weer iets in het gaspedaal, gasklep etc.

Auto blijft wel normaal rijden dus ik reset hem en klaar. Bij mij was het probleem met de stekkers op de ecu, dit was een modderpoel en heeft sluiting veroorzaakt waardoor de ecu in de war was. Na een nieuwe ecu was de storing, geen respons gaspedaal wel definitief verleden tijd.

gevonden
viewtopic.php?f=11&t=3526&hilit=storing ... &start=150
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
eryofa
Actief lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.

Bericht door eryofa »

Ondertussen weer 2 stappen verder:

Heb de zwarte stekker achter het expantievat verwijderd en de bedrading doorgesoldeerd.
Deze stekker gaf me al vaker problemen. Al was ik nu niet overtuigd dat deze ook het laatste jaar de oorzaak was.
Het leek goed te gaan, maar na 3 dagen toch weer storing.
Door t solderen weet ik nu iig dat de stekker niet meer voor problemen kan zorgen.

Daarna gaspedaal uitgebouwd. Het huis daarvan bleek ingescheurd vanaf de aanslag voor "volgas".
Het pedaal staat daardoor niet meer recht op het elektrisch gedeelte.
Hierdoor zouden de contacten van elkaar gedrukt kunnen worden...

Ik heb t provisorisch gerepareerd (en meteen een zoekopdrachtje voor nw pedaal gedaan.
We rijden nu weer 3 dagen zonder storing.

ZIjn er meer die zo'n scheur in t gaspedaal huis hebben gehad? Kan er niets over vinden.

Grtz
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.

Bericht door Dennizz »

Jij hebt ook een lekkere versie hoor :bag:

Ik moet zeggen ik heb de afgelopen jaren na vernieuwing ecu geen last meer gehad van enkel nog stationair lopen. Daarbij staat hij nu wel binnen :wink:

Een ingescheurde gaspedaal had ik niet, ik heb toen wel een andere gekocht en gewisseld.
Eigenlijk alles gewisseld op de draadboom na :mrgreen:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie