Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Mee eens, maar nattigheid rechtstreeks van boven naar beneden zoals in de speedster kan niet bij een vectra/astra.Arno schreef:Tja.. Ik wil niet rot doen, maar in een Vectra en Astra hangt het ding dus ook op exact dezefde plaats op het inlaatspruitstuk en vol in de spray, nattigheid, pekel en andere troep die daar de neus binnen komt door de radiator. Over het algemeen zien de gebruikte ECU's van Astra's en Vectra's er aan de buitenkant ook compleet geoxideerd en smerig uit..
De hogedrukspuit gaat er bij mij niet in. Zeker niet bij speedstereigenaren, die over het algemeen goed genoeg weten hoe fragile alles is.
Ik houd het op regen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- paulbroere
- Lid
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
ik ben er niet gerust op.. toch eens goed kijken hoe ik het in het vervolg ga beschermen, want ik wil deze ongein niet nogmaals
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Je kunt een afdakje voor de ecu maken. Op deze 2 bouten kun je hem vastzetten. (ecu zit met 3 bouten en een blinde bout vast)paulbroere schreef:ik ben er niet gerust op.. toch eens goed kijken hoe ik het in het vervolg ga beschermen, want ik wil deze ongein niet nogmaals
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- paulbroere
- Lid
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
- update -
ben inmiddels thuis na 50kmm rijden vanaf OPC Ooterhout. De storing bleef weg
Men gaf wel aan dat er af en toe een foutmelding terug kwam ook na het repareren, dus uitdrukkelijk werd nogmaals gezegd dat er geen garantie op de reparatie gegeven kon worden.
Ik was uiteindelijk een kleine €440 kwijt.
Men heeft daarvoor de ECU stekkers gedemonteerd, alles zorgvuldig ontdaan van roest en schoongemaakt, zaken doorgemeten en terug in elkaar gezet. (ingespoten met contactspray).
Daarna heeft men de stekkers aan de achterkant (waar de kabels uitkomen) ingespoten met een soort hars om waterdicht te maken en een extra bescherming omheen gedaan.
Een smak geld, maar hij rijdt terug, en de stekkers/kabels zouden nu beter beschermd moeten zijn dan origineel...
ben inmiddels thuis na 50kmm rijden vanaf OPC Ooterhout. De storing bleef weg
Men gaf wel aan dat er af en toe een foutmelding terug kwam ook na het repareren, dus uitdrukkelijk werd nogmaals gezegd dat er geen garantie op de reparatie gegeven kon worden.
Ik was uiteindelijk een kleine €440 kwijt.
Men heeft daarvoor de ECU stekkers gedemonteerd, alles zorgvuldig ontdaan van roest en schoongemaakt, zaken doorgemeten en terug in elkaar gezet. (ingespoten met contactspray).
Daarna heeft men de stekkers aan de achterkant (waar de kabels uitkomen) ingespoten met een soort hars om waterdicht te maken en een extra bescherming omheen gedaan.
Een smak geld, maar hij rijdt terug, en de stekkers/kabels zouden nu beter beschermd moeten zijn dan origineel...
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Al met al kunnen we er van leren dat betere bescherming van de stekkers en verbindingen kosten kan besparen, en vooral veel ellende. Moet er niet aan denken dat dit ergens in Italië gebeurt bijvoorbeeld. Vanmiddag ook eens gekeken:
De afdichting tussen kabel en stekker is d.m.v. een rubber tule. Die tule is d.m.v. een Ty-rap rondom de kabel dichtgesnoerd, maar daar kan eenvoudig water tussendoor lopen.
Dat water loopt dan aan de achterzijde de stekker in, en loopt zo door naar de ECU.
We hebben een binnenslaper, dus niet snel een probleem, maar die verbindingen ga ik toch maar verbeteren, en erboven een kapje o.i.d. maken.
Benieuwd of iemand nog een idee voor zo'n kapje heeft?
De afdichting tussen kabel en stekker is d.m.v. een rubber tule. Die tule is d.m.v. een Ty-rap rondom de kabel dichtgesnoerd, maar daar kan eenvoudig water tussendoor lopen.
Dat water loopt dan aan de achterzijde de stekker in, en loopt zo door naar de ECU.
We hebben een binnenslaper, dus niet snel een probleem, maar die verbindingen ga ik toch maar verbeteren, en erboven een kapje o.i.d. maken.
Benieuwd of iemand nog een idee voor zo'n kapje heeft?
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Gisteravond een stukkie toeren. Na 59 KM weer de storing, lampje brand motor loopt enkel stationair. Beetje frommelen aan de stekkers bij t expansievat, (die heb ik tegenwoordig voorlangs liggen). en lopen weer. Onderweg nog diverse keren via de OBD de storing moeten resetten.
's Morgens thuis de stekker helemaal losgehaald. Bleek toch dat enkele pinnen groene koperoxide produceerden.. schoongemaakt met contactspray en tandenborstel. Daarna ingespoten met WD40, en nu weer de hele dag zonder problemen aan t toeren geweest,
Je kijkt er al niet meer van op, maar wat een K.. bedrading maken die lui daar eigenlijk..
(e.e.a. als tip voor overige broeders)... zoek niet verder, koop geen ECU's, t zit bijna altijd in stekkers.
gelijktijdig ook de ECU stekers gecontroleerd, keurig droog, en in t vet, tules nog eens extra vastgezet met ty-raps
Daar hoeven we ons dus geen zorgen over te maken,.
's Morgens thuis de stekker helemaal losgehaald. Bleek toch dat enkele pinnen groene koperoxide produceerden.. schoongemaakt met contactspray en tandenborstel. Daarna ingespoten met WD40, en nu weer de hele dag zonder problemen aan t toeren geweest,
Je kijkt er al niet meer van op, maar wat een K.. bedrading maken die lui daar eigenlijk..
(e.e.a. als tip voor overige broeders)... zoek niet verder, koop geen ECU's, t zit bijna altijd in stekkers.
gelijktijdig ook de ECU stekers gecontroleerd, keurig droog, en in t vet, tules nog eens extra vastgezet met ty-raps
Daar hoeven we ons dus geen zorgen over te maken,.
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Goed verhaal, goede tips.
Succes en Knalze!
Succes en Knalze!
Nr.0672
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Ik heb toevallig na aanleiding van dit topic zo,n afscherming in elkaar geknutseld van aluminium, lekker licht dus.
makkelijk te monteren.
Grt Speedokus.
makkelijk te monteren.
Grt Speedokus.
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
speedokus schreef:Ik heb toevallig na aanleiding van dit topic zo,n afscherming in elkaar geknutseld van aluminium, lekker licht dus.
makkelijk te monteren.
Grt Speedokus.
"Neem je ze in Productie" ?!
Nr.0672
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
zou zomaar kunnen Peter.
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Hoi vrienden,
3 jaar later... Opnieuw een flink aantal keren P1271 en P1275 op de OBD gehad, (en dan wel in Toscane )
Achter de binnenwerkjes / gele kapjes van de grote stekkers (zwart en blauw) achter t expansievat opnieuw vocht en kopergroen.
Helaas was reinigen hiervan niet afdoende. Ook daarna nog vaak moeten resetten.
Bij de terugreis is het probleem echter na een paar honderd KM weer tot 0 teruggelopen.
Zeker weten dat ECU en beide stekkers niet het probleem zijn nu.
Zijn er nog mensen die ondertussen meer ervaring of tips hebben rond het op noodloop komen van de motor?
Grtz..
3 jaar later... Opnieuw een flink aantal keren P1271 en P1275 op de OBD gehad, (en dan wel in Toscane )
Achter de binnenwerkjes / gele kapjes van de grote stekkers (zwart en blauw) achter t expansievat opnieuw vocht en kopergroen.
Helaas was reinigen hiervan niet afdoende. Ook daarna nog vaak moeten resetten.
Bij de terugreis is het probleem echter na een paar honderd KM weer tot 0 teruggelopen.
Zeker weten dat ECU en beide stekkers niet het probleem zijn nu.
Zijn er nog mensen die ondertussen meer ervaring of tips hebben rond het op noodloop komen van de motor?
Grtz..
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
De 1271 heeft iemand anders ook wel eens gehad toen de bedrading beschadigd was onder de pook behuizing.
Is die er wel eens af geweest?
Is die er wel eens af geweest?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Motor loopt plots enkel stationair. Motorlampje brand.
Klopt, wellicht was Dennizzz dat maar weet niet zeker meer.
2013 al eens gecheckt, en gisteren in Toscane heb ik die kabelboom losgemaakt en vrijgelegd. Geen bijzonderheden aan te zien. Het checken van de gehele boom zet ik in agenda voor komende winter...
2013 al eens gecheckt, en gisteren in Toscane heb ik die kabelboom losgemaakt en vrijgelegd. Geen bijzonderheden aan te zien. Het checken van de gehele boom zet ik in agenda voor komende winter...