Supercharger ombouw 2.2 DIY

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Vandaag is Klasen een uur of 4 met mijn mapping bezig geweest.

De uitslag viel lager uit dan ik had verwacht.
270pk
311nm koppel

Hij gaat er desondanks als een raket vandoor! Morgen mag het interieur er weer in.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

grafieken willen we zien!! 8)

(Dit waren niet toevallig achterwiel pk's????)
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Exmantaa schreef:grafieken willen we zien!! 8)
(Dit waren niet toevallig achterwiel pk's????)
Helaas geen achterwiel PK's, volgens mij waren dat er 250.
Volgens Stefan stond de dyno heel precies afgesteld en zijn dit de echte DIN PK's aan het vliegwiel.

Grafiek zit in mijn tas en heb helaas geen scanner thuis....
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

heb je geen fototoestel? lang pingsterweekend... :wink:

250 aan de wielen is not bad, maar hij heeft daar een éénrols dynobank toch?
Slipten je wielen eigenlijk nog door op die bank?
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Sorry, niet opgelet. Heb 331nm koppel ipv 313 :oops:

Het is inderdaad een bank met 1 rol, van slippen niets gemerkt. Hierbij de foto, goed idee!
Afbeelding



Vanaf 6500 heeft hij een zachte begrenzing ingebouwd, vanaf 7200 is het stop... Handig, geen shiftlight nodig.

De 6500 toeren waarschijnlijk veroorzaakt door standaard klepveren en een vreemd nokkenas-advies van Hi-Tec. Daar zit in ieder geval voor mijn setup de winst.

B.v. deze set erin:
http://www.zzperformance.com/cobalt_ion ... &catid=230
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Lekker vlak SC verloop, maar zet ook even de schaalverdeling erop.
Zal nu wel lekker lopen? :D Loopt nu ook een stuk beter onderin denk ik?

Met de standaard klepveren en nokkenas zit je bij 7200 zo'n beetje op de grens ja, maar de M62 SC maakt daarboven ook niet meer zoveel power.
Jij hebt alleen een Hitec inlaatnokkenas toch? Inderdaad een wat aparte set-up, omdat zo'n beetje elke Ecotec SC tuner de uitlaatkant aanpakt...
Maar er is ruimte voor verbetering... :wink:
(alhoewel je volgens mij toch echt flink meer pk's hebt dan mijne)[/list]
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Vergeleken met deze dyno (2,9 poelie, wiseco's, blower cams) vlakt je top-end flink meer af. En je koppel is wat lager (331Nm = 244lb/ft):
Afbeelding

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... s-the-bhp/
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Dan klopt de hypothese van de nokkenassen wel.
Hij heeft dezelfde compressie, prerad, poelie etc.

Zal ik komende winter dan toch.....
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Co'tje schreef:Dan klopt de hypothese van de nokkenassen wel.
Hij heeft dezelfde compressie, prerad, poelie etc.

Zal ik komende winter dan toch.....
Ja doen, eerst even hiermee spelen en volgende winter de SC nokkenassen erin van comp cams en je krijgt vooral bovenin duidelijk meer. Loopt stationair wel wat onrustiger.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

De uitslag viel lager uit dan ik had verwacht.
270pk
311nm koppel
Nou, dit lijken me toch heel mooie cijfers 8)
en.. volgens mij is de "soepelheid", die niet altijd even duidelijk blijkt uit dit vermogensgrafiek cijfers, die je ook zult hebben door het verwijderen van balansassen e.d. ook iets waar je in het dagelijks leven plezier van zult hebben.

Doordat je een hoop roterende massa niet mee hoeft te versnellen in en rond de motor, zal het als het goed is hetzelfde effect geven als meer vermogen.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Heb inmiddels weer tijd gevonden om aan de speedy te sleutelen. CL5+ remt als een gek. Software van Speerke draait prima en geeft mooie informatie over de performance.

Half november komen nieuwe nokken, klepveren, nieuwe seals en versterkte kopbouten. Samen met de nieuwe dynamopoelie van speedster4fun en verbeterde externe thermostaat inbouwen deze winter.

Dan hoop ik eindelijk de 300pk's ruim voorbij te schieten...
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY

Bericht door Co'tje »

Nieuwe nokken en klepveren zitten er in! Tegelijk overgestapt op een grotere SC poelie om hoger in toeren te kunnen draaien.
Draait probleem door tot 7800 toeren, heerlijk! Hij gaat als een trein. Verloren paarden zijn weer terecht.

Deze zomer eens kijken of ik op de rollerbank terecht kan. :D
En toch maar snel op zoek naar een Harrop :o)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY

Bericht door Maik »

Goed nieuws Co!
7800rpm moet wel lekker zijn denk ik :shock:
Maakt hij dan ook een lekker geluid? Welk uitlaatsysteem had jij er ookalweer onder zitten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY

Bericht door Co'tje »

3 inch Tullett :toot:

HERRIE dus, heerlijk.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY

Bericht door speedokus »

Wow 7800 toeren lijkt me geweldig, niet zo voor je oren, maar toch.
Grt Speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Plaats reactie