Smiley's supercharger inbouw DIY

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Heeft de astra/zafira geen ander nummer? (omdat de speedster ook bij andere gedeelde onderdelen een eigen nummer krijgt, met ditto prijs en wachttijd)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Google doet wonderen:
http://atm-autoteile.de/index.php?a=349535

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Hartelijk dank :thumbup:

Nog een alternatief als pakking tussen de u-bend en de cat sectie?
(heb nu pasta gebruikt, maar een pakking is me liever)
In de TIS staat er daarvoor geen vermeld, en een ritje langs de universele autospecialisen was geen succes laatste keer.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Daar hoeft geen pakking smiley, ook niet met vieze pasta's werken, gewoon goed stevig de bouten aanhalen. De tullet van Dominique lekte vanochtend ook niet na het monteren van een nieuwe downpipe :wink: (mijn tullet ook niet).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

En anders kan je eenzelfde pakking gebruiken als tussen je spruitstuke en downpipe. Tenminste bij mijn 3" Tullet.
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Aha, kan iemand toevallig het astra of zafira typenummer erbij zoeken, dan zal het wat vlotter gaan.[/quote]

He Smiley als het een specifiek speedster nr. is beginnen ze met 48.........
alle andere nr's zijn ook voor andere modelen van toepassing.

Groetjes Terry

tot de 19e
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Smiley schreef: Kan ik gewone rvs bouten gebruiken om de delen aan elkaar te zetten?
Ik raad je aan de rvs bouten vast te schroeven met zelfborgende moeren. Bij mijn Tullett kwamen rvs moeren los door opwarmen/afkoelen.
Na originele zelfborgende Opelmoeren (zo van die koperkleurige) te gebruiken, geen probleem meer. :D
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Bij mij zit niks bij/om het spruitstuk. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit het beste is of zo. Volgens van de Kooi was/is dat geen probleem en tot nu toe heeft die gelijk.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

piet schreef:
Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Bij mij zit niks bij/om het spruitstuk. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit het beste is of zo. Volgens van de Kooi was/is dat geen probleem en tot nu toe heeft die gelijk.
Bij mij zit er ook geen hitteschild of ceramische coating omheen. Alleen een extra hitteschild tegen de kofferbak aangemaakt, die ook het gootje beschermd waar de stok om de moterkap open te houden inzit.
En nu die al vele keren heet geweest is, nog steeds geen problemen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ideetje voor de volgende liefhebber:
Ik herinnerde me dat je de gasklepkabel moest veranderen en nu zag ik toevallig op e-bay een adapter kabel:

6 Pin to 8 pin L61 harness to LSJ Throttle Body Adapter (49 USD)
Misschien zijn er liefhebbers voor..

Gr,
The Duke
Bijlagen
!B)Kudh!Bmk~$(KGrHqR,!i!Ev1+0EN0QBMMTDkF3jg~~_12.jpg
!B)Kudh!Bmk~$(KGrHqR,!i!Ev1+0EN0QBMMTDkF3jg~~_12.jpg (7.52 KiB) 3670 keer bekeken
!B)Kue5w!Wk~$(KGrHqV,!jcEv1+0DChbBMMTDpuF7g~~_12.jpg
!B)Kue5w!Wk~$(KGrHqV,!jcEv1+0DChbBMMTDpuF7g~~_12.jpg (12.19 KiB) 3670 keer bekeken
!B)KuhD!Bmk~$(KGrHqN,!hkEv1+0FVpiBMMTDzOTng~~_12.jpg
!B)KuhD!Bmk~$(KGrHqN,!hkEv1+0FVpiBMMTDzOTng~~_12.jpg (17.64 KiB) 3669 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
rayz25

Bericht door rayz25 »

Smiley schreef:Vandaag het vakantiegeld in de sloot gekieperd 8)

Afbeelding

Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Kan ik gewone rvs bouten gebruiken om de delen aan elkaar te zetten?

En als laatste; heeft er iemand nog een uitlaat spruitstuk pakking liggen die ik over kan nemen, want dan kan ik hem volgende week al inbouwen.
Goed bezig smiley :D
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Ten eerste een heel voorspoedig 2012 voor het hele forum.

@Smiley, kan je vertellen hoe je van de zwarte hardplastic benzineleiding op rubber bent overgegaan? Ik neem aan dat je ergens bij het benzinefilter de originele leiding hebt doorgeknipt en een slangverbinder hebt gebruikt, maar ik ken dat hardplastic spul helemaal niet en ik heb nog niemand gevonden die me kan vertellen of je met een normale slangverbinder kan werken.

Als ik naar het benzinefilter kijk lijkt het of de plastic leiding gewoon over een tule geschoven kan worden (eerste warm maken waarschijnlijk) en dan voldoende vast zit zodat zelfs geen klem gebruikt hoeft te worden. Maar aangezien er toch nogal wat druk op komt, is het wel handig om te weten wat wel en niet kan.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Bij mij zat er een rubberen benzineslang over het harde kunststof geschoven en met een slangklem aangedraaid.
heb later alles vervangen door een met staal omwonden benzineslang
Grt Speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

aboellaard schreef:@Smiley, kan je vertellen hoe je van de zwarte hardplastic benzineleiding op rubber bent overgegaan? Ik neem aan dat je ergens bij het benzinefilter de originele leiding hebt doorgeknipt en een slangverbinder hebt gebruikt, maar ik ken dat hardplastic spul helemaal niet en ik heb nog niemand gevonden die me kan vertellen of je met een normale slangverbinder kan werken.
Goede vraag. Wacht effe tot exmantaa landwipt, want die heeft dat gedaan voor me.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

speedokus schreef:Bij mij zat er een rubberen benzineslang over het harde kunststof geschoven en met een slangklem aangedraaid.
heb later alles vervangen door een met staal omwonden benzineslang
Klinkt goed speedokus. Heb je daar wat foto's en maten van?

Die rubber slangen moet ik eigenlijk wisselen, wil ik nog eens met time attack of sprinten meedoen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie