Smiley's supercharger inbouw DIY
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Hartelijk dank
Nog een alternatief als pakking tussen de u-bend en de cat sectie?
(heb nu pasta gebruikt, maar een pakking is me liever)
In de TIS staat er daarvoor geen vermeld, en een ritje langs de universele autospecialisen was geen succes laatste keer.
Nog een alternatief als pakking tussen de u-bend en de cat sectie?
(heb nu pasta gebruikt, maar een pakking is me liever)
In de TIS staat er daarvoor geen vermeld, en een ritje langs de universele autospecialisen was geen succes laatste keer.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Ik raad je aan de rvs bouten vast te schroeven met zelfborgende moeren. Bij mijn Tullett kwamen rvs moeren los door opwarmen/afkoelen.Smiley schreef: Kan ik gewone rvs bouten gebruiken om de delen aan elkaar te zetten?
Na originele zelfborgende Opelmoeren (zo van die koperkleurige) te gebruiken, geen probleem meer.
Einfach nur ein nackter Sportler
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Bij mij zit niks bij/om het spruitstuk. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit het beste is of zo. Volgens van de Kooi was/is dat geen probleem en tot nu toe heeft die gelijk.Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Bij mij zit er ook geen hitteschild of ceramische coating omheen. Alleen een extra hitteschild tegen de kofferbak aangemaakt, die ook het gootje beschermd waar de stok om de moterkap open te houden inzit.piet schreef:Bij mij zit niks bij/om het spruitstuk. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit het beste is of zo. Volgens van de Kooi was/is dat geen probleem en tot nu toe heeft die gelijk.Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
En nu die al vele keren heet geweest is, nog steeds geen problemen.
Ideetje voor de volgende liefhebber:
Ik herinnerde me dat je de gasklepkabel moest veranderen en nu zag ik toevallig op e-bay een adapter kabel:
6 Pin to 8 pin L61 harness to LSJ Throttle Body Adapter (49 USD)
Misschien zijn er liefhebbers voor..
Gr,
The Duke
Ik herinnerde me dat je de gasklepkabel moest veranderen en nu zag ik toevallig op e-bay een adapter kabel:
6 Pin to 8 pin L61 harness to LSJ Throttle Body Adapter (49 USD)
Misschien zijn er liefhebbers voor..
Gr,
The Duke
- Bijlagen
-
- !B)Kudh!Bmk~$(KGrHqR,!i!Ev1+0EN0QBMMTDkF3jg~~_12.jpg (7.52 KiB) 3670 keer bekeken
-
- !B)Kue5w!Wk~$(KGrHqV,!jcEv1+0DChbBMMTDpuF7g~~_12.jpg (12.19 KiB) 3670 keer bekeken
-
- !B)KuhD!Bmk~$(KGrHqN,!hkEv1+0FVpiBMMTDzOTng~~_12.jpg (17.64 KiB) 3669 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Goed bezig smileySmiley schreef:Vandaag het vakantiegeld in de sloot gekieperd
Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Kan ik gewone rvs bouten gebruiken om de delen aan elkaar te zetten?
En als laatste; heeft er iemand nog een uitlaat spruitstuk pakking liggen die ik over kan nemen, want dan kan ik hem volgende week al inbouwen.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Ten eerste een heel voorspoedig 2012 voor het hele forum.
@Smiley, kan je vertellen hoe je van de zwarte hardplastic benzineleiding op rubber bent overgegaan? Ik neem aan dat je ergens bij het benzinefilter de originele leiding hebt doorgeknipt en een slangverbinder hebt gebruikt, maar ik ken dat hardplastic spul helemaal niet en ik heb nog niemand gevonden die me kan vertellen of je met een normale slangverbinder kan werken.
Als ik naar het benzinefilter kijk lijkt het of de plastic leiding gewoon over een tule geschoven kan worden (eerste warm maken waarschijnlijk) en dan voldoende vast zit zodat zelfs geen klem gebruikt hoeft te worden. Maar aangezien er toch nogal wat druk op komt, is het wel handig om te weten wat wel en niet kan.
@Smiley, kan je vertellen hoe je van de zwarte hardplastic benzineleiding op rubber bent overgegaan? Ik neem aan dat je ergens bij het benzinefilter de originele leiding hebt doorgeknipt en een slangverbinder hebt gebruikt, maar ik ken dat hardplastic spul helemaal niet en ik heb nog niemand gevonden die me kan vertellen of je met een normale slangverbinder kan werken.
Als ik naar het benzinefilter kijk lijkt het of de plastic leiding gewoon over een tule geschoven kan worden (eerste warm maken waarschijnlijk) en dan voldoende vast zit zodat zelfs geen klem gebruikt hoeft te worden. Maar aangezien er toch nogal wat druk op komt, is het wel handig om te weten wat wel en niet kan.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Goede vraag. Wacht effe tot exmantaa landwipt, want die heeft dat gedaan voor me.aboellaard schreef:@Smiley, kan je vertellen hoe je van de zwarte hardplastic benzineleiding op rubber bent overgegaan? Ik neem aan dat je ergens bij het benzinefilter de originele leiding hebt doorgeknipt en een slangverbinder hebt gebruikt, maar ik ken dat hardplastic spul helemaal niet en ik heb nog niemand gevonden die me kan vertellen of je met een normale slangverbinder kan werken.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Klinkt goed speedokus. Heb je daar wat foto's en maten van?speedokus schreef:Bij mij zat er een rubberen benzineslang over het harde kunststof geschoven en met een slangklem aangedraaid.
heb later alles vervangen door een met staal omwonden benzineslang
Die rubber slangen moet ik eigenlijk wisselen, wil ik nog eens met time attack of sprinten meedoen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.