Dbilas
Dag iedereen. Voor de Dbilas turbo 260 pk rijders onder ons:
Effe een mailtje gedaan voor de 270 pk set up.
800 euro afstellen en 100 euro voor 4 'gebruikte' Z20LET injectoren met
4 bar fuelpressure.
Blijkbaar heb ik ook dus de turbo items steken??
Grtz
p.s. De nokken die ik heb 242° en 10,2 lift maken blijkbaar niet veel uit op extra vermogen bij 'kleinere' turbo's
foto van Peter en Mark cat cam installatie bij m'n speedy
Effe een mailtje gedaan voor de 270 pk set up.
800 euro afstellen en 100 euro voor 4 'gebruikte' Z20LET injectoren met
4 bar fuelpressure.
Blijkbaar heb ik ook dus de turbo items steken??
Grtz
p.s. De nokken die ik heb 242° en 10,2 lift maken blijkbaar niet veel uit op extra vermogen bij 'kleinere' turbo's
foto van Peter en Mark cat cam installatie bij m'n speedy
Laatst gewijzigd door tibby op 16 nov 2011 0:40, 4 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Gefeliciteerd! Fijn dat je weer volop kan rijden.Dag iedereen. Voor de Dbilas turbo 260 pk rijders onder ons:
Effe een mailtje gedaan voor de 270 pk set up.
800 euro afstellen en 100 euro voor 4 'gebruikte' Z20LET injectoren met
4 bar fuelpressure.
Blijkbaar heb ik ook dus de turbo items steken??
Grtz
p.s. De nokken die ik heb 242° en 10,2 lift maken blijkbaar niet veel uit op extra vermogen bij 'kleinere' turbo's
Ik ben alleen een beetje de weg kwijt over wat er nu allemaal gebeurd is.
Als ik het goed begrepen heb:
1) koppakking kapot en dus vervangen, toch ?
2) ventilatieklepje van inlaatspruitstuk afgedicht
Dan zijn nu je injectoren vervangen. Dan is het ook normaal dat je dit vermogen kan gaan halen, want bij de 260 pk versie horen ook andere injectoren, dat was 1 van de verschillen bij de light versie.
Verder heeft Klasen bij het toenemen van de hoeveelheid brandstof de turbodruk kunnen verhogen. Dit is bij mij ook gebeurd en zit ook op ruim 270 pk (met de DBilas mapping mag je tot max. 0,7 bar bij 7000 rpm gaan als richtlijn van DBilas zelf, dan kan het programma dat zij hebben geschreven het nog behappen).
Nu heeft Klasen je software ook vervangen door hiermee om te gaan, maar had dus met de DBilas mapping ook gekund. Maakt niet uit, linksom of rechtsom: je bent nu op een heel mooi resultaat gekomen.
Het enige wat ik niet zou durven zeggen, is of je plastic inlaatspruitstuk deze druk aan kan, maar dat lijkt me wel, want is altijd nog relatief weinig.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Hey Duke.
Ik ben nog steeds niet aan het rijden hoor .
Ze zijn bij Klasen nog aant wachten op de alu radiator en slangen.
De koppakking is vervangen en de kop is terug gevlakt.
De PCV opening is in het 2.4 spruitstuk afgedicht.
Wat betreft de injectoren. De gele injectoren van Dbilas voldeden blijkbaar niet en hij heeft er de turbo of VXR injectoren (weet ik nu zelf niet) ingezet.
Wat betreft de druk van het spruitstuk: ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit tot 2.1 /2.4 bar aankon???
In de VS zijn er toch al talloze Hanh turbo ombouwen op de L61 blok met standaard spruitstuk. Chevrolet Cavalier,Pontiac Sunfire,...
De Komotec turbokit op de speedster dacht ik ook.
IK BEGIN ONDERTUSSEN WEL HET WACHTEN MOE TE WORDEN ZUNNE!!!! Is al van 19 oktober binnen
Grtz
foto radiator courtenay sport (partner van Klasen)
foto Hanh ecotec turbo/
Komotec turbokit speedster
foto van 2.2 ecotec astra met homemade turbokit met Dbilas /Z20net onderdelen
CUSTOM? 2.2 ECOTEC TURBOKIT
zelf een kitje plaatsen???
ZZP PERFORMANCE
Ik ben nog steeds niet aan het rijden hoor .
Ze zijn bij Klasen nog aant wachten op de alu radiator en slangen.
De koppakking is vervangen en de kop is terug gevlakt.
De PCV opening is in het 2.4 spruitstuk afgedicht.
Wat betreft de injectoren. De gele injectoren van Dbilas voldeden blijkbaar niet en hij heeft er de turbo of VXR injectoren (weet ik nu zelf niet) ingezet.
Wat betreft de druk van het spruitstuk: ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit tot 2.1 /2.4 bar aankon???
In de VS zijn er toch al talloze Hanh turbo ombouwen op de L61 blok met standaard spruitstuk. Chevrolet Cavalier,Pontiac Sunfire,...
De Komotec turbokit op de speedster dacht ik ook.
IK BEGIN ONDERTUSSEN WEL HET WACHTEN MOE TE WORDEN ZUNNE!!!! Is al van 19 oktober binnen
Grtz
foto radiator courtenay sport (partner van Klasen)
foto Hanh ecotec turbo/
Komotec turbokit speedster
foto van 2.2 ecotec astra met homemade turbokit met Dbilas /Z20net onderdelen
CUSTOM? 2.2 ECOTEC TURBOKIT
zelf een kitje plaatsen???
ZZP PERFORMANCE
Laatst gewijzigd door tibby op 16 nov 2011 0:57, 3 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Helemaal duidelijk! Bedankt voor de info
Nog even afwachten dan, maar dan heb je ook wat
Gr,
The Duke
P.S.
Die "gele injectoren" zijn de originele.. Die had je al
Zie hun site, waar o.a. ook staat "... Jedes Light-Edition Kit kann jederzeit auf ein Maxikit aufgerüstet werden.
Dazu müssen nur das Flowtec, die größeren Einspritzventile und das Software-Update nachgerüstet werden..."
Nog even afwachten dan, maar dan heb je ook wat
Gr,
The Duke
P.S.
Die "gele injectoren" zijn de originele.. Die had je al
Zie hun site, waar o.a. ook staat "... Jedes Light-Edition Kit kann jederzeit auf ein Maxikit aufgerüstet werden.
Dazu müssen nur das Flowtec, die größeren Einspritzventile und das Software-Update nachgerüstet werden..."
The bullshit stops when the light drops
Hoi Duke. Ik denk dat er ergens een verwarring zit....
Ik heb de light kit MET de injectoren van de 260 pk versie...
Dit was nodig in combinatie met het 2.4 spruitstuk.
Hieronder een foto van de originele injectoren. (genomen van Mark Verboom z'n injectortests )
En hieronder zijn de gele Dbilas injectoren met verlengbus. (waren tekort)
Deze gele injectors zijn wel degelijk de geupdate van Dbilas (heb ze toch betaald in ieder geval!)
Dus nu komen er de Z20LET injectoren (tot 260/270 pk)
OF de VXR injectoren (vanaf 270 pk) in.
Volgende dinsdag mag ik hem gaan halen!
Grtz
Ik heb de light kit MET de injectoren van de 260 pk versie...
Dit was nodig in combinatie met het 2.4 spruitstuk.
Hieronder een foto van de originele injectoren. (genomen van Mark Verboom z'n injectortests )
En hieronder zijn de gele Dbilas injectoren met verlengbus. (waren tekort)
Deze gele injectors zijn wel degelijk de geupdate van Dbilas (heb ze toch betaald in ieder geval!)
Dus nu komen er de Z20LET injectoren (tot 260/270 pk)
OF de VXR injectoren (vanaf 270 pk) in.
Volgende dinsdag mag ik hem gaan halen!
Grtz
captain slow
http://youtu.be/Czpw0JopNKU
http://youtu.be/_SovjPn6S2A
GEIL clipjes (zo zal m'n speedster wel niet gaan zeker )
Grtz
http://youtu.be/_SovjPn6S2A
GEIL clipjes (zo zal m'n speedster wel niet gaan zeker )
Grtz
captain slow
Tibby zei:
Lekker blazen volgende week!
Gr,
The Duke
Hmm, vreemd.. Die van mij na de ombouw zijn toch echt niet geel hoor.. (en ik heb de 260 pk versie), ik denk eerder dat het is wat Exmantaa zei: dat ze de mapping niet hadden bij Klasen voor die gele of iets dergelijks, maar goed what's in a colorIk heb de light kit MET de injectoren van de 260 pk versie...
Lekker blazen volgende week!
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Dat wordt dikke pret morgen naar huis
Ik kan het niet goed lezen, maar zie ik het goed dat de onderste van de 3 grafieken de gemeten turbodruk is ?
Dan snap ik je vermogen ook gelijk.. In plaats van 0,55 - 0,6 bar vuldruk (bij de 260 pk versie, dus de light versie minder) nu een piekje op 0.78 en daarna een tijdje 0,7 en 0,68 ongeveer ga je zeker wel merken..
Gr,
The Duke
Ik kan het niet goed lezen, maar zie ik het goed dat de onderste van de 3 grafieken de gemeten turbodruk is ?
Dan snap ik je vermogen ook gelijk.. In plaats van 0,55 - 0,6 bar vuldruk (bij de 260 pk versie, dus de light versie minder) nu een piekje op 0.78 en daarna een tijdje 0,7 en 0,68 ongeveer ga je zeker wel merken..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Hoi Duke. 'k snapte al niet goed wat de derde grafiek was
Nu is dat wel duidelijk (P)ressure??
Morgen moeten we nog de voorvelgen wisselen. Er stond een blaas op 1 ven de OEM banden (zijn tenslotte al 10 jaar).
Goed dat ..... (tipje Speedsterrent ) de Jz velgen vorige zondag niet kon komen halen anders zat ik wel in de problemen....
Grtz
Nu is dat wel duidelijk (P)ressure??
Morgen moeten we nog de voorvelgen wisselen. Er stond een blaas op 1 ven de OEM banden (zijn tenslotte al 10 jaar).
Goed dat ..... (tipje Speedsterrent ) de Jz velgen vorige zondag niet kon komen halen anders zat ik wel in de problemen....
Grtz
captain slow
Nee, ik lig blijkbaar maar weer eens onder m'n speedster
Problemen : losse koplamp, klep vooraan opnieuw afgesteld, lucht op m'n remsysteem (vertrok bij Klasen en ik ging bijna rechtdoor) Opnieuw ontlucht bij Klasen. Nog steeds lucht op het systeem. Blaas op voorband. (Nieuwe turbo velgen ingekregen met 3 platte banden en een kras wat bleek een stukje uit de velg te zijn van de heer Xbertone) . Carterdeksel ziet nat van de olie. (vloeibare pakking stuk?)
In de motorruimte hebben ze een darmpje vervangen van weet ik veel wat wat veeeel te klein van maat is.
-reeds opgelost: koplamp, klep vooraan afgesteld, velgen gelegd voor de keuring DEZE week.
foto's volgen nog....
Weer es een leuke ervaring
Maar ja, het zal wel aan mij liggen zeker...
grtz
Problemen : losse koplamp, klep vooraan opnieuw afgesteld, lucht op m'n remsysteem (vertrok bij Klasen en ik ging bijna rechtdoor) Opnieuw ontlucht bij Klasen. Nog steeds lucht op het systeem. Blaas op voorband. (Nieuwe turbo velgen ingekregen met 3 platte banden en een kras wat bleek een stukje uit de velg te zijn van de heer Xbertone) . Carterdeksel ziet nat van de olie. (vloeibare pakking stuk?)
In de motorruimte hebben ze een darmpje vervangen van weet ik veel wat wat veeeel te klein van maat is.
-reeds opgelost: koplamp, klep vooraan afgesteld, velgen gelegd voor de keuring DEZE week.
foto's volgen nog....
Weer es een leuke ervaring
Maar ja, het zal wel aan mij liggen zeker...
grtz
captain slow