Dbilas

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Dag iedereen. Voor de Dbilas turbo 260 pk rijders onder ons:
Effe een mailtje gedaan voor de 270 pk set up.
800 euro afstellen en 100 euro voor 4 'gebruikte' Z20LET injectoren met
4 bar fuelpressure.
Blijkbaar heb ik ook dus de turbo items steken??
Grtz
p.s. De nokken die ik heb 242° en 10,2 lift maken blijkbaar niet veel uit op extra vermogen bij 'kleinere' turbo's
foto van Peter en Mark cat cam installatie bij m'n speedy :thumbup:
AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door tibby op 16 nov 2011 0:40, 4 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Dag iedereen. Voor de Dbilas turbo 260 pk rijders onder ons:
Effe een mailtje gedaan voor de 270 pk set up.
800 euro afstellen en 100 euro voor 4 'gebruikte' Z20LET injectoren met
4 bar fuelpressure.
Blijkbaar heb ik ook dus de turbo items steken??
Grtz
p.s. De nokken die ik heb 242° en 10,2 lift maken blijkbaar niet veel uit op extra vermogen bij 'kleinere' turbo's
Gefeliciteerd! Fijn dat je weer volop kan rijden.

Ik ben alleen een beetje de weg kwijt over wat er nu allemaal gebeurd is.
Als ik het goed begrepen heb:
1) koppakking kapot en dus vervangen, toch ?
2) ventilatieklepje van inlaatspruitstuk afgedicht

Dan zijn nu je injectoren vervangen. Dan is het ook normaal dat je dit vermogen kan gaan halen, want bij de 260 pk versie horen ook andere injectoren, dat was 1 van de verschillen bij de light versie.
Verder heeft Klasen bij het toenemen van de hoeveelheid brandstof de turbodruk kunnen verhogen. Dit is bij mij ook gebeurd en zit ook op ruim 270 pk (met de DBilas mapping mag je tot max. 0,7 bar bij 7000 rpm gaan als richtlijn van DBilas zelf, dan kan het programma dat zij hebben geschreven het nog behappen).
Nu heeft Klasen je software ook vervangen door hiermee om te gaan, maar had dus met de DBilas mapping ook gekund. Maakt niet uit, linksom of rechtsom: je bent nu op een heel mooi resultaat gekomen.

Het enige wat ik niet zou durven zeggen, is of je plastic inlaatspruitstuk deze druk aan kan, maar dat lijkt me wel, want is altijd nog relatief weinig.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Hey Duke.
Ik ben nog steeds niet aan het rijden hoor :cry: .
Ze zijn bij Klasen nog aant wachten op de alu radiator en slangen.
De koppakking is vervangen en de kop is terug gevlakt.
De PCV opening is in het 2.4 spruitstuk afgedicht.
Wat betreft de injectoren. De gele injectoren van Dbilas voldeden blijkbaar niet en hij heeft er de turbo of VXR injectoren (weet ik nu zelf niet) ingezet.
Wat betreft de druk van het spruitstuk: ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit tot 2.1 /2.4 bar aankon???
In de VS zijn er toch al talloze Hanh turbo ombouwen op de L61 blok met standaard spruitstuk. Chevrolet Cavalier,Pontiac Sunfire,...
De Komotec turbokit op de speedster dacht ik ook.
IK BEGIN ONDERTUSSEN WEL HET WACHTEN MOE TE WORDEN ZUNNE!!!! Is al van 19 oktober binnen :!:
Grtz
foto radiator courtenay sport (partner van Klasen)
Afbeelding



foto Hanh ecotec turbo/



Afbeelding





Afbeelding








Komotec turbokit speedster











Afbeelding
Afbeelding








foto van 2.2 ecotec astra met homemade turbokit met Dbilas /Z20net onderdelen













Afbeelding














CUSTOM? 2.2 ECOTEC TURBOKIT





Afbeelding






zelf een kitje plaatsen???
ZZP PERFORMANCE





Afbeelding
Laatst gewijzigd door tibby op 16 nov 2011 0:57, 3 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Helemaal duidelijk! Bedankt voor de info

Nog even afwachten dan, maar dan heb je ook wat 8)
Gr,
The Duke

P.S.
Die "gele injectoren" zijn de originele.. Die had je al :wink:
Zie hun site, waar o.a. ook staat "... Jedes Light-Edition Kit kann jederzeit auf ein Maxikit aufgerüstet werden.
Dazu müssen nur das Flowtec, die größeren Einspritzventile und das Software-Update nachgerüstet werden..."
The bullshit stops when the light drops
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Hoi Duke. Ik denk dat er ergens een verwarring zit....
Ik heb de light kit MET de injectoren van de 260 pk versie...
Dit was nodig in combinatie met het 2.4 spruitstuk.
Hieronder een foto van de originele injectoren. (genomen van Mark Verboom z'n injectortests :thumbup: )





Afbeelding






En hieronder zijn de gele Dbilas injectoren met verlengbus. (waren tekort)







Afbeelding









Deze gele injectors zijn wel degelijk de geupdate van Dbilas (heb ze toch betaald in ieder geval!)
Dus nu komen er de Z20LET injectoren (tot 260/270 pk)

Afbeelding


OF de VXR injectoren (vanaf 270 pk) in.

Afbeelding


Volgende dinsdag mag ik hem gaan halen! :jump:
Grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

http://youtu.be/Czpw0JopNKU
http://youtu.be/_SovjPn6S2A

GEIL clipjes (zo zal m'n speedster wel niet gaan zeker :roll:)
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

9.72@242 km/u....................

Net niet snel genoeg voor deze Golf in Bitburg :roll: en die reed na het sprinten gewoon weer huiswaarts over de openbare weg :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Tibby zei:
Ik heb de light kit MET de injectoren van de 260 pk versie...
Hmm, vreemd.. Die van mij na de ombouw zijn toch echt niet geel hoor.. (en ik heb de 260 pk versie), ik denk eerder dat het is wat Exmantaa zei: dat ze de mapping niet hadden bij Klasen voor die gele of iets dergelijks, maar goed what's in a color :wink:

Lekker blazen volgende week!

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

TURBOTIBBY 8)





Afbeelding














Set up: Dbilas light kit+2.4 manifold+Cat Camshaft 242° / 10,2 lift+ oem turbo injectors+sparkplugs LTR 6 B-10T and magic touch of KLASEN MOTORS :thumbsup:


====== LOTS OF FUN!!!! (and cash :roll:) :jump:
captain slow
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Dat wordt dikke pret morgen naar huis :wink:

Ik kan het niet goed lezen, maar zie ik het goed dat de onderste van de 3 grafieken de gemeten turbodruk is ?
Dan snap ik je vermogen ook gelijk.. In plaats van 0,55 - 0,6 bar vuldruk (bij de 260 pk versie, dus de light versie minder) nu een piekje op 0.78 en daarna een tijdje 0,7 en 0,68 ongeveer ga je zeker wel merken..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Hoi Duke. 'k snapte al niet goed wat de derde grafiek was :oops:
Nu is dat wel duidelijk (P)ressure??
Morgen moeten we nog de voorvelgen wisselen. Er stond een blaas op 1 ven de OEM banden :shock: (zijn tenslotte al 10 jaar).
Goed dat ..... (tipje Speedsterrent :wink: ) de Jz velgen vorige zondag niet kon komen halen anders zat ik wel in de problemen....
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Zijn de remmen al aangepast, met al dat pk geweld? :wink:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Nu is dat wel duidelijk (P)ressure??
Ik denk het ja..

Al terug ?

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

denk dat hij blijft rijden nu geen tijd meer voor op de pc te zitten. :P
30/08/14 meet and greet.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Nee, ik lig blijkbaar maar weer eens onder m'n speedster :evil:
Problemen : losse koplamp, klep vooraan opnieuw afgesteld, lucht op m'n remsysteem (vertrok bij Klasen en ik ging bijna rechtdoor) Opnieuw ontlucht bij Klasen. Nog steeds lucht op het systeem. Blaas op voorband. (Nieuwe turbo velgen ingekregen met 3 platte banden en een kras wat bleek een stukje uit de velg te zijn van de heer Xbertone) :thumbup: . Carterdeksel ziet nat van de olie. (vloeibare pakking stuk?)
In de motorruimte hebben ze een darmpje vervangen van weet ik veel wat wat veeeel te klein van maat is.
-reeds opgelost: koplamp, klep vooraan afgesteld, velgen gelegd voor de keuring DEZE week.
foto's volgen nog....
Weer es een leuke ervaring
Maar ja, het zal wel aan mij liggen zeker...
grtz
captain slow
Plaats reactie