Dbilas

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Ik kan Frank persoonlijk erg goed.
Alles wat hij maakt is perfect. Hij houdt zich voornamelijk bezig met het ombouwen naar zwaardere motoren of reviseren en opvoeren van opels.

Mijn kadett Kadett heeft ook een V-max EVO-310 set erop zitten en ben er erg tevreden over. Dit alles heb ik natuurlijk zelf gedaan.
Bijlagen
DSC00019 kl.jpg
DSC00019 kl.jpg (69.55 KiB) 3863 keer bekeken
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

foto 2
Bijlagen
745118438_5_cJqV[1] 640.jpg
745118438_5_cJqV[1] 640.jpg (112.18 KiB) 3855 keer bekeken
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

OOWW, dat is jouw kadet :shock: 8) . Ik heb ervan gelezen.
Heb ook gelezen dat hij nogal perfectionist is. Goed om weten.
Kan hij ook afstellen op de rollerbank of gebeurt dit door VMAX?
(indien het afstellen niet gaat ken ik nogwel een goede mapper :wink: )
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

tibby schreef:OOWW, dat is jouw kadet :shock: 8) . Ik heb ervan gelezen.
Heb ook gelezen dat hij nogal perfectionist is. Goed om weten.
Kan hij ook afstellen op de rollerbank of gebeurt dit door VMAX?
(indien het afstellen niet gaat ken ik nogwel een goede mapper :wink: )
Grtz
Nee Frank doet dat van thuis uit en heeft daar geen rollenbank.
Als er een rollenbank aan te pas moet komen dan moet toch bij V-max zelf.
Als hij ergens aan begint neemt hij daar ook echt de tijd voor en de auto gaat dan ook niet de deur uit voordat hij zelf helemaal tevreden is.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

turbokit‏

















25/03/2012






Beantwoorden ▼















F. Janssen engine swap & tuning



















Aan 'Dré vandersmissen'




































Hallo Andre,



Ik had je eerdere mail ook ontvangen, maar was er nog niet over uit wat betreft verdere tuningsmaatregelen bij jouw motor..

Ik kom komende week terug op de mail en dan kan ik je een definitief antwoord geven…

Immers ik kan wel zeggen kom maar hierheen en ik doe dat voor je, maar waar het mij om gaat is dat het ook betrouwbaar blijft en je geen probleemauto/motor terugkrijgt..



Groetjes en nog een fijn zonnig weekend, Frank

www.fjanssen.net









Van: Dré vandersmissen [mailto:dirtyrottenevil@hotmail.com]
Verzonden: zaterdag 24 maart 2012 20:10
Aan: info@fjanssen.net
Onderwerp: opel speedster 2.2 met Dbilas turbokit




Hallo,
Ik zou m'n Z22se blok willen versterken en de Dbilas turbo druk verhogen.
Op het moment heeft de wagen 270pk/353nm standaard was dit: 147pk/200nm
Nu zit ik op het max. met standaard internals te rijden.
Voor het blok te verstevigen dienen vervangen te worden: pistons, drijfstangen,lagers,klepveren,koppeling,versterkte koppakking. Door deze ingrepen kan het blok max 400 pk aan.(Volgens GM tunermanual)
De turbodruk staat momenteel op 0,78 bar en kan volgens Dbilas op 1,2 bar gezet worden. De motor zou dan een 330pk en 420 nm moeten opleveren volgens Dbilas.
Op het moment zitten er Z20LET injectoren in die ook op hun max zitten. Deze dienen vervangen te worden door de VXR items.
Ik ben lid van de Nederlandse Speedsterclub waar Terry inzit (kadet met evo 310).
Hieronder een linkje van mijn ombouw.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4728


Gelieve indien interesse een seintje te geven.
Mvg Andre (Tibby)







Ben eens benieuwd naar het antwoord van Frank Janssen :idea:
Dbilas contacteren is echt hopeloos :roll:

Grtz
captain slow
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

DBilas en email is redelijk hopeloos ja. Wacht al een paar weken op meer info van hun klepveren.
Nu zijn de meeste autotuners nogal oldscool en geeft een belletje vaak meer resultaat. Binnenkort dus maar eens Anrufen... :wink:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Bellen @ Dbilas = antwoordapparaat :roll:

Mischien moet je hier je vraag stellen :!:


http://www.dbilas-forum.de/index.php?si ... 8368c0acef

Grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Antwoord van Frank Janssen



Ik heb met meerder personen overlegt ivm. jouw wensen mbt. de verdere tuning van jouw motor…

Het is namelijk zo dat ik van mezelf uit reeds geen goed gevoel erbij had om deze motor verder te tunen..

Het is namelijk zo dat er zo ontzettend veel zaken aan jouw motor moeten vervangen worden om deze redelijk (let wel redelijk) betrouwbaar te maken om die 330pk mogelijk te maken..

Ook de turbo zal eraan moeten geloven…deze is namelijk te klein…en zal vervangen moeten worden door een grotere…

Dan komt sowieso het probleem met je motormanagement..het gaat veel tijd en kosten vergen om deze zo optimaal mogelijk aan het lopen te brengen.. Dit besturingssysteem is nu eenmaal niet echt optimaal voor turbomotoren..

Kortom de kosten worden dusdanig hoog en het resultaat te gering, waardoor ik het vanuit mezelf niet meer reëel vind om zoiets aan te bieden...Immers ik verdien graag iets, maar dan wil ik er wel resultaat bij zien…zodat de klant maar ook ikzelf tevreden is/ben..

Nu is het zo dat ik nog aan het bekijken ben in hoeverre het mogelijk is om een motor uit een GT te gebruiken als basis…en wat daarvan de kosten zijn… om deze in te bouwen en op je gewenste vermogen te brengen..

Je zou dan eventueel jouw motor kunnen verkopen en dan die andere inbouwen…waardoor je iets betrouwbaarders ervoor in de plaats krijgt…en je uiteindelijk ook nog voordeliger uit bent..



Ik houd je op de hoogte als ik meer info voor je heb..






Met vriendelijke Groet,

Frank Janssen

www.fjanssen.net











Van: Dré vandersmissen [mailto:dirtyrottenevil@hotmail.com]
Verzonden: zondag 1 april 2012 21:25
Aan: info@fjanssen.net
Onderwerp: RE: opel speedster 2.2 met Dbilas turbokit












:cry: :cry: :cry: :cry:

(Ben ook eens benieuwd naar die GT ombouw , Lnf blok)


Ik geraak er echt niet precies..........



Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Hoi Dre
Informeer ook eens bij Mathijssen Technics in Nederland.
Deze is ook gespecialiseerd in opeltuning.
En gaat heel ver in het pk,s verhogen.
Groet Speedokus. :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

In ieder geval een eerlijk antwoord van die frank jansen.

Dus een gt blok? opnieuw iets om te volgen als je dat doet. Maar voor de hele ombouw, kun je toch beter je speedy verkopen en die geweldig mooie oranje turbo kopen.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Hoi Martin.
Mijn speedy staat ook nog te koop voor 17500 euro.
Van PEAS krijg ik gewoon geen antwoord terug :cry:
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Tibby,

Die turbo van PEAS is op 27 februari 2012 opnieuw tenaam gesteld.
Dat betekend 99.9% kans dat hij al verkocht is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

:cry: :cry: :cry:
Het zit echt niet mee
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Turbo's zijn lastig, omdat ze er maar weinig zijn.
In nl maar 20 verkocht, en in belgie nog veel minder geloof ik.
Je zult er de tijd voor moeten nemen. En in een gelle kleur gaat helemaal lastig worden.
Ook van de turbo werdt 85% in brave kleuren verkocht.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

tibby schreef::cry: :cry: :cry:
Het zit echt niet mee
grtz
De ruggisante speedy is er ook nog hé Dré, voor dezelfde prijs een Belgische turbo!
Einfach nur ein nackter Sportler
Plaats reactie