500+ in zicht...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Exmantaa »

Toevallig ook nog ergens een verdwaalde Spexige tegengekomen daar bij VMax? :wink:

(Lekkere cijfers, maar mag van mij wel wat vloeiender verlopen onderin. :bag: )
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Ben zelf niet in Borken geweest vandaag, vrijdag kan ik de Speedster pas ophalen... Helaas moet er ook nog gewerkt worden :wink:
Zoals ik al schreef is het nog altijd wachten tot 4000 toeren, dus een upgrade van de turbo zou passen. Anderzijds is het in het verleden ook nooit een probleem geweest. Eerst weer genieten van de auto :D
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Rikster schreef:Ben zelf niet in Borken geweest vandaag, vrijdag kan ik de Speedster pas ophalen... Helaas moet er ook nog gewerkt worden :wink:
Zoals ik al schreef is het nog altijd wachten tot 4000 toeren, dus een upgrade van de turbo zou passen. Anderzijds is het in het verleden ook nooit een probleem geweest. Eerst weer genieten van de auto :D

Borg Warner EFR 7163 ????? :yes:
captain slow
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Herman »

Je auto zag er heel erg netjes uit vorige week. Ook de onderkant oogt als nieuw. Prachtige drysump bodem, maar de riem voor pompaandrijving lijkt me wat kwetsbaar.
Had je al een TC of mag dat wellicht niet in de auto zitten bij het sprinten?
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Dank! Ik ben er ook altijd zuinig op geweest, en stiekem een beetje een poetser... :bag:
Ruimte vinden voor de riem was al een uitdaging, laat staan een betere oplossing. Geen traction of launch control gemonteerd, al zijn beiden ook toegestaan bij drag races. Nooit de behoefte gehad, maar wie weet?! En mocht ik de turbo vervangen overweeg ik inderdaad de EFR7163, of in elk geval een twin scroll turbo die hetzelfde eindvermogen kan leveren. :wink:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz
captain slow
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

tibby schreef:Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz
Ik heb nu de MAF sensor van een RS4 ingebouwd in mijn Speedster. Voorheen was hij uitgeprogrammeerd, maar dan is de programmering niet altijd optimaal natuurlijk :wink:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Frank Janssen raade mij het ook af zonder MAF te rijden zoals jij/Markus voorschrijft. Ik heb ook de audi maf steken. Helaas eet m'n speedster graag die sensors op.
Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....
captain slow
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Daan »

Waarom ga je niet blow-through setup? Maf na de turbo.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Pipo »

tibby schreef: Helaas eet m'n speedster graag die sensors op. Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....
Ik hou me aan die harmonica papierfilters. Die filteren zeer fijn stof uit (tussen 1 en 6 microns). Ze moeten enkel regelmatig vervangen worden, maar dat is de grote kost niet. Sommige van die zogenaamde 'performance' filters filteren maar tot ca 500 micron! En dat is nefast voor de levensduur van je motor! Je wint iets aan vermogen, maar de vraag is voor hoelang voor de extra slijtage je winst weer teniet doet :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Daan schreef:Waarom ga je niet blow-through setup? Maf na de turbo.
Hey Daan. Ben opzoek werk aan het doen erover. Nog niets gevonden eigenlijk ivm de z20let configuratie....
Denk het beste geval is voor een grote AEM luchtfilter gaan.... :yes:
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Pipo schreef:
tibby schreef: Helaas eet m'n speedster graag die sensors op. Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....
Ik hou me aan die harmonica papierfilters. Die filteren zeer fijn stof uit (tussen 1 en 6 microns). Ze moeten enkel regelmatig vervangen worden, maar dat is de grote kost niet. Sommige van die zogenaamde 'performance' filters filteren maar tot ca 500 micron! En dat is nefast voor de levensduur van je motor! Je wint iets aan vermogen, maar de vraag is voor hoelang voor de extra slijtage je winst weer teniet doet :wink:
De oem filters zijn natuurlijk het allerbeste ivm filtratie. Helaas zijn ze filterhuis/filter een belemmering voor mij. Er bestaan ombouwkits voor de filterbak voor hogere vermogens te draaien maar dan nog waar ik naartoe wil zijn ze te restrictief.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... cuSnCr9C6Q

Op zich vind ik m'n Sandtler filter OK, maar er vormen zich kleine stofjes op de siliconen slangen . Op zich heb ik hier geen problemen bij. (Markus trouwens ook niet)
Mocht het echt te erg zijn had ik die filter er al lang afgesmeten natuurlijk :yes:

De Sandtler is van Sprint filters afkomstig.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 70CiPgBEVQ

Ze zouden beter filteren dan een katoen type filter.

Ik stoot het hierop, de filter, dat m'n maf stuk gaat, ik zou het anders niet weten..... Mss krijg ik wel altijd slechte mafs aan. Ik koop ze dan tenslotte ook via ebay ipv een echte Opel winkel/garage.....

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Weazle »

hhahahaha Rik leeft nog :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Uiteraard, wat dacht jij dan... :toot:
Bijlagen
74E38447-6C6E-46A3-BF76-73C6F18361D2.jpeg
(113.55 KiB) 340 keer gedownload
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Weazle »

Goed Bezig intussen ben ik speedsterloos :D

Maar het forum is ook aardig dood als ik het zo zie.
Plaats reactie