500+ in zicht...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Eindelijk na lang wachten zijn alle onderdelen van mijn inlaattraject binnen en gemonteerd... Mapping over twee weken :D
Foto (@FB)
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ben benieuwd !

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

ongelofelijk dat daar gewoon 500pk uit komt. Wat moet dat een kick zijn op bij een sprint. Ga je naar bitburg in augustus?
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Filmpje van het afstellen vandaag bij Vmax: Mapping @ Vmax Perfomance
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

En de bijbehorende vermogensgrafiek...

De oude dyno was zo'n 30pk te positief, dus netto resultaat van de laatste aanpassingen is moeilijk te zeggen... maar zeker pk's gewonnen
:twisted:
Bijlagen
Vermogensgrafiek.jpg
Vermogensgrafiek.jpg (140.63 KiB) 7594 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

De TANDJES "wat een bult paarden" :shock: , helemaal top!
Nr.0672
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Rond de 5000rpm moet je wel even goed wakker blijven denk ik zo... :shock:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Vorige mapping was nog met de intercooler, dus aanpassingen sinds dien (die effect op vermogen hebben);
- chargecooler
- inlaattraject naar de turbo
- boostpipe vanaf de chargecooler (eigen aanpassing (met dank aan Jeffrey van High Octane) naar 60mm, had een vernauwing naar 45mm!)
- gasklep
- inlaatspruitstuk
- injectoren (875ccm)
Chargecooler Dry sump onderdelen komen waarschijnlijk volgende week eindelijk binnen en blijven dan nog heel even op de plank liggen... eerst rijden!!!

Waterinjectie in bovenstaande rijtje niet genoemd omdat het 17pk koste :shock: De chargecooler werkt zo goed dat er geen vermogen behaald kon worden met waterinjectie...

Rijden is weer helemaal nieuw, ook omdat het weer even geleden is dat ik gereden had. Turbo komt nog altijd redelijk gedoseerd in, dus ook bij 5000 toeren is het handelbaar... maar je moet zeker wakker blijven vanaf daar :wink: Vermogen tussen 6000 en 6300 toeren voelt zoals vroeger, maar daarna blijft het doorzetten :twisted: Ik moet echt weer even wennen aan de auto...
Bijlagen
Boostpipe gemonteerd
Boostpipe gemonteerd
gemonteerd.jpg (96.82 KiB) 7450 keer bekeken
Boostpipe
Boostpipe
boostpipe.jpg (87.18 KiB) 7441 keer bekeken
Voor en na
Voor en na
voor en na.jpg (87.94 KiB) 7446 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Rikster op 11 jun 2011 7:18, 2 keer totaal gewijzigd.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Heb je daar geen vermogen verlies mee met die rubbers van je intercooler. Waarom geen gladde rubbers ?
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

rayz25 schreef:Heb je daar geen vermogen verlies mee met die rubbers van je intercooler. Waarom geen gladde rubbers ?
Kosten geen vermogen en ik gebruik juist deze "hump hoses" omdat er meer speling in zit om trillingen op te vangen als bij een normale slang.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Gefeliciteerd ! Mooi resultaat, dat moet nu echt helemaal als een raket gaan. :D

Volgende driftbox meeting, misschien de blauwe maar eens meenemen ?

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Herman schreef:
Rikster schreef:
Waterinjectie in bovenstaande rijtje niet genoemd omdat het 17pk koste :shock: De chargecooler werkt zo goed dat er geen vermogen behaald kon worden met waterinjectie...
Dat is wel heel vreemd. Heb je geexperimenteerd met de plaats van injectie en met de dosering? Ik weet niet hoe het netto effect bij mij is, maar de klopvastheid was extreem goed en het onstekingstijdstip kon fors verzet worden waardoor er nog 7 paardjes extra uit kwamen. Ik denk niet dat dat zonder waterinjectie gelukt was.
Gebruik je de versterkte (2.5bar) pro-alloy met extra grote in- en uitlaat diameters?
Kon niet gespeeld worden met de plaats van injectie, maar Markus heeft wel getest met ontsteking en dosering... alles met negatief resultaat. Zijn conclusie was dus dat de chargecooler het al te goed doet. Zelfde had hij gezien bij de Audi RS4 met 833pk.
Mijn Pro-Alloy is nog de "standaard" versie, maar geen chokepoint voor het vermogen. De kop en de turbo zijn nu de grootste restrictie voor meer vermogen. Laat het hier voorlopig dus maar bij :wink:
Plaats reactie