Pagina 4 van 7

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 25 jul 2017 18:29
door Exmantaa
Toevallig ook nog ergens een verdwaalde Spexige tegengekomen daar bij VMax? :wink:

(Lekkere cijfers, maar mag van mij wel wat vloeiender verlopen onderin. :bag: )

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 25 jul 2017 18:51
door Rikster
Ben zelf niet in Borken geweest vandaag, vrijdag kan ik de Speedster pas ophalen... Helaas moet er ook nog gewerkt worden :wink:
Zoals ik al schreef is het nog altijd wachten tot 4000 toeren, dus een upgrade van de turbo zou passen. Anderzijds is het in het verleden ook nooit een probleem geweest. Eerst weer genieten van de auto :D

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 25 jul 2017 19:01
door tibby
Rikster schreef:Ben zelf niet in Borken geweest vandaag, vrijdag kan ik de Speedster pas ophalen... Helaas moet er ook nog gewerkt worden :wink:
Zoals ik al schreef is het nog altijd wachten tot 4000 toeren, dus een upgrade van de turbo zou passen. Anderzijds is het in het verleden ook nooit een probleem geweest. Eerst weer genieten van de auto :D

Borg Warner EFR 7163 ????? :yes:

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 26 jul 2017 17:37
door Herman
Je auto zag er heel erg netjes uit vorige week. Ook de onderkant oogt als nieuw. Prachtige drysump bodem, maar de riem voor pompaandrijving lijkt me wat kwetsbaar.
Had je al een TC of mag dat wellicht niet in de auto zitten bij het sprinten?

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 27 jul 2017 10:23
door Rikster
Dank! Ik ben er ook altijd zuinig op geweest, en stiekem een beetje een poetser... :bag:
Ruimte vinden voor de riem was al een uitdaging, laat staan een betere oplossing. Geen traction of launch control gemonteerd, al zijn beiden ook toegestaan bij drag races. Nooit de behoefte gehad, maar wie weet?! En mocht ik de turbo vervangen overweeg ik inderdaad de EFR7163, of in elk geval een twin scroll turbo die hetzelfde eindvermogen kan leveren. :wink:

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 11 aug 2017 14:14
door tibby
Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 22 aug 2017 9:58
door Rikster
tibby schreef:Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz
Ik heb nu de MAF sensor van een RS4 ingebouwd in mijn Speedster. Voorheen was hij uitgeprogrammeerd, maar dan is de programmering niet altijd optimaal natuurlijk :wink:

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 22 aug 2017 11:22
door tibby
Frank Janssen raade mij het ook af zonder MAF te rijden zoals jij/Markus voorschrijft. Ik heb ook de audi maf steken. Helaas eet m'n speedster graag die sensors op.
Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 23 aug 2017 4:54
door Daan
Waarom ga je niet blow-through setup? Maf na de turbo.

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 23 aug 2017 13:08
door Pipo
tibby schreef: Helaas eet m'n speedster graag die sensors op. Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....
Ik hou me aan die harmonica papierfilters. Die filteren zeer fijn stof uit (tussen 1 en 6 microns). Ze moeten enkel regelmatig vervangen worden, maar dat is de grote kost niet. Sommige van die zogenaamde 'performance' filters filteren maar tot ca 500 micron! En dat is nefast voor de levensduur van je motor! Je wint iets aan vermogen, maar de vraag is voor hoelang voor de extra slijtage je winst weer teniet doet :wink:

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 23 aug 2017 15:04
door tibby
Daan schreef:Waarom ga je niet blow-through setup? Maf na de turbo.
Hey Daan. Ben opzoek werk aan het doen erover. Nog niets gevonden eigenlijk ivm de z20let configuratie....
Denk het beste geval is voor een grote AEM luchtfilter gaan.... :yes:

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 23 aug 2017 15:15
door tibby
Pipo schreef:
tibby schreef: Helaas eet m'n speedster graag die sensors op. Welke luchtfilter heb je steken?
Ik zit met een Sandtler polyester filter. Laat veel te veel door.....waardoor m'n maf de geest geeft.....
Ik hou me aan die harmonica papierfilters. Die filteren zeer fijn stof uit (tussen 1 en 6 microns). Ze moeten enkel regelmatig vervangen worden, maar dat is de grote kost niet. Sommige van die zogenaamde 'performance' filters filteren maar tot ca 500 micron! En dat is nefast voor de levensduur van je motor! Je wint iets aan vermogen, maar de vraag is voor hoelang voor de extra slijtage je winst weer teniet doet :wink:
De oem filters zijn natuurlijk het allerbeste ivm filtratie. Helaas zijn ze filterhuis/filter een belemmering voor mij. Er bestaan ombouwkits voor de filterbak voor hogere vermogens te draaien maar dan nog waar ik naartoe wil zijn ze te restrictief.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... cuSnCr9C6Q

Op zich vind ik m'n Sandtler filter OK, maar er vormen zich kleine stofjes op de siliconen slangen . Op zich heb ik hier geen problemen bij. (Markus trouwens ook niet)
Mocht het echt te erg zijn had ik die filter er al lang afgesmeten natuurlijk :yes:

De Sandtler is van Sprint filters afkomstig.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 70CiPgBEVQ

Ze zouden beter filteren dan een katoen type filter.

Ik stoot het hierop, de filter, dat m'n maf stuk gaat, ik zou het anders niet weten..... Mss krijg ik wel altijd slechte mafs aan. Ik koop ze dan tenslotte ook via ebay ipv een echte Opel winkel/garage.....

grtz

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 24 okt 2017 8:09
door Weazle
hhahahaha Rik leeft nog :mrgreen:

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 11 apr 2019 20:18
door Rikster
Uiteraard, wat dacht jij dan... :toot:

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 18 jul 2019 13:07
door Weazle
Goed Bezig intussen ben ik speedsterloos :D

Maar het forum is ook aardig dood als ik het zo zie.