Yellow LSJ 2.0 Supercharged swap project

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef:
Co'tje schreef:O ja, heb je mijn auto in je profiel staan?
Ja natuurlijk.
De beroemste speedster van nederland :wink:
Vind ik leuk :lol:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Frank zei:
Eindresultaat; 234,9pk gemeten op de achterwielen. (Echter wel met een aardig opgewarmde motor, want had tegen de 56*C intake temps die laatste run!)
Met Smileys dyno erbij kunnen we concluderen dat hier nog ongeveer 16-17% aandrijvingsverlies bij moet en dan kom ik op zo'n 281pk aan de motor. En dat is niet slecht voor de mods...
(Standaard 2.0 LSJ/Saab blok met "standaard Stage2 SC" ombouw, dual pass koeling en alleen een kleinere 3.05" poelie. Tullett 2,5"demper, maar nog met een 2,2 OEM spruitstuk er op.)
Top :thumbsup:

(als iemand nog eens zo iets gaat doen en het is weekend, dan hoor ik het graag, want dan kom ik ook even aanwaaien voor de gezelligheid!)

Gr,
The Duke

P.S.
Rond de 17 % kwam ik ook vaker op bij vergelijkende metingen, dus lijkt me echt een realistische waarde.
The bullshit stops when the light drops
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

We zullen je een volgende keer ook uitnodigen Duke. :wink:

Maar zoals Smiley al opperde, met een aantal Speedsters een middagje een bank afhuren moet toch te doen zijn...
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Ik wilde ook weten hoe mijn Turbo het zou gedaan hebben ;)
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Smiley schreef:
Maik schreef:Heeft Stefan z'n toerenbegrenzer nu op 7000rpm staan? En bouwde hij nog vermogen op tot deze redline?
Cut off op 7050, maar heb de dyno sheet niet bij me.
Volgens mij kan alleen een harrop doortrekken tot 7k.
De M62 is uitgepuft rond 6k(isch)
Ik zou zeggen rij een keer met Maarten mee,dan zul je zien dat er wel degelijk M62's zijn die bij 7000rpm nog niet moe zijn.

Ik denk overigens dat er met jou setup nog flink wat meer te halen is, aangezien je de vermogens meting hebt gedaan met de niet ingeleerde mapping welke bovenin veeeeel te rijk staat en met een nog niet geoptimaliseerde ontsteking valt mij het vermogen wat er nu uitkomt nog erg mee.
Less Is More
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Met standaard internals heb ik geen meer vermogen nodig.
Knappe afr over de hele range tot 7k, en geen klop en ik ben een tevreden mens 8)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

@ Stefan; Ik zou met je huidige tune & settings even een paar OBD power logs doen zodat je straks na eventuele fuel/ontsteking correcties mooi vergelijkingsmateriaal hebt. :wink:

Je ziet in jouw dyno plot dat ie bij ~6K opeens wat steiler afloopt en daar is waarschijnlijk wel wat te winnen. Verder inderdaad timing optimaliseren, want dat brengt vermogen. Maar wel de knock eruit tunen...
Plaats reactie