Yellow LSJ 2.0 Supercharged swap project
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
kon nog wel eens meevallen. citaat uit autoweek :
"Tot voorkort moest het aantal cilinders van de motor overeenkomen met die op het kenteken. Bij het vereenvoudigen van de APK-regels zijn er in de zomer van 2006 echter 29 controlepunten komen te vervallen, waaronder het aantal cilinders. Hier wordt een auto dus niet langer op afgekeurd en u bent als eigenaar altijd zelf verantwoordelijk om afwijkingen op het kenteken aan de RDW door te geven. Zij kunnen er dan voor zorgen dat het kenteken wordt aangepast. Hiervoor kan een afspraak gemaakt worden bij een van de keuringsstations van de RDW. De kentekengegevens die nog wel gecontroleerd moeten worden bij de APK zijn het kenteken, het identificatienummer, de brandstofsoort en de eventuele bijzonderheden."
in tegenstelling tot andere Europese landen lijkt het keuringsbeleid in NL soepeler te worden...
Dus iemand... V8 projectje?
"Tot voorkort moest het aantal cilinders van de motor overeenkomen met die op het kenteken. Bij het vereenvoudigen van de APK-regels zijn er in de zomer van 2006 echter 29 controlepunten komen te vervallen, waaronder het aantal cilinders. Hier wordt een auto dus niet langer op afgekeurd en u bent als eigenaar altijd zelf verantwoordelijk om afwijkingen op het kenteken aan de RDW door te geven. Zij kunnen er dan voor zorgen dat het kenteken wordt aangepast. Hiervoor kan een afspraak gemaakt worden bij een van de keuringsstations van de RDW. De kentekengegevens die nog wel gecontroleerd moeten worden bij de APK zijn het kenteken, het identificatienummer, de brandstofsoort en de eventuele bijzonderheden."
in tegenstelling tot andere Europese landen lijkt het keuringsbeleid in NL soepeler te worden...
Dus iemand... V8 projectje?
Leer mij verzekeraars kennen.... Jarenlang premie vangen - alles kan en alles mag, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze tot het gaatje om niet uit te hoeven keren Reken maar dat kentekenpapieren die niet kloppen omdat je je wijzigingen niet bij de RDW hebt aangemeld dan een reden zullen blijken om je met de brokken te laten zitten.Herman schreef:Verzekering hoeft ook geen probleem te zijn. Ik meld iedere substantiele verbouwing altijd bij de verzekeringsmaatschappij. Daarnaast staat er een uitvoerig beschrijving van het volledige voertuig met alle toeters en bellen in het taxatierapport dat speciaal voor hen wordt opgesteldjaydee schreef:Ik zou me over de APK niet zo druk maken, maar ik denk niet dat je verzekerd bent als je met een V8 rondrijdt terwijl het kentekenbewijs 2198 CC 4 cilinder aangeeft...
Omkeuren bij de RDW kan natuurlijk, maar dan is de APK natuurlijk helemaal geen issue.
Jägertee
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Ik zie niet in waarom de laksheid van een persoon ervoor moet zorgen dat je alsnog je verzekeringsgeld krijgt. Gegevens die aangepast moeten worden bij het RDW laat je gewoon aanpassen en je licht je verzekeraar gewoon even schriftelijk in. Moeilijker dan dat is het niet.jaydee schreef:Leer mij verzekeraars kennen.... Jarenlang premie vangen - alles kan en alles mag, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze tot het gaatje om niet uit te hoeven keren Reken maar dat kentekenpapieren die niet kloppen omdat je je wijzigingen niet bij de RDW hebt aangemeld dan een reden zullen blijken om je met de brokken te laten zitten.Herman schreef:Verzekering hoeft ook geen probleem te zijn. Ik meld iedere substantiele verbouwing altijd bij de verzekeringsmaatschappij. Daarnaast staat er een uitvoerig beschrijving van het volledige voertuig met alle toeters en bellen in het taxatierapport dat speciaal voor hen wordt opgesteldjaydee schreef:Ik zou me over de APK niet zo druk maken, maar ik denk niet dat je verzekerd bent als je met een V8 rondrijdt terwijl het kentekenbewijs 2198 CC 4 cilinder aangeeft...
Omkeuren bij de RDW kan natuurlijk, maar dan is de APK natuurlijk helemaal geen issue.
Caterham => Britse degelijkheid...
Precies, Allen... Ik haakte in op Hermans punt dat je bij de APK veel kunt maken: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 1898#81898allen schreef:
Ik zie niet in waarom de laksheid van een persoon ervoor moet zorgen dat je alsnog je verzekeringsgeld krijgt. Gegevens die aangepast moeten worden bij het RDW laat je gewoon aanpassen en je licht je verzekeraar gewoon even schriftelijk in. Moeilijker dan dat is het niet.
Wat ik probeer aan te geven is dat er belangrijkere redenen zijn dan de APK om je wijzigingen te registreren bij de RDW. Ik weet alleen niet voor welke wijzigingen de RDW een herkeuring vereist. Verandering van het aantal cilinders is er daar wel een van, in elk geval.
Jägertee
Herman schreef:Mijn ervaring is dat APK heel veel toestaat:Exmantaa schreef:Haha. Nee, geen LS2.
Dat zou pas een project zijn, echter ben ik bang dat ik daarmee een eventuele APK keuring echt kan vergeten...
- Hydraulische handrem ..... geen punt
- Verwijderen airbag .... geen punt
- Verwijderen rembekrachtiging en ABS .... geen punt
- Inkorten wielbasis .... geen punt
- Tunen van de motor ... geen punt
- Ombouwen van de complete carosserie .... ook geen punt
Dus ik denk niet dat een V6 of V8 op veel problemen zou stuiten voor APK
Maar dan heb je wel wat meer vaardigheden nodig dan het aandraaien van een boutje of moertje
ben bang dat het niet gaat lukken herman. heb ervaringen gehad met kitcars van 4 naar 6cyl.en amerikanen van 6 naar 8cyl.
je veranderd het aantal cyl. op het kenteken klopt dit dus niet meer.en word niet goed gekeurd.
zolang de auto aantoonbaar ook met meerdere cylinders gelevert werd hoef je alleen een org.geleverde uitlaatsysteem met de juiste geluid/ absorbsiedemper erbij te zoeken. en motorsteunen.
als de auto niet met meerdere cyl.gelevert is heb je een probleem. het is in mijn kenissenkring 1 persoon gelukt met heel veel keuringen en gezeik.en was daar ook destijds de enige mee met dit type auto.
mits je dit niet in de weg staat kun je het proberen natuurlijk.
zou een speedy met V8 conversie ook wel zien zitten. al is het alleen maar voor het geluid. maar ik begin er niet aan. koop ik wel weer een yank.
wees blij dat je niet in belgie woont want die mannekes mogen daar helemaal niks. die vinden dit al bijzonder.
gr nico
Ik ben zelf apk keurmeester en kan inderdaad bevestigen dat het wijzigen van het het aantal cillinders en veranderen van brandstof een apk afkeurpunt is. al het andere niet. bijv. turbo/compressor/cillinderinhoud enz...
Het omkeuren van motortype kan bij auto's t/m 1999 bij het RDW keuringsstation voor +/- 50 euro en voor auto's na 1999 (dus speedsters) moet je naar het testcentrum van de RDW in Lelystad.
De laatste keer dat ik daar geweest ben was de regel voor auto's tot 1999 nog niet van toepassing en dat was met de Kadett van Championmv6 en toen koste de keuring 680 euro.
Het omkeuren van motortype kan bij auto's t/m 1999 bij het RDW keuringsstation voor +/- 50 euro en voor auto's na 1999 (dus speedsters) moet je naar het testcentrum van de RDW in Lelystad.
De laatste keer dat ik daar geweest ben was de regel voor auto's tot 1999 nog niet van toepassing en dat was met de Kadett van Championmv6 en toen koste de keuring 680 euro.
hoi dominique het is i.d.d al heel wat jaren geleden,het betrof een ft bonito waar normaal een keverblok inhangt. deze was omgebouwd naar een V6 ford scorpio 2.9 blok met adpterplaat met renault 25 bak. die knaap was erg technisch onderlegt en heefd het gewoon lang volgehouden met die keuringsinstanties en div.maal naar lelystad geweest enz. een crashtest hoefde nog net niet.Dominique schreef:Nico, Hoe lang is dat geleden? Die enige in je kennisenkring, en al degene die het niet gelukt is?
zelf had ik er een watergekoelde gti blok ingezet met adapterplaat en lange bak. was wat minder rompsomp.
en een andere kennis probeerde het met een fiat 500 met V8 maar die kreeg het niet voor elkaar op kenteken.
en later had ik mijn amerikaan destijds omgebouwd van 6 naar 8cyl. geen probleem.
ik kan me niet voorstellen dat het nu makkelijker zou zijn? maar dat kan terry je beter vertellen als keurmeester.
gr nico
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Maar weer even back on topic, want ik hou het gewoon nog even op m'n viercilindertje.
Update na een zondagje sleutelen: http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... try1242188
De LSJ hangt erin!
Update na een zondagje sleutelen: http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... try1242188
De LSJ hangt erin!