Yellow LSJ 2.0 Supercharged swap project
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
UPDATE!!
De LSJ zit erin met de complete bedrading. En belangrijker nog; hij start en loopt als een zonnetje.
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... p__1244715
De LSJ zit erin met de complete bedrading. En belangrijker nog; hij start en loopt als een zonnetje.
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... p__1244715
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Yep, zoiets blijft toch altijd weer een spannend moment.
Zeker als je bedenkt dat dit blok al een aardig tijdje ongebruikt in de hoek stond bij me en ik 'm ooit via Ebay uit de US heb laten overkomen. Daarbij komt dan nog een "onbekende ecu" met een zelf uitgeplozen draadboom, dus dat zijn dan wel veel onzekerheden bij elkaar.
Maar het loopt eigenlijk als een zonnetje en dit is volgens mij nu een van de eerste Speedsters met een LSJ computer.
Maar het project is nog niet af, want er zijn een paar aansluitingen die ik uit kan zoeken nu de motor draait. En daarbij nog wat "minors ecu issues" zoals een constant draaiende fan. Wideband moet er ook nog even in zodat ik de mapping kan controleren.
Oh ja, de chargecooling moet er ook nog in, dus voorclam er straks nog af om een pre-rad met de sill slangen in te bouwen.
PS; klinkt nu nog super standaard met deze uitlaat. En dit blok lijkt nu ook wel stiller en mooier te lopen dan mijn 2,2-SC met dezelfde uitlaatlijn.
Zeker als je bedenkt dat dit blok al een aardig tijdje ongebruikt in de hoek stond bij me en ik 'm ooit via Ebay uit de US heb laten overkomen. Daarbij komt dan nog een "onbekende ecu" met een zelf uitgeplozen draadboom, dus dat zijn dan wel veel onzekerheden bij elkaar.
Maar het loopt eigenlijk als een zonnetje en dit is volgens mij nu een van de eerste Speedsters met een LSJ computer.
Maar het project is nog niet af, want er zijn een paar aansluitingen die ik uit kan zoeken nu de motor draait. En daarbij nog wat "minors ecu issues" zoals een constant draaiende fan. Wideband moet er ook nog even in zodat ik de mapping kan controleren.
Oh ja, de chargecooling moet er ook nog in, dus voorclam er straks nog af om een pre-rad met de sill slangen in te bouwen.
PS; klinkt nu nog super standaard met deze uitlaat. En dit blok lijkt nu ook wel stiller en mooier te lopen dan mijn 2,2-SC met dezelfde uitlaatlijn.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
yep. http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=48&t=147608Pw schreef:(en meting in Oktober?! Dyno?!)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Vanavond leuk met de laptop en HP-Tuners in de weer geweest, dus er staat weer een update op het VX forum. Ik kreeg na een tijdje last van een wat onregelmatige stationairloop en in het kort gezegd heb ik de bestaande "Intense Tuning" map moeten aanpassen zodat deze nu weer gewoon normaal in closed loop loopt samen met de Lambdasonde.
Ook gelijk nog wat andere dingen gewijzigd in de mapping en het loopt en start nu gelijk perfect. En zonder foutcodes!
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... p__1245327
Wordt tijd dat ik er binnenkort maar eens mee ga rijden.
Ook gelijk nog wat andere dingen gewijzigd in de mapping en het loopt en start nu gelijk perfect. En zonder foutcodes!
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... p__1245327
Wordt tijd dat ik er binnenkort maar eens mee ga rijden.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Progress was wat slow, maar nu tijd voor een update.
Heb niet veel kunnen sleutelen afgelopen tijd, maar deze week even een inhaalslag gedaan want de 15e wil ik graag met dit blok even naar die dynomeeting en er moet ook nog even een APK op.
De Pro Alloy pre-rad zit er eindelijk in (had wat leveringsvertraging). En gelijk ook een full alu rad ingebouwd. Sill slangen getrokken, de boel aangesloten en vandaag weer terug in elkaar gezet.
Klinkt simpel en snel, maar van deze VX zaten aardig wat boutjes vastgeroest in de clam, dus de Dremel heeft flink overuren gemaakt en je bent (heel) veel tijd kwijt om alle uitgebroken verroeste clammoeren dan weer enigzins op orde te krijgen...
(Heb geen foto's van de Pre-rad inbouw, maar zie daarvoor Smiley's thread)
Vandaag de laatste grote delen gemonteerd en ook gelijk maar m'n Exige dempers erop gezet. Moet natuurlijk wel een béétje rijden.
De bodemplaat moet er nog op (die behoeft eerst nog wat schoonmaakwerk), maar vanavond toch snel een eerste open ritje naar de pomp gedaan voor wat 98.
En het rijdt!
Het LSJ blok hangt al best aan het gas met deze snelle basismap en na het tanken maar eens voorzichtig wat hoger in de toeren gegaan. Het open filter en de 2,5`Tullett hoor je flink, maar de weg was nog vochtig en had snel wielspin in de lage versnellingen. Dit blok voelt aan meer power te hebben dan mijn 2,2 Stage 2 SC, echter dat rechts zitten en vooral schakelen is ook vreemd en moet wennen.
En dan helaas ook een domper deze avond ; m'n koppeling kan het vermogen niet aan...
Hier zit een standaard turbo koppeling op gemonteerd welke toch redelijk wat moment aan moet kunnen, echter hij slipt door in z'n 4 bij wat hogere toeren.
BAAL! Geen dynobank dus zaterdag, want dat heeft weinig zin zo. En er moet nu iets sterkers in komen, dus het blok mag er weer fijn uit. Zucht...
Afijn, ik bouw 'm nu maar even verder af voor een APK keur. En dan eerst maar een tijdje niet helemaal vol gas rijden.
Heb niet veel kunnen sleutelen afgelopen tijd, maar deze week even een inhaalslag gedaan want de 15e wil ik graag met dit blok even naar die dynomeeting en er moet ook nog even een APK op.
De Pro Alloy pre-rad zit er eindelijk in (had wat leveringsvertraging). En gelijk ook een full alu rad ingebouwd. Sill slangen getrokken, de boel aangesloten en vandaag weer terug in elkaar gezet.
Klinkt simpel en snel, maar van deze VX zaten aardig wat boutjes vastgeroest in de clam, dus de Dremel heeft flink overuren gemaakt en je bent (heel) veel tijd kwijt om alle uitgebroken verroeste clammoeren dan weer enigzins op orde te krijgen...
(Heb geen foto's van de Pre-rad inbouw, maar zie daarvoor Smiley's thread)
Vandaag de laatste grote delen gemonteerd en ook gelijk maar m'n Exige dempers erop gezet. Moet natuurlijk wel een béétje rijden.
De bodemplaat moet er nog op (die behoeft eerst nog wat schoonmaakwerk), maar vanavond toch snel een eerste open ritje naar de pomp gedaan voor wat 98.
En het rijdt!
Het LSJ blok hangt al best aan het gas met deze snelle basismap en na het tanken maar eens voorzichtig wat hoger in de toeren gegaan. Het open filter en de 2,5`Tullett hoor je flink, maar de weg was nog vochtig en had snel wielspin in de lage versnellingen. Dit blok voelt aan meer power te hebben dan mijn 2,2 Stage 2 SC, echter dat rechts zitten en vooral schakelen is ook vreemd en moet wennen.
En dan helaas ook een domper deze avond ; m'n koppeling kan het vermogen niet aan...
Hier zit een standaard turbo koppeling op gemonteerd welke toch redelijk wat moment aan moet kunnen, echter hij slipt door in z'n 4 bij wat hogere toeren.
BAAL! Geen dynobank dus zaterdag, want dat heeft weinig zin zo. En er moet nu iets sterkers in komen, dus het blok mag er weer fijn uit. Zucht...
Afijn, ik bouw 'm nu maar even verder af voor een APK keur. En dan eerst maar een tijdje niet helemaal vol gas rijden.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Denk dat het een beetje combinatie is. Deze unit was maar 7000 miles oud en leek/voelt nog perfect aan.
Alleen zou een turbo koppeling toch tot 250lb/ft (340Nm) aan moeten kunnen en in een SC kom je door het lineaire koppelverloop dan aan flink wat vermogen... (300+ Pk, lijkt me sterk dat ik daar al zit.)
Maar het komt nog steeds aardig van z'n plek hoor. M'n achterwielen spinnen in 1 & 2 door alleen maar wat extra gas te geven en het blok duwt aardig in je rug.
(Misschien toch zaterdag even op de bank gaan staan om eens te kijken bij hoeveel Nm deze kopeling het nu begeeft.)
Alleen zou een turbo koppeling toch tot 250lb/ft (340Nm) aan moeten kunnen en in een SC kom je door het lineaire koppelverloop dan aan flink wat vermogen... (300+ Pk, lijkt me sterk dat ik daar al zit.)
Maar het komt nog steeds aardig van z'n plek hoor. M'n achterwielen spinnen in 1 & 2 door alleen maar wat extra gas te geven en het blok duwt aardig in je rug.
(Misschien toch zaterdag even op de bank gaan staan om eens te kijken bij hoeveel Nm deze kopeling het nu begeeft.)