Yellow LSJ 2.0 Supercharged swap project
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Bij deze eerste 2 runs had ik dus last van wielslip en dan krijg je een rare piek op de bank. Die 2e run met extra tractiegewicht ging al beter; 308pk i.p.v. 335, maar nog steeds goed voor veel consternatie bij de mensen die daar alleen maar naar dat PK getal keken.
Afijn, laatste run zijn we maar op de achterclam gaan zitten:
http://youtu.be/J4QxAt1Yv-8
Eindresultaat; 234,9pk gemeten op de achterwielen. (Echter wel met een aardig opgewarmde motor, want had tegen de 56*C intake temps die laatste run!)
Met Smileys dyno erbij kunnen we concluderen dat hier nog ongeveer 16-17% aandrijvingsverlies bij moet en dan kom ik op zo'n 281pk aan de motor. En dat is niet slecht voor de mods...
(Standaard 2.0 LSJ/Saab blok met "standaard Stage2 SC" ombouw, dual pass koeling en alleen een kleinere 3.05" poelie. Tullett 2,5"demper, maar nog met een 2,2 OEM spruitstuk er op.)
(En ter info; 335pk uit een M62 SC persen is bijna onmogelijk. 305-310 op een Ecotec als je goed je best doet qua kop flow en nokkenassen.)
Afijn, laatste run zijn we maar op de achterclam gaan zitten:
http://youtu.be/J4QxAt1Yv-8
Eindresultaat; 234,9pk gemeten op de achterwielen. (Echter wel met een aardig opgewarmde motor, want had tegen de 56*C intake temps die laatste run!)
Met Smileys dyno erbij kunnen we concluderen dat hier nog ongeveer 16-17% aandrijvingsverlies bij moet en dan kom ik op zo'n 281pk aan de motor. En dat is niet slecht voor de mods...
(Standaard 2.0 LSJ/Saab blok met "standaard Stage2 SC" ombouw, dual pass koeling en alleen een kleinere 3.05" poelie. Tullett 2,5"demper, maar nog met een 2,2 OEM spruitstuk er op.)
(En ter info; 335pk uit een M62 SC persen is bijna onmogelijk. 305-310 op een Ecotec als je goed je best doet qua kop flow en nokkenassen.)
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 12 feb 2013 9:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7340
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Nee, ik zit nog volop te klussen in mijn map, nadat ik grotere vxr injectoren erin gestoken heb. (ivm te arm 6500-7000 op de turbo injectoren)Maik schreef:En nu de uitdraai van Smiley! Nog verrassingen daar Stefan?
De run was eigenlijk bedoeld om dat arme gebied te bekijken met een wideband, maar die was stuk.
pk´s was hetzelfde als met de courtenay map, maar mijn ontsteking in obdtuner is ook nog niet geoptimaliseerd. Heb alleen afr tot nu toe gedaan.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7340
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Cut off op 7050, maar heb de dyno sheet niet bij me.Maik schreef:Heeft Stefan z'n toerenbegrenzer nu op 7000rpm staan? En bouwde hij nog vermogen op tot deze redline?
Volgens mij kan alleen een harrop doortrekken tot 7k.
De M62 is uitgepuft rond 6k(isch)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Screenplot van onze runs van zondag over elkaar.
Je ziet bij lage toeren goed het verschil in 2,2 caravan trekker en 2.0 raceblok...
(Zag in mijn log dat de ontsteking er toen erg laat in kwam vanwege die hoge IAT, dus onderin zit er nog wel wat ruimte voor verbetering.)
Oh ja, die rpm schaal is een beetje off hier; mijne stond op 7200rpm, Smiley 7050 max rpm.
Je ziet bij lage toeren goed het verschil in 2,2 caravan trekker en 2.0 raceblok...
(Zag in mijn log dat de ontsteking er toen erg laat in kwam vanwege die hoge IAT, dus onderin zit er nog wel wat ruimte voor verbetering.)
Oh ja, die rpm schaal is een beetje off hier; mijne stond op 7200rpm, Smiley 7050 max rpm.
- Bijlagen
-
- Smiley + Exmantaa wiel pk's
- Dyno plots Unlimited small.JPG (158.38 KiB) 2194 keer bekeken
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Is afhankelijk van je nokkenassen, de tegendruk en welke poelie je op de M62 hebt.Smiley schreef:Cut off op 7050, maar heb de dyno sheet niet bij me.Maik schreef:Heeft Stefan z'n toerenbegrenzer nu op 7000rpm staan? En bouwde hij nog vermogen op tot deze redline?
Volgens mij kan alleen een harrop doortrekken tot 7k.
De M62 is uitgepuft rond 6k(isch)
Ik heb een kleine poelie (waardoor de M62 bij lagere toeren uitgepuft is), maar compressor nokkenassen en 3" Tullet uitlaat incl spruitstuk. En Mijn max vermogen ligt net boven de 7000 rpm. Met een iets grotere (of de orginele) poelie en 68mm gasklep (ipv 65mm) zal dat nog iets hoger komen liggen.
Ben nu ook bezig met de blower CAM's en andere klepveren.Maarten schreef:Ik heb een kleine poelie (waardoor de M62 bij lagere toeren uitgepuft is), maar compressor nokkenassen en 3" Tullet uitlaat incl spruitstuk. En Mijn max vermogen ligt net boven de 7000 rpm. Met een iets grotere (of de orginele) poelie en 68mm gasklep (ipv 65mm) zal dat nog iets hoger komen liggen.
Heb al een geflowde kop, licht vliegwiel, 2.8 SC poelie, 68mm gasklep, electrische waterpomp, geen balansassen, dual-pass, 3inch tullett.
Dan zal ik ongeveer op de max van de Eaton zitten (hoop ik.....).
Wanneer is de volgende testbank-dag? Zorg ik dat de boel weer rijdt