Breng wat remolie mee, dan zal ik je laten zien hoe een easybleed van 26 euri werkt. In 30 min kun je alles doorspoelen.PatrickL schreef:Olie na 2 circuit dagen verversen is overkill voor mij. Ik doe dat 1x per jaar - bij VanSten. Wordt anders ook te duur en qua tijd niet in te plannen voor me.
Probleem met remmen - hulp gevraagd
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: remmen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Re: remmen
Ja ik heb hem ook, erg makkelijk, ik gebruik hem met een airbrush compressortje ipv autoband, vooral je remtangen voor goed ronddraaien cq op de kop houden, als je denkt dat je er bent komt er ineens nog best wat lucht uit de remtang (met dank aan Gonzales tip).Smiley schreef:Breng wat remolie mee, dan zal ik je laten zien hoe een easybleed van 26 euri werkt. In 30 min kun je alles doorspoelen.PatrickL schreef:Olie na 2 circuit dagen verversen is overkill voor mij. Ik doe dat 1x per jaar - bij VanSten. Wordt anders ook te duur en qua tijd niet in te plannen voor me.
"A je to !" #0047
schijven
Kromme schijven lijkt me niet. Dan had ik dat eerder gemerkt. Ik zal komende week eens goed kijken of er iets te zien is maar nu is mijn beste optie een goede afspraak met VanSten. Er zijn zoveel mogelijkheden en het is ook erg lastig per email te beschrijven wat ik merk en hoor.
Als ik er achter ben wat het was post ik dat hier uiteraard.
gr
Patrick
Als ik er achter ben wat het was post ik dat hier uiteraard.
gr
Patrick
Speedster 0051
Kapotte schijven
Hoi Herman
Ik heb zover ik weet alles netjes en goed gedaan. Maximaal 20 minuten op de baan, altijd 30 minuten wachten. minimaal drie uur gereden met nieuwe blokken voor het circuit (waarschijnlijk dichter bij vijf uur) en alles netjes warm laten worden voor het gas geven.
Ik ben er nu 99% zeker van dat mijn voor schijven krom zijn. Deze zullen vervangen moeten worden. Hoe dat nu gebeurd is weet ik niet zeker maar gloednieuwe Pagid RS14 zwart remblokken in 500km compleet faden brengt veel hitte op de schijven. Het moet haast wel daardoor komen.
Straks bel ik even met Peter (VanSten) en hoop ik dat we het samen goed op kunnen lossen.
Leuk man zo'n Speedster !! Ach ja, eind oktober heb ik twee trackdays in Noord Frankrijk met LOT en dan zal de auto in orde zijn en kan ik het jaar mooi afsluiten (qua Speedster).
Nog tips voor nieuwe remschijven?
gr
Patrick
Ik heb zover ik weet alles netjes en goed gedaan. Maximaal 20 minuten op de baan, altijd 30 minuten wachten. minimaal drie uur gereden met nieuwe blokken voor het circuit (waarschijnlijk dichter bij vijf uur) en alles netjes warm laten worden voor het gas geven.
Ik ben er nu 99% zeker van dat mijn voor schijven krom zijn. Deze zullen vervangen moeten worden. Hoe dat nu gebeurd is weet ik niet zeker maar gloednieuwe Pagid RS14 zwart remblokken in 500km compleet faden brengt veel hitte op de schijven. Het moet haast wel daardoor komen.
Straks bel ik even met Peter (VanSten) en hoop ik dat we het samen goed op kunnen lossen.
Leuk man zo'n Speedster !! Ach ja, eind oktober heb ik twee trackdays in Noord Frankrijk met LOT en dan zal de auto in orde zijn en kan ik het jaar mooi afsluiten (qua Speedster).
Nog tips voor nieuwe remschijven?
gr
Patrick
Speedster 0051
abs unit
Net met Peter (VanSten) gesproken. Hij geeft aan dat het niet remmen en doordrukken van een rempedaal ook kan liggen aan de oude nog niet geupdate ABS unit. Dat wordt nu via een Opel dealer nagekeken.
Als dat bekend is moet de remolie wederom vervangen worden, er moeten nieuwe schijven komen en de oude kapotte Pagid blokken gaan voor een garantie claim naar Pagid. Ik hoop en verwacht dat het allemaal zo netjes mogelijk opgelost wordt.
Door al dit gedoe krijg ik alleen maar meer zin in de trackdays in Frankrijk!
Als dat bekend is moet de remolie wederom vervangen worden, er moeten nieuwe schijven komen en de oude kapotte Pagid blokken gaan voor een garantie claim naar Pagid. Ik hoop en verwacht dat het allemaal zo netjes mogelijk opgelost wordt.
Door al dit gedoe krijg ik alleen maar meer zin in de trackdays in Frankrijk!
Speedster 0051
Dit is echt onmogelijk. De ABS unit kan hooguit je pedaal min of meer blokkeren.Hij geeft aan dat het niet remmen en doordrukken van een rempedaal ook kan liggen aan de oude nog niet geupdate ABS unit. Dat wordt nu via een Opel dealer nagekeken.
Als het remsysteem niet lek is, is de enige manier waarop je pedaal naar de bodem kan gaan dat er toch nog lucht inzit. Vloeistof is hoe dan ook niet samendrukbaar.
Bij mij (met RVS remslangen monteren systeem volledig leeg geweest) vele malen ontlucht voor het helemaal goed was. Combinatie van erdoor drukken, eruit zuigen, "de oude pedaal-methode", ABS unit flushen via dealer OPCOM en front calipers ronddraaien en in totaal een liter of 5 remvloeistof eerdat alles weer perfect was.
Misschien heb je er wat aan.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
ABS
Hallo Duke
Ik weet het ook niet meer... Het is voor mij erg lastig te weten wat er nu aan de hand is. VanSten gaat controleren of ik de ABS upgrade wel gehad heb, ik weet dat helaas niet omdat ik geen geschiedenis van de auto heb. Ik wacht dat eerst even af. Bedankt voor de hulp en ik laat weten wat er gebeurd.
gr
Patrick
Ik weet het ook niet meer... Het is voor mij erg lastig te weten wat er nu aan de hand is. VanSten gaat controleren of ik de ABS upgrade wel gehad heb, ik weet dat helaas niet omdat ik geen geschiedenis van de auto heb. Ik wacht dat eerst even af. Bedankt voor de hulp en ik laat weten wat er gebeurd.
gr
Patrick
Speedster 0051
remmen
De auto staat al 9 dagen bij Van Sten. De remschijven waren niet op voorraad. Hij heeft me verder nog helemaal geen info gegeven, ik heb besloten niets te doen tot ik van hem meer hoor. Ben wel erg benieuwd. Als het afgerond is zal ik hier posten wat er gebeurd is en hoe het opgelost is. Thanks!
Patrick
Patrick
Speedster 0051
Hopelijk Opgelost
Nou er is een oplossing....
VanSten komt tot de conclusie dat ten eerste de Pagid blokken gereinigd kunnen worden en gewoon weer gebruikt kunnen worden. Dat heeft hij gedaan en die heb ik nu retour ontvangen.
De remschijven zijn niet krom, hij ziet een beschadiging op de klauwen en een van de schijven, waarschijnlijk veroorzaakt door iets wat ertussen is komen zitten. Dat is dan de oorzaak geweest van het rare geluid als ik de rem aanraak.
De ABS unit is up-to-date en werkt. Er is nu een ABS aan/uit schakelaar gemonteerd voor trackdays. Gewoon voor de zekerheid.
De remolie is vervangen. Dit ivm het overhitten van de blokken en remmen algemeen.
Ik vind dat VanSten het netjes met me geregeld heeft. Wel vervelend is dat VanSten en Verhiest totaal andere meningen hebben en dus ook andere conclusies trekken. Beide erkende specialisten met een goede reputatie en dan nog tegenovergestelde meningen. Ik kies voor de mening van mijn dealer en zoals al gezegd VanSten heeft het best netjes opgelost.
De auto heeft nu nieuwe schijven en de Pagid blokken die Verhiest erop gezet heeft. Daar vraagt Verhiest gewoon strak 100 euro meer voor dan overal in NL maar ja als je op het circuit staat vraag je weinig prijzen en kan hij blijkbaar rekenen wat hij wil. Maar tja, dat is nu niet anders. Ik heb hem daar wel naar gevraagd maar krijg geen response. Da's een beetje flauw.
De auto remt nu goed alhoewel ik alleen op de weg gereden heb en daar geen remproeven doe Alles klinkt en voelt weer goed.
Bedankt allemaal voor de tips en hulp. Het wordt gewaardeerd!
gr
Patrick
VanSten komt tot de conclusie dat ten eerste de Pagid blokken gereinigd kunnen worden en gewoon weer gebruikt kunnen worden. Dat heeft hij gedaan en die heb ik nu retour ontvangen.
De remschijven zijn niet krom, hij ziet een beschadiging op de klauwen en een van de schijven, waarschijnlijk veroorzaakt door iets wat ertussen is komen zitten. Dat is dan de oorzaak geweest van het rare geluid als ik de rem aanraak.
De ABS unit is up-to-date en werkt. Er is nu een ABS aan/uit schakelaar gemonteerd voor trackdays. Gewoon voor de zekerheid.
De remolie is vervangen. Dit ivm het overhitten van de blokken en remmen algemeen.
Ik vind dat VanSten het netjes met me geregeld heeft. Wel vervelend is dat VanSten en Verhiest totaal andere meningen hebben en dus ook andere conclusies trekken. Beide erkende specialisten met een goede reputatie en dan nog tegenovergestelde meningen. Ik kies voor de mening van mijn dealer en zoals al gezegd VanSten heeft het best netjes opgelost.
De auto heeft nu nieuwe schijven en de Pagid blokken die Verhiest erop gezet heeft. Daar vraagt Verhiest gewoon strak 100 euro meer voor dan overal in NL maar ja als je op het circuit staat vraag je weinig prijzen en kan hij blijkbaar rekenen wat hij wil. Maar tja, dat is nu niet anders. Ik heb hem daar wel naar gevraagd maar krijg geen response. Da's een beetje flauw.
De auto remt nu goed alhoewel ik alleen op de weg gereden heb en daar geen remproeven doe Alles klinkt en voelt weer goed.
Bedankt allemaal voor de tips en hulp. Het wordt gewaardeerd!
gr
Patrick
Speedster 0051
Bedoel je dat hij dat al was of is daar iets aan gedaan ?De ABS unit is up-to-date en werkt
Nu nog de vuurproef op het circuit, maar mooi dat voorlopig alles erop wijst dat het goed lijkt te zijn.
Ik had eerder van je al begrepen dat "doordrukken" niet betekende dat je rempedaal naar de bodem ging toch, maar dat de auto altijd bleef remmen, zij het met meer moeite, dus dat zou dan te verklaren zijn geweest door de ABS aan te hebben (hard pedaal genoemd in Speedster jargon), toch ?
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops