Tuning Turbo Klasen versus VX-Performance

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Tuning Turbo Klasen versus VX-Performance

Bericht door Edjes »

Deze winter moet het toch echt gebeuren.
Meer PK's voor de Speedster Turbo.

Ik wil ergens rond de 250 PK uitkomen, beetje meer mag natuurlijk ook :)

Alain was erg tevreden over Stephan Klasen, elders ook positief gelezen over VX-performance.

Ik heb er de ballen verstand van, maar de prijsverschillen zijn immens.
Het zit 'm vast ook in de kwaliteit van materialen, maar wie met kennis wil mij helpen beslissen?

Klasen: link

VX: link

Stephan mailde mij dat voor de stage 3 en 4, de prijzen zijn verhoogd tov de website vanwege een betere uitlaat.

Stage 3 250 pk:
for the Stage-3 we now use a Chris Tullet exhaust with repacable silencer
and our large intercooler.
The exhaust is 1899EUR, intercooler is 649EUR, installation of both is one
day of work and 500EUR and the remap on our dyno is 379EUR.
Samen dus 3427 euro.

Stage 4 280 pk:
LEH-Turbo + Injectors + 80mm AFM are another 1200EUR plus 600EUR installation.
Samen dus 5227 euro.

Bij VX:
Stage 2 252 pk: link
799 + dyno 49 + fitting 50 = 898 euro

Stage 2,5 261PK link
1398 + dyno 49 + fitting 350 = 1797 euro

Stage 3 284pk link
3499 + 1500 fitting = 4999

Met name het verschil in de 250-260 pk range is erg groot.

Wie heeft de wijsheid voor mij in huis om me verder te helpen??
Dank!!
Speedster T #5002
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Klasen is zeeeeeeeeeer duur :!: (vind ik toch :roll: )

Afbeelding





Wel tevreden van de mapping en herstelling; Iets minder van enkele schoonheidsfoutjes. (lucht op de remmen wat ik zelf ga oplossen,lekkende ontluchtingsnippels,voorklep die niet meer open ging,...)
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Tuners zitten in de business om onderdelen te vervangen, en uren te maken.
Begin dus met te leren wat er nu in je auto zit, en waar de grenzen van de onderdelen zitten.

Een turbo uitlaat is 2.25", en daarmee makkelijk tot 275, misschien wel 300pk te rekken zonder vervanging voor iets breders.
Je standaard injectoren houden op bij rond de 270pk.

Vergeet ook niet naar de koppel te kijken (die trap in je rug) bij de stages die ze claimen.

VX:

stage 2 = 250 pk/ 443 Nm
stage 2.5 = 261 pk/ 451 Nm
stage 3 = 284 pk/ 457 Nm

Mijn advies zou een stage II van VX zijn.
Je NM gaat van 250 naar 443, en dat voel je. De open cone aanzuiging die je erbij krijgt, zorgt voornamelijk voor geluid tussen je oren, dus van de aanschaf zit de kracht voornamelijk alleen in de remap.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ik zou eens contact opnemen met deze mannen:
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Tur ... :7598.html

Ze omschrijven hier een nieuwe turbo inclusief spruitstuk en wat er verder nog moet gebeuren om tot 290 pk te komen, wat me nogal mee lijkt te vallen..
Ik zou ze gewoon laten weten wat je wilt en ze dan een voorstel laten doen en een prijs laten maken. Ze hebben zeer veel ervaring met Speedsters (>50 stuks van NA naar turbo omgebouwd bv)

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ed je hebt toch een Speedster Turbo? Kwestie van een andere chip. 250pk moet geen enkel probleem zijn voor weinig.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Zit eens die rekening van Klasen te bekijken, maar dat is nog een beste prijs geworden voor het verbeteren/afstellen van je reeds geconverteerde (DBilas) NA-tje... :shock:
Joey
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2007 20:45
Locatie: Untermieming (at)
Contacteer:

Bericht door Joey »

He Ed,

ik heb een turbo van 2005 met stage 2,5 van vx-performance,

dus 261 pk en 450 nm.

Ben er erg tevreden mee, vooral met die duw die je in de rug krijgt.

Dit betekent dat je bij lage toeren al zeer veel kracht hebt, en je dus na enge bochten makkelijker weer weg komt.

Niet vergeten dat de originele koppeling te zwak voor het vermogen van 450 nm is, je kunt er mee rijden, maar je moet er rekening mee houden dat je die moet vervangen naar verloop van tijd.

Of nog beter, als je al bezig bent, direkt doen.
Ik heb er een Sachs Rennsport koppeling ingezet.
met een groet uit tirol
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Het antwoord van Klasen op mijn vraag naar de vergelijking van VX:

Bij VX kan gewoon niet wat ze beloven, een stage 2 VX kan geen 250 PK maken. We hebben hun getunede auto's op de dyno gezet en het beloofde aantal PK's werd bijlangena niet gehaald (hij gaf als voorbeeld een 400 PK auto die 320 PK leverde).

Tja, wat is nou waarheid?
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Wij van wc-eend adviseren wc-eend :yes:

Maar effe serieus, geen enkele dyno laat hetzelfde resultaat zien, en geen enkele tuner zal van de concurrent toegeven dat hij goed bezig is.

Wat wel al jaren duidelijk is voor de turbo, is dat deze onderbemeten is ingesteld, en dat je met alleen een remap er minimaal 40pk bij kunt krijgen. (stage 2, ongeacht welke toko die het verkoopt)
Rayz knalde die eds remaps er zelf in, met het juiste kastje en software.

Omdat hier maar bitter weinig turbo's rondrijden, zou ik je specifieke vraag ook op het duitse forum plaatsen, maar dan meer gericht op ervaringen, dan klasen versus vx.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Vx performance (UR op het Duits forum) werkt samen met Hitec. (Hit op het Duits forum ) . Zie het verhaal van GAEL op MY SPEEDSTER forum.
Klasen werkt samen met Courtenay sport. Stephan is ook leerjongen bij EDS geweest.
Alle info van hierboven is van het Duits forum.
Grtz
Laatst gewijzigd door tibby op 07 dec 2011 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Die apparaatjes zijn tegenwoordig erg makkelijk te krijgen, de software kan wat lastiger zijn. Maar als je het ergens kan uitlezen is het ook zo gedaan...
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Enkele Dbilas mogenlijkheden.



Afbeelding
Afbeelding




Grtz
captain slow
Ed
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 jul 2010 6:26
Locatie: zuid holland

Bericht door Ed »

Heb je al gekeken naar je intercooler?
Heb nog een grote intercooler van klasen liggen.
Ik heb er nu een cooler van pro alloy in zitten en dat is echt top.
Veel pk zijn leuk maar als je de boel niet koel kunt houden ben je er zo weer heel veel kwijt.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Afbeelding

Hebben nog vershillende stage's voor de turbo.
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

aaahhhhh, zo word ik allemaal maar weer verward!!
too much information!

:lol: :lol:

wil het graag goed en betrouwbaar.
zal dbilas ook eens aanschrijven.

ziet door bomen het bos niet meer.

:shock:

Iedereen veel dank voor reacties.
Kan iemand niet gewoon zeggen wat ik moet doen? :roll: :lol:
Speedster T #5002
Plaats reactie