Iemand misschien een chargecooler (links) over?

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Iemand misschien een chargecooler (links) over?

Bericht door aboellaard »

Zo'n Paasweekend is natuurlijk ideaal om te sleutelen. Dus het idee was voor m'n SC ombouw de beide radiatoren te vervangen. Voorclam eraf valt eigenlijk best mee. Shroud (zo heet dat geval waar de radiator in hangt geloof ik) los en de oude radiator eruit: geen probleem.

Nu de nieuwe sandwich erin. Past van geen kanten. OK, die plastic gevallen aan de zijkant van de crashbox moeten er natuurlijk uit gesloopt worden, anders past de pread niet (even met Yvo gebeld voor de zekerheid). Pas nog steeds niet ... lijkt wel of de ventilatoren te ver naar achteren staan. Passen, meten, kijken, foto's op het forum bekijken ... ja hoor heb ik een radiator die bedoeld is voor slangen aan de rechterkant. Het verschil is alleen maar dat de ventilatoren naar voren of naar achteren staan. Bij mij dus te ver naar achteren en dan past ie niet. Halve slag draaien en alles past, maar dan zitten de tuutjes aan de rechterkant

Dus heeft iemand misschien net een prerad met de tuutjes aan de linkerkant over???? Grapje natuurlijk. Alles ging net zo lekker en dit is het laatste dat moet gebeuren voor de SC er eindelijk opgaat, maar het ziet er naar uit dat het een rustig weekend wordt. En natuurlijk net terwijl ik de koektrommel volgende week echt nodig heb .... :(
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Je kunt de slangen natuurlijk ook gewoon door de rechtersill laten lopen. Iets meer slanglengte nodig, maar er rijden er heel wat zo rond.
(Of even de fanplaat loshalen en andersom laten vastlassen)
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

De slangen liggen d'r al. Links natuurlijk. Ga straks even kijken of die fanplaat te verwijderen is. Aluminium lassen is niet een van m'n sterkste punten, maar zie wel of een en ander met boutjes vastgezet kan worden.
Plaats reactie