Inhouden en Motorlampje...
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 433
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 433
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
Mark,markv schreef:Klinkt voor mij het meest waarschijnlijk dat het de onstekingsmissers zijn door het afwijkende acceleratieprofiel in de ECU. Bij een kapotte onstekingsmodule lijkt het me waarschijnlijk dat je allerlei verschillende situaties problemen hebt. Als dat niet het geval is en het alleen bij hoger vermogen is klinkt de ECU als meest waarschijnlijke oorzaak.
Mark
ECU?! Tja dat zou wat zijn.
Daar heb ik dus echt geen verstand van en heb ik er niet 2 ivm Compressor?! Die zijn er toch met aparte ECU door HITEC ook geleverd?!
(Of zeg ik nu heel vreemde dingen?!?!)
Gr. Paul
Nr.0672
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7340
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De eerste generatie SC conversies had een piggyback ecu om 2 extra injectoren aan te sturen.
Dat wordt echter al een jaar of 4/5 niet meer gebruikt, sinds de standaard ecu gekraakt is voor SC conversies.
Dat wordt echter al een jaar of 4/5 niet meer gebruikt, sinds de standaard ecu gekraakt is voor SC conversies.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Volgens mij klopt dat niet helemaal 100%.De eerste generatie SC conversies had een piggyback ecu
Ik heb in ieder geval wel eens 1 van de eerste Speedsters gezien met compressorombouw en die had naast de standaard ECU, een Kronenburg Management Systeem zitten (de beperkte versie, met alleen brandstofregeling, maar is geen piggyback die de standaard ECU voor de gek houdt), die onafhankelijk van de originele ECU extra brandstof inspoot, ook zonder enige terugkoppeling naar bijvoorbeeld de uilaatgaswaardes.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Dus was toch niet zo'n gek idee....MAAR: hoe kom ik erachter of het nu de ontsteking is, of (1 van de) ECU ('s) ?! En of ik er uberhaupt 2 heb!! ;P
Als we toch stomme vragen mogen stellen, heeft elke SC een catchtank voor de olie ipv carterontluchting?!
Misschien moet ik mn motorkap maar eens wat langer openhouden dan alleen maar om de kap er in te doen danwel er uit te halen, maar (Hoe gek het ook klinkt!) het meeste is voor mij nog "abracadabra" !!
Gr. Paul.
Als we toch stomme vragen mogen stellen, heeft elke SC een catchtank voor de olie ipv carterontluchting?!
Misschien moet ik mn motorkap maar eens wat langer openhouden dan alleen maar om de kap er in te doen danwel er uit te halen, maar (Hoe gek het ook klinkt!) het meeste is voor mij nog "abracadabra" !!
Gr. Paul.
Nr.0672
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7340
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Wat foto's van de motorruimte doet wonderen hier.
Hoe oud is je ombouw?
Catchtank is optioneel. Sommige tuners herleiden het terug de aanzuigbuis in, sommigen een catchtank, en sommigen naar de open lucht.
Ik neem aan dat je kleppendeksel ontluchting bedoeld.
Er komt wel wat troep uit op boost, dus terug je luchtaanzuiging in lijkt me niet zo lekker.
Hoe oud is je ombouw?
Catchtank is optioneel. Sommige tuners herleiden het terug de aanzuigbuis in, sommigen een catchtank, en sommigen naar de open lucht.
Ik neem aan dat je kleppendeksel ontluchting bedoeld.
Er komt wel wat troep uit op boost, dus terug je luchtaanzuiging in lijkt me niet zo lekker.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Jep bedoel ik ook, ombouw....wanneer heeft Gerard dat laten doen!?
Jaar of 4 geleden denk ik?! Kon zo op het forum niet vinden wanneer hij dat heeft laten doen...
En vind namelijk ook dat er redelijk wat olie : doorheen gaat", geen rook dus waar gaat het heen?! Op boost wat troep uit bedoel je ook olie mee?! Dat zou dan een verklaring zijn waar 't zwarte goud blijft namelijk
Gr. Paul.
Zal van 't weekend eens wat foto's maken, kijken of dat dan ook wonderen doet in mijn geval! 1 of 2 ECU's,Etc.!
Jaar of 4 geleden denk ik?! Kon zo op het forum niet vinden wanneer hij dat heeft laten doen...
En vind namelijk ook dat er redelijk wat olie : doorheen gaat", geen rook dus waar gaat het heen?! Op boost wat troep uit bedoel je ook olie mee?! Dat zou dan een verklaring zijn waar 't zwarte goud blijft namelijk
Gr. Paul.
Zal van 't weekend eens wat foto's maken, kijken of dat dan ook wonderen doet in mijn geval! 1 of 2 ECU's,Etc.!
Nr.0672
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Als je de auto van Gerard hebt weet ik vrijwel zeker dat je nog met de oude setup rijdt. Standaard ECU met een extra ECU.
Je moet in de kofferbak kijken. Waarschijnlijk zit je 2 cq extra ecu tegen de onderkant aan geplakt.
Je standaard ECU zit waarschijnlijk bij het expansievat van je koelvloeistof.
Olie verbruik hebben wel meer mensen last van.
Je moet in de kofferbak kijken. Waarschijnlijk zit je 2 cq extra ecu tegen de onderkant aan geplakt.
Je standaard ECU zit waarschijnlijk bij het expansievat van je koelvloeistof.
Olie verbruik hebben wel meer mensen last van.
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Ja ook zonder SC.
Sommige denken dat dit aan het soort olie is te wijten bv 10w-60 versus 10w40. Hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb vroeger ook wel eens olie verbruik gehad die opeens weer een stuk minder was na een andere olie soort. Op dit moment heb ik erg weinig olie verbruik. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Misschien ligt het aan het meten icm met de dikte van de olie. Misschien dat 1 van de techneuten hier iets zinnigs over kan zeggen.
Sommige denken dat dit aan het soort olie is te wijten bv 10w-60 versus 10w40. Hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb vroeger ook wel eens olie verbruik gehad die opeens weer een stuk minder was na een andere olie soort. Op dit moment heb ik erg weinig olie verbruik. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Misschien ligt het aan het meten icm met de dikte van de olie. Misschien dat 1 van de techneuten hier iets zinnigs over kan zeggen.