Inhouden en Motorlampje...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Ah das fijn! Wanneer kan het? Ik ben vanaf donderdag weer thuis. Bij jouw thuis of bij de Opel dealer in Maastricht?
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

Je mag kiezen vrijdag door de dag op het werk of vrijdagavond bij mij thuis.
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Top!! Vrijdagavond bij jou thuis komt me het beste uit. Hoe laat ongeveer?
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

markv schreef:Klinkt voor mij het meest waarschijnlijk dat het de onstekingsmissers zijn door het afwijkende acceleratieprofiel in de ECU. Bij een kapotte onstekingsmodule lijkt het me waarschijnlijk dat je allerlei verschillende situaties problemen hebt. Als dat niet het geval is en het alleen bij hoger vermogen is klinkt de ECU als meest waarschijnlijke oorzaak.

Mark
Mark,

ECU?! Tja dat zou wat zijn.
Daar heb ik dus echt geen verstand van en heb ik er niet 2 ivm Compressor?! Die zijn er toch met aparte ECU door HITEC ook geleverd?!
(Of zeg ik nu heel vreemde dingen?!?!)

Gr. Paul
Nr.0672
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De eerste generatie SC conversies had een piggyback ecu om 2 extra injectoren aan te sturen.
Dat wordt echter al een jaar of 4/5 niet meer gebruikt, sinds de standaard ecu gekraakt is voor SC conversies.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

De eerste generatie SC conversies had een piggyback ecu
Volgens mij klopt dat niet helemaal 100%.
Ik heb in ieder geval wel eens 1 van de eerste Speedsters gezien met compressorombouw en die had naast de standaard ECU, een Kronenburg Management Systeem zitten (de beperkte versie, met alleen brandstofregeling, maar is geen piggyback die de standaard ECU voor de gek houdt), die onafhankelijk van de originele ECU extra brandstof inspoot, ook zonder enige terugkoppeling naar bijvoorbeeld de uilaatgaswaardes.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar met een andere naam.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Dus was toch niet zo'n gek idee....MAAR: hoe kom ik erachter of het nu de ontsteking is, of (1 van de) ECU ('s) ?! En of ik er uberhaupt 2 heb!! ;P

Als we toch stomme vragen mogen stellen, heeft elke SC een catchtank voor de olie ipv carterontluchting?!

Misschien moet ik mn motorkap maar eens wat langer openhouden dan alleen maar om de kap er in te doen danwel er uit te halen, maar (Hoe gek het ook klinkt!) het meeste is voor mij nog "abracadabra" !!

Gr. Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Wat foto's van de motorruimte doet wonderen hier.
Hoe oud is je ombouw?

Catchtank is optioneel. Sommige tuners herleiden het terug de aanzuigbuis in, sommigen een catchtank, en sommigen naar de open lucht.
Ik neem aan dat je kleppendeksel ontluchting bedoeld.

Er komt wel wat troep uit op boost, dus terug je luchtaanzuiging in lijkt me niet zo lekker.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Jep bedoel ik ook, ombouw....wanneer heeft Gerard dat laten doen!?
Jaar of 4 geleden denk ik?! Kon zo op het forum niet vinden wanneer hij dat heeft laten doen...
En vind namelijk ook dat er redelijk wat olie : doorheen gaat", geen rook dus waar gaat het heen?! Op boost wat troep uit bedoel je ook olie mee?! Dat zou dan een verklaring zijn waar 't zwarte goud blijft namelijk ;)

Gr. Paul.
Zal van 't weekend eens wat foto's maken, kijken of dat dan ook wonderen doet in mijn geval! 1 of 2 ECU's,Etc.!
Nr.0672
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Als je de auto van Gerard hebt weet ik vrijwel zeker dat je nog met de oude setup rijdt. Standaard ECU met een extra ECU.

Je moet in de kofferbak kijken. Waarschijnlijk zit je 2 cq extra ecu tegen de onderkant aan geplakt.
Je standaard ECU zit waarschijnlijk bij het expansievat van je koelvloeistof.

Olie verbruik hebben wel meer mensen last van.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Ik heb indd een extra ECU in de kofferbak links.
En is dat zo? Zijn er meer met "Overmatig" olie verbruik?! Ook zonder SC?!

Gr. Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ja ook zonder SC.
Sommige denken dat dit aan het soort olie is te wijten bv 10w-60 versus 10w40. Hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb vroeger ook wel eens olie verbruik gehad die opeens weer een stuk minder was na een andere olie soort. Op dit moment heb ik erg weinig olie verbruik. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Misschien ligt het aan het meten icm met de dikte van de olie. Misschien dat 1 van de techneuten hier iets zinnigs over kan zeggen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Duidelijk!

Heb trouwens verder nooit meer last gehad, hoor mij "nooit meer" ik bedoel dit weekend. Best door gehaald en lekker gereden voor en na m'n "alarm wissel" en geen motorlampje en/of inhouden.... Zal mij benieuwen.

Gr. PAul
Nr.0672
Plaats reactie