Inhouden en Motorlampje...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Laatste keer dat ik die melding hier voorbij zag komen was bij de kapotte ontstekingsmodule van Spider:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... c&start=30

Misschien even de (originele !) bobine incl. ontstekingsmodule van iemand anders even monteren en kijken of het daarmee over is...

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ook op ebay (uk) komen die dingen voor een paar tientjes voorbij.
In elk geval geen neppert via autovaux kopen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Juist ja,

ik zal eerst eens kijken of het terug komt of dat het nu wegblijft en anders maar eens de magazijnheren lief aankijken of ik e.e.a. even kan testen, gaat wel vaker kapot bij 2.2's namelijk.....

Bedankt voor de reactie's en tips tot dusver in ieder geval en we kijken het gewoon even aan.

Maar jullie gooien het dus ook op ontsteking?! :evil: Zal mij weer benieuwen, je blijft lekker bezig met Speedster's in ieder geval!

Gr. Paul
Nr.0672
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ja, heb je P300 effe op het duitse en Uk forum gegooid, en de ontsteking kwam er als hoogste uit.
Alleen de oem's zijn goed maar duur, dus een tweedehands zou een optie kunnen zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Duidelijk,

Zal het eerst eens een keer of twee aankijken en anders even "lenen" om te proberen. In ieder geval orgineel dus, bedankt voor de tips nogmaals.
Nr.0672
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

spider heeft de module vorig jaar vervangen. Inmiddels revisie 3, blijkbaar is er in de loop der jaren toch het een en ander veranderd/aangepast.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Pw schreef: je blijft lekker bezig met getunede Speedster's in ieder geval!

Gr. Paul
Ik zal het moeten afkloppen, maar dit soort gremlins heb ik niet hoor...

(ja, een brandend airbaglampje, maar dat is mijn eigen schuld)
Jägertee
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Ik had vermorgen een probleem. Ik start de auto en het controlelampje van de motorelektronica blijft branden. Ik wil wegrijden slaat de motor af. Opnieuw gestart en naar school gereden (5km). Wil ik de straat van school inslaan en schakel terug naar de 2 slaat hij weer af. Ook met parkeren voor en achteruit moeten steken sloeg hij af. Vanmiddag in de pauze rond half 1 kijk ik brandt het controlelampje nog steeds maar de motor kan gewoon blijven draaien stationair. Na school (4 uur) wil ik naar de Opel dealer in Doorn rijden en is het controlelampje uit!!! Auto rijdt normaal en merk verder niks. Bij Opel zeiden ze dat ik me geen zorgen hoef te maken nu het lampje uit is. Waarschijnlijk komt het door de zware regenval van vannacht en is de elektrnoca misschien vochtig geweest. Mag heb nu van de huisbaas binnen zetten net als thuis. Hopelijk heb ik geen problemen meer en kan ik vrijdag geweoon weer terug naar Limburg rijden.

Terry nog bedankt voor je hulp!
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

RaoulLauffer schreef:Terry nog bedankt voor je hulp!
Graag gedaan
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

martinb schreef:spider heeft de module vorig jaar vervangen. Inmiddels revisie 3, blijkbaar is er in de loop der jaren toch het een en ander veranderd/aangepast.
Dat blijkt wel indd als er al versie nr. 3 is !

@ Jelle, "GETUNEDE" versie's?! ;) Maarre, ontstekings / electronica problemen heeft daar niks mee van doen hoor, helaas! :!:

Ik kijk het gewoon nog even aan, voordat we binnenkort een weekendje weggaan met de Speedster, en als het goed is/blijft ga ik nog niks vervangen... misschien was 't eenmalig! (Wishful thinking?!?!)

Tussendoor trouwens nog even bezig met een andere achterwielaangedreven- cabrio- lichtgewicht (Nou ja..) 2 zitter.
Kwam een MX-5 voorbij voor weinig, misschien maar voor 't meisje,staat de Speedster ook wat meer tot mijn eigen beschikking met mooi weer ;)
Nr.0672
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Klinkt voor mij het meest waarschijnlijk dat het de onstekingsmissers zijn door het afwijkende acceleratieprofiel in de ECU. Bij een kapotte onstekingsmodule lijkt het me waarschijnlijk dat je allerlei verschillende situaties problemen hebt. Als dat niet het geval is en het alleen bij hoger vermogen is klinkt de ECU als meest waarschijnlijke oorzaak.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Vandaag weer gedoe met de auto. Het controlelampje brandt niet meer maar ik merk dat de auto vanaf 70 km/uur lichte stootjes geeft. Je hoort de motor niet overslaan of zo maar je merkt dat de auto licht en soms hard stoot. Het voelt hetzelfde als dat je heel snel ff het gas loslaat en dan weer gas geeft. Vanaf Utrecht naar huis was het tussen Waardenburg en Eindhoven weg en vanaf Weert begon het weer. Wat kan dit zijn en heeft het te maken met de storing van deze week? Hij geeft op het display geen storingen meer aan? Weet iemand hoe dit kan? Misschien de gasklepsensor? Vrijdag maar even laten uitlezen bij de Opel dealer.
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

RaoulLauffer schreef:Vrijdag maar even laten uitlezen bij de Opel dealer.
Had je al een Dealer ingedachten :wink:
Of ga je in Sittard of Roermond
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

Ga naar Hekkert Sittard, of kun jij m ook uitlezen Terry?
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

RaoulLauffer schreef:of kun jij m ook uitlezen Terry?

Ja geen probleem
Plaats reactie