black 2.2 -( stage 2 deel 2 )

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Bericht door frederic »

Bedankt allen voor de positieve reacties :D . Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen zeker wat die Electric betreft. :roll:
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Goed bezig en een heel nette auto!! Mooi dat zwart.

Nu je toch met electra bezig bent: de drie draden voor de pomp voor de SC koeling. Kan niet goed op de foto's zien of je dat al gedaan hebt. Permanente voeding, geschakelde voeding en aarde.

Weet niet hoe je de draden verlengd, maar wat bij mij heel goed werkte is met een draadhuls (zo'n ding dat je gebruikt bij gestripte draden met veel aders) de twee draadeinden krimpen zodat ze aan elkaar vast zitten en vervolgens solderen. Dus de twee draadeinden samen in een huls, de een van de ene, de andere van de andere kant, krimpen en solderen. En de krimpkous niet vergeten.

Voor draad, hulzen, afwerking van de draadboom (tape en beschermingsbuis e.d.) en wat handige connectoren: www.rdae.nl. Ziet het er na afloop ook weer heel OE uit.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

denk dat het makkelijkste is aaneensloderen en krimpkousen erover.
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Is ook het makkelijkst. Maar ik vond het nog aardig moeilijk de twee draadeinden bij elkaar te houden zodat ze goed gesoldeerd konden worden. Dus daarom eerst maar die hulzen en vervolgens solderen. Overigens ook omdat het laatste dat ik wil een of ander draad is dat maar half contact maakt. Dus gewoon voor de zekerheid. Heb ik ook met de afwerking van de kabelboom gedaan, dus tapen met gevulkaniseerde tape en in beschermbuis. Ziet er ook nog netjes uit.

Ben wel de eerste om toe te geven dat ik een nerd ben wat dat betreft :D
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Bericht door frederic »

wacht tot je mijn systeem ziet. ik gebruik hulzen waar tin in zit en samen smelt in een keer zonder dat je draden uit elkaar kunnen. en ook nog eens een extra krimp kous er over. en in typen met die plakband zoals jou,… :lol:
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

hebbe, hebbe, ....

Waar haal je die vandaan?
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Bericht door frederic »

hoi,

Gisteren avond naar Peter gereden om de software, en ja alles in orde de moter loopt! :D :D
Maar even een vraagje: het pompje word aangestuurd door de signaal draad van de benzine pomp maar die slaat af wanneer die op druk is.
Dan valt ook het signaal weg ( bij contact aan ) zit er daar een andere signaal draad die ik kan gebruiken. Zodat ik het pompje hoor draaien bij contact aan ( voor controle ) zonder dat het pompje word uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Aansturing pomp niet met de signaaldraad naar de benzinepomp, maar met de voedingdraad van het relais van de benzinepomp. Daar staat spanning op zodra het contact aanstaat en dat is onafhankelijk van de benzinepomp. Zie Smiley's beschijving pg2. Er moeten nog veel meer van dergelijke draden lopen, maar dit is denk ik de makkelijkste en waarschijnlijk ook een wat dikkere draad, gezien de benzinepomp gevoed wordt.

Prachtig dat ie loopt! Was voor mij een heel spannend moment.

Standaard uitlaat?
Turbo injectoren?
LSJ gasklep?
En dat ga je met de carterontluchting doen?
Zo van die dingen die iedereen weer anders doet :D
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

frederic schreef:hoi,

Gisteren avond naar Peter gereden om de software, en ja alles in orde de moter loopt! :D :D
Maar even een vraagje: het pompje word aangestuurd door de signaal draad van de benzine pomp maar die slaat af wanneer die op druk is.
Dan valt ook het signaal weg ( bij contact aan ) zit er daar een andere signaal draad die ik kan gebruiken. Zodat ik het pompje hoor draaien bij contact aan ( voor controle ) zonder dat het pompje word uitgeschakeld.
Die signaaldraad werk op zich prima voor de IC pomp, alleen gaat je pomp dus uit als de motor niet loopt bij contact aan. Wat op zich ook niet verkeerd is...
Of inderdaad zoals hier genoemd via het relais benzinepomp voor "aan bij contact".

Mooi dat ie loopt en benieuwd naar je eerste indrukken. :D
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Bericht door frederic »

@ aboellaard:

- lsj gasklep
-lsj verstuivers
- 2.5 tullet 100 cel
-carter ventilatie zal het zelvde zijn als bij jou. alleen heb ik het gat van het kleppen deksel iets groter geboord daar zit een vernauwing in.
nu nog alles mooi afwerken en clame er op. zal voor volgende week zijn 8)
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Bericht door aboellaard »

Gat in het kleppendeksel iets groter geboord? Ik heb er eens naar gekeken en van wat ik me kan herinneren was daar nauwelijks ruimte voor. Hoeveel heb je weg kunnen halen?

En als alles af eens en je tijd hebt, misschien eens een vermogensmeting met OBDTuner doen. Ben heel erg benieuwd naar hoe je koppel verloopt met die 2.5" Tullett. Wil ik er ook op, maar zou toch graag zien wat dat gaat opleveren. Ik heb er ook LSJ injectoren in en de LSJ gasklep, dus dat komt mooi overeen.

Veel plezier, super auto!
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Bericht door frederic »

die vermogens test dat komt in orde :)
ja ik heb toch 1.5 mm kunnen weg boren binnen in zit er vernauwing. niet veel maar toch...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

aboellaard schreef:Ben heel erg benieuwd naar hoe je koppel verloopt met die 2.5" Tullett. Wil ik er ook op, maar zou toch graag zien wat dat gaat opleveren.
Volledig 2.5" tullett met courtenay basemap.
Afbeelding

Volgende maand eens met de obd software erop kijken.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Bericht door Daan »

120 pk aandrijfverlies..... right.

Maar gaaf project 8)
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Dubbele looprollen, zachte plakbanden met flink toespoor... Dan gaat het hard met je verliesvermogen op die bank.
Motorvermogen is spot-on voor de modificaties. :wink:
Plaats reactie