kettingspanner

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

kettingspanner

Bericht door hitman »

hier een foto van uit het forum
waarbij mijn vraag welke is nu de oude en de nieuwe kettingspanner
Bijlagen
img_3543__640x480_.jpg
img_3543__640x480_.jpg (48.26 KiB) 1247 keer bekeken
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

De bovenste is de nieuwe spanner.

p.s. deze vervangt alleen de versie die eronder ligt met de streepjes en kan niet op de plek van een spanner zonder die streepjes... (andere geleiderail)


gr. Rieske
"A je to !" #0047
hitman
Actief lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jun 2012 19:47
Locatie: Lo Reninge Belgie

Bericht door hitman »

volgens opel en het motor nummer heb ik al een vernieuwde kit van fabriek uit

maar volgens mij zit daar die bovenste kettingspanner in ipv zo'n nieuwe
met zo'n platte kop waar je de sleutel op moet zetten de nieuwe heeft daar een uitsteeksel

of bedoelen ze bij opel dat ze gewoon een grotere sproeier hebben gemonteerd in de fabriek
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Hi,

Het kan dat je vanuit de fabriek de versie hebt met de streepjes dwars op de hoekje (de onderste op de foto en wat Opel bij jou de vernieuwde set noemt), maar ook heb ik van anderen gehoord en gezien dat daar niet automatisch een grotere sproeier bij hoeft te zitten.

Van Opel werd ik niet wijzer, ik heb zelf een van de oudste Speedsters en die viel ook nergens onder een regeling wanneer er iets met de kettingset zou zijn (het is geen recall). Ik heb daar een officieel bericht van.. Welke Speedster dan wel, vroeg ik me af en is er wel of niet aan het blok gesleuteld. Nee was het antwoord, niet bij de Opel.

De enige manier om er zeker van te zijn is alles te vervangen door de laatste kettingenset (waar de bolle spanner in zit). Ik heb dit ook gedaan, had echt de eerste spanner (zonder streepjes) en kleine sproeier. Ik kon het ook niet alleen af met een nieuwere spanner. Alles was brandschoon en het liep als een zonnetje voor ik begon. Alleen nu heb ik zekerheid, wat wel een fijner gevoel is.

Voor jouw de keuze, "doe ik alleen de nieuwe spanner (die keuze heb jij wel !) en/of ga ik ook onderzoeken of mijn sproeier de grotere versie is".

Succes

gr
"A je to !" #0047
Plaats reactie