Pagina 3 van 5

Re: oil catch tank

Geplaatst: 26 apr 2013 14:16
door Maik
Ah, oke, dus dan gutst de olie er alsnog uit misschien op deze manier... Nou ja, we zien wel, valt het tegen dan koop ik wel weer een nieuwe dop :wacko:

Re: oil catch tank

Geplaatst: 26 apr 2013 20:00
door Manta79
Mee eens Frank

Re: oil catch tank

Geplaatst: 26 apr 2013 20:30
door Smiley
Vergroten van de bestaande ontluchting is dus eigenlijk de enige optie. :cry:

Iemand een adres waar ik met mijn kleppendeksel terecht kan voor zoiets?

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 8:48
door S. Gonzales
Onlangs ben ik o.a. met Manta79 voor een testsessie (nou ja... :roll: .vakantietripje :D ) naar Oostenrijk geweest.
Na een kleine 3000Km konden we de inhoud van onze (exact dezelfde) catchtankjes mooi vergelijken, beiden een SC uitvoering. Bij Manta79 loopt de carterventilatieslang via de catchtank naar het kleine filtertje.
Bij mij zit tussen de uitgaande slang vanaf de catchtank een Tstuk met een aansluiting naar de inlaatbuis (zie foto's op vorige pagina).
Resultaat: catchtankje Manta 79 = vol (met 'theewater') Catchtankje Gonzales: leeg! En voor de grappenmakers...nee de bodem zat er gewoon in en het tankje was ook niet lek! :mrgreen:
Hebben wij dan heel 'verschillend' gereden? Nee, beiden tot max. 240 Km p/u op de Duitse snelwegen.
Inmiddels heeft Manta79 dezelfde mod uitgevoerd.
Het benzineverbruik viel overigens reuze mee, tijdens een stevige dagtrip door de bergen kwam ik op 1: 13 (en een beetje)

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 8:52
door stefan
@ joop ..je hebt het onderweg leeggedronken van de grote dorst die duitse koffiekoeken waren niet te vreten :lol:

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 9:18
door S. Gonzales
stefan schreef:@ joop ..je hebt het onderweg leeggedronken van de grote dorst die duitse koffiekoeken waren niet te vreten :lol:
Dat laatste klopt Stefan, ze halen het niet bij die Belgische koeken van jou! :D

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 17:17
door Dennizz
Verbruik 1 op 13 dan heb je ook wel met je compressor als een oud wijf gereden :mrgreen: :bag:

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 18:10
door S. Gonzales
Dennizz schreef:Verbruik 1 op 13 dan heb je ook wel met je compressor als een oud wijf gereden :mrgreen: :bag:
Je was er zelf bij :yes: :bash: :mrgreen:

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 18:31
door Smiley
S. Gonzales schreef:Bij mij zit tussen de uitgaande slang vanaf de catchtank een Tstuk met een aansluiting naar de inlaatbuis (zie foto's op vorige pagina).
Resultaat: catchtankje Manta 79 = vol (met 'theewater') Catchtankje Gonzales: leeg!
En waar gaat het uiteinde van je uitgaande slang naartoe?

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 21:10
door Manta79
Smiley schreef:
S. Gonzales schreef:Bij mij zit tussen de uitgaande slang vanaf de catchtank een Tstuk met een aansluiting naar de inlaatbuis (zie foto's op vorige pagina).
Resultaat: catchtankje Manta 79 = vol (met 'theewater') Catchtankje Gonzales: leeg!
En waar gaat het uiteinde van je uitgaande slang naartoe?

Naar het filtertje wat er al zat.

edit: taalvaut

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 21:18
door Manta79
S. Gonzales schreef:
Dennizz schreef:Verbruik 1 op 13 dan heb je ook wel met je compressor als een oud wijf gereden :mrgreen: :bag:
Je was er zelf bij :yes: :bash: :mrgreen:
Ik zit op 1:12, ik ben nog niet zo van het nieuwe rijden :mrgreen: en ik rijd met een iets agressievere mapping (Ontsteking aangepast). Al met al toch nog 20% zuiniger dan mijn Astra J Sport 1.6T :?

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 21:34
door the-duke
Bij mij zit tussen de uitgaande slang vanaf de catchtank een Tstuk met een aansluiting naar de inlaatbuis (zie foto's op vorige pagina).
Resultaat: catchtankje Manta 79 = vol (met 'theewater') Catchtankje Gonzales: leeg!
Ik kan het van de foto's niet helemaal goed volgen hoe het zit, maar wellicht helpt een overzichtstekeningetje ?!

Het lijkt erop dat je content bent met het feit dat de catchtank geen condensvocht bevat, maar ik ben bang dat dit betekent dat je niks "catched", omdat je de carterdampen niet echt goed meer afvoert.
Ben beetje gaar nu, dus kan even niet helemaal helder meer denken, maar zou wel benieuwd zijn naar overzichtstekeningetje om te zien hoe alles nu in elkaar zit, om daar nog eens even op door te bomen op een later moment.

Gr,
The Duke

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 21:48
door Smiley
Manta79 schreef:Naar het filtertje want er al zat.
Dus identiek aan het jouwe, alleen een lang extra stuk pijp naar de luchtaanzuigingsbuis.
En dan 1 op 13 rijden. Volgens mij heeft Joop amper gas gegeven, en dan krijg je ook geen overdruk :mrgreen:

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 22:11
door Manta79
Kleppendeksel -> catchtank -> T-stuk -> het rechte deel naar het filtertje en de aftakking met 10mm op de aanzuigbuis.

Joop heeft echt wel flink doorgejakkerd :D Misschien zet ik het bewijs nog eens op Youtube, een meneer die vreemd opkeek in zijn Porsche 911 toen er twee Speedsters met 240km/uur achter hem aan tufte :mrgreen:

Re: oil catch tank

Geplaatst: 16 jul 2013 22:26
door Smiley
Effe mijn fantastische paintskils losgelaten.

Afbeelding

Dus die paarse gestippelde sectie is jullie enige verschil?