Opel Speedster met 128.000 KM

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Opel Speedster met 128.000 KM

Bericht door timmyboy55 »

Hallo allemaal!

Morgen wordt de Speedster die ik wil kopen gekeurd door Van der Kooi in Lochem.
De speedster heeft alleen 128.000 km op de teller en daar ben ik best bezorgt over...
hij ziet er voor de rest echt heel goed uit! Motorisch is er alleen een sportuitlaat en een luchtfilter van K&N op gezet.
wat ik wil vragen is wat de betrouwbaarheid is van de auto in het algemeen, het moet niet zo zijn dat ik hem koop en daarna allerlei extra kosten erbij krijg aan de motor, versnellingsbak, koppeling en misschien andere dingen etc.
Zijn er al meerdere speedsters die rond de 128.000 KM zitten en zo ja, hoe staat het er daarmee voor?
het gaat erom dat ik straks een mooie speedster koop waar ik heel veel plezier mee kan hebben en gewoon betrouwbaar is ipv dat het mij heel veel ellende gaat bezorgen.

Alvast Bedankt!
Bijlagen
527540_455837337791220_1395259204_n.jpg
527540_455837337791220_1395259204_n.jpg (66.07 KiB) 3499 keer bekeken
Gebruikersavatar
speedy1949
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

km stand

Bericht door speedy1949 »

Je krijgt er toch wel minimaal een jaar garantie op ?
Wel een betrouwbaar adres, heeft hij hem altijd in onderhoud gehad ?

mvgr Frank
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Bericht door speedster1234 »

ik zit al dik over de 150000 :oops: Speedster moet rijden toch?

Hoge kilometerstand hoeft niet altijd ellende te betekenen. Al gaat dat in mijn geval niet helemaal op :cry: Goede garantie lijkt me wel belangrijk. Je weet nu eenmaal nooit wat je koopt. Ook niet met een lage kilometerstand overigens.

Lijkt me wel handig om er achter te komen hoe er met de auto gereden is, als er van de 128000 er veel op een circuit gereden zijn, zijn dit natuurlijk zwaardere kilometers als 128000 rustige toer kilometers. Bekende auto van hier?
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom en leuke auto.
De mijne kruipt inmiddels naar de anderhalve ton.
Vorige eigenaar had er 70k in anderhalf jaar opgezet, en mijn aankoopprijs was daar ook naar toendertijd.
Ik ga er vanuit bij jouw ook.

In mijn geval heb ik een defecte kettingspanner gehad, en wil ik deze winter de distibutieketting vervangen.
Officieel is die afgegeven op iets van 100.000 miles of 10 jaar.
Je merkt het echter snel als dat een probleem is, want je hoort hem duidelijk rammelen voor hij gaat klappen.
Verder draaid het ding als een zonnetje. Redelijk logisch, want dat vectra blok hoeft maar de helft te trekken bij een speedster.

Verder heb ik last gehad van een gasklepprobleem.

Verdere problemen zijn meestal mechanisch of electrisch, maar die gebeuren ook bij speedsters met 20k op de teller.
Minste problemen heb je bij een auto die altijd binnen geslapen heeft.

Geniet gewoon van je auto. Motorisch staat hij als een tank te boek :thumbup:
Laatst gewijzigd door Smiley op 05 nov 2012 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Bericht door Daan »

Vraag wel ff waarom ie weg moet. Volgens mij stond deze een half jaar geleden ook te koop van een ander (voor minder) en lijkt het of de huidige eigenaar er weer snel vanaf wil.

Hoeft verder niets te zeggen, maar wellicht handig om te weten.

Grtz,
Daniel
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Is de 1844 als ik het plaatje op de dash goed uitlees.
Is een getunede (2.4 inlaat, 65mm gasklep en software. Zeg 170pk)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/sear ... author=atc
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

De verkoper is een Lotus Elise aangeboden.
Weet je misschien nog voor hoeveel hij toen te koop stond?
Ik heb als hij goedgekeurd wordt al een deal met de man.
Een hele geruststelling wat de betrouwbaarheid betreft! Mijn vader en ik willen er in Mei mee naar Zwitserland rijden en dan wil ik er niet achterkomen dat de km-stand voor allerlei problemen heeft gezorgt en wij halverwege staan..
Verder ben ik pas bijna 19 en eigenlijk mijn echte eerste auto en heb geen zin in extra bijkomende kosten aan problemen aan de auto want daar heb ik het geld niet voor, want wat ik voor de auto zelf al betaal vind ik zelf al behoorlijk voor mijn leeftijd..
Maar gelukkig dat het wel een betrouwbare auto is!
Ik reed trouwens een '77 Triumph Spitfire van mijn vader maar het verbruik was teveel en onbetrouwbaar, het was leuk deze zomer maar met dit weer in NL zit je met een regenjas in de auto want het water komt overal naar binnen!!
Dus het werd tijd voor een waterdicht, modern en lekker spartaans scheurijzer en de speedster is echt fantastisch!
Is er misschien ergens meer info over het verleden van deze auto te vinden of kent iemand 1 van de vorige eigenaren? Er zijn in totaal 7 particuliere eigenaren geweest, ik word dus hopelijk de 8e.
Ik heb er al in gereden en het reed echt fantastisch, zelf niks op aan te merken. De ketting hoorde je niet bij koude start en niks kraakt of rinkelt of lijkt los te zitten. Het interieur zag er ook heel netjes uit.
Wat voor informatie is nog meer nuttig om te vermelden?
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Als de auto verder fris is zou ik mij niet zoveel zorgen maken over de km stand. De motor zit ook in Astra en Vectra. Dat zijn vaak lease bakken die anderhalf keer zo zwaar zijn en vaak afgetrapt worden. Denk je dat een Vectra rijder met lease auto eerst 15 km zijn auto gaat warm rijden voordat hij gas gaat geven?
En ik neem aan dat de prijs ook gebaseerd is op de km stand.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

Ik zit in ieder geval onder zijn vraagprijs van 13.750 met de Hardtop erbij waar hij nog eens 750 euro extra voor vroeg bovenop de vraagprijs.
De verkoper liet mij ook eerst een tijdje warmrijden voordat ik toeren mocht maken, maarja dat doet hij, alleen hij heeft hem ook pas een half jaartje gehad en ik weet niet hoe de vorige 6 eigenaren ermee om zijn gegaan..?

@Smiley, ik lees op het forum dat jij meerdere leren contact hebt gehad met Arjan (atc) de eigenaar voor deze verkoper, weet jij toevallig hoe hij er mee om is gegaan?

Ik zag trouwens wel dat er in de achterlichten (beide), achter de transparante kap wat stof en iets van een korreltje (zaadje van een plant oid) zat?! Hoe dat er in is gekomen? Dat zit toch helemaal dicht gesealed? Ik zie het wel eens vaker bij auto's maar ik vraag me altijd af hoe dat mogelijk is :p
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

timmyboy55 schreef:@Smiley, ik lees op het forum dat jij meerdere leren contact hebt gehad met Arjan (atc) de eigenaar voor deze verkoper, weet jij toevallig hoe hij er mee om is gegaan?
ATC heeft alleen meegedaan aan een groupbuy voor het 2.4 spruitstuk en de 65mm gasklep. Ik heb hem nooit ontmoet, dus geen idee.

Lampen zijn NIET hermetisch afgesloten. Spinnen en andere gekke dingen kunnen wel degelijk binnendringen.


@de rest let even op hier. Er zit een zilveren turbo hardtop bij voor 750.
Mocht Tim die niet willen, is dit een mooie gelegenheid om iets te regelen met hem zou ik zeggen.
Ik hoef neem ik aan niet uit te wijden over hoe zeldzaam die zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

Ik had er al bij vermeld dat ik de hardtop er ook bij koop :)
De speedster wordt vanmiddag om 2 uur gekeurd bij Van der Kooi, ik laat het jullie weten!
Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
Jullie horen het.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Gezien je er het hele jaar mee gaat rijden, moet je leren de ramen te stellen.
De combinatie hardtop/softtop en waterdicht stellen kan je wat werk geven.

Zorg dat je goed verzekerd bent. De kleinste aanraking kan een clam vernachelen, en met spuiten loopt dit behoorlijk op.

Gezien de winter er aankomt; wat voor banden zitten er nu op?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

Ik laat hem All Risk verzekeren.
Achter zitten nu Tyfoon banden ofzo.. En voor: Bridgestone Potenza's die ik er achter ook op wil gaan zetten als achter versleten is.
In de winter ga ik sowieso helemaal niet rijden omdat ik gehoort heb dat het aluminium frame of de lijm niet tegen Pekel kan? of is dat onzin en kun je er 's winters gewoon mee rijden?
De Hardtop gaat er in iedergeval tot aan de zomer op en bij goed weer lekker open met de Softtop natuurlijk achter de stoelen voor het geval dat :)
Hoezo is deze hardtop zeldzaam? Je kunt ze toch gewoon kopen bij de elise shop?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

timmyboy55 schreef:Hoezo is deze hardtop zeldzaam? Je kunt ze toch gewoon kopen bij de elise shop?
Nee, de eliseshop verkoop replica hardtops.
De NA OEM hardtop heeft een plastic binnenkant, en kwam in de kleur van de raamband van de auto (andere kleur zilver)
De turbo hardtop werdt af fabriek in de kleur van de auto gespoten, en is ook gevoerd aan de binnenkant ipv met plastic afgewerkt.
Er zijn in NL maar iets van 17 turbo speedsters verkocht, waarvan onbekend hoeveel er de hardtop bijgenomen hebben.

Een oem turbo hardtop is daarom verdomd schaars. Wees er zuinig op :wink:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

Maar hoe zit het met Pekel en de auto?
Plaats reactie