Tibby's beest

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Thanks iedereen.

De dag dat ik Uwe had gezien was het de eene sigaret na de andere alsook de koffietjes. Hyper kereltje :D

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

Belgisch Limburg heeft de snelste speedsters :wink:
quadrifoglio
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:15

Bericht door quadrifoglio »

vauxhall schreef:Belgisch Limburg heeft de snelste speedsters :wink:
Dan stel ik voor dat de Limburgers eens allemaal samenkomen als het terug beter weer is. 8)

Congratz Tibby, benieuwd naar wat nog allemaal gaat komen!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

@ Vauxhall ik denk dat er bij de noorderburen een snellere is!

Afbeelding


Jammer dat het allemaal een smak geld kost. Anders ging ik nog voor een verstevigd blok. Maarja, je kunt niet alles hebben :(
@ Quadrifoglio: wat de toekomst nog gaat brengen? Een bijbaantje denk ik :jump:

Een volledig carbon interieur staat nog op mijn verlanglijstje.


grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

tibby schreef:Jammer dat het allemaal een smak geld kost. Anders ging ik nog voor een verstevigd blok. Maarja, je kunt niet alles hebben :(
Het leuke van een hobbyauto is dat je elk jaar (lees winter) wel wat te prutsen hebt.
Hoeft niet allemaal in 1 x he :wink:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Da's waar ja :D .
Een goede garagist heb ik ook al gevonden voor eventuele klusjes die voor me onmogelijk zijn. (Terry)
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Gefeliciteerd en welkom terug in de Speedsterhemel ;)

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Bericht door Weazle »

350 pk ? Zuigers orgineel ? Drijfstangen orgineel ?

Wordt er oliekoeling in het blok aangebracht ?

Of ga je er een leh blok in hangen ? die heeft 2mm dikkere cilinder wanden en zuiger oliekoeling
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

veel sukses Dre... en hou hem vooral heel grtzzz
grasmaaiers..enz
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

@ Weazel
Blok blijft standaard. Volgens Uwe geen probleem, maar dit kon van blok tot blok verschillen.
@Stefan: tis te hopen he! (motorisch dan) :D

grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Bijkomende optie: versterkte olietoevoer naar de turbo

Afbeelding

andere radiator met thick core

Afbeelding

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Radiator zou ik zeker doen. (zag op de foto's al plastic eindkappen, en dat wil je niet)
En als de voorkant er dan toch af ligt, is die aanvoerslang met de gevoelige ontluchtingsnippel meenemen ook wel handig.
http://www.elise-shop.com/lh-silicone-r ... 02179.html
Misschien ook wat gaas over de luchtaanvoer gaten in de crashbox doen, om boze bijen buiten te houden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

De radiator was een oem item met gelaste zijkappen. Deze heb ik laten upgraden omdat de chargecooler radiator niet paste op de oem radiator. Wat betreft de darmen van de radiator. De oem turbo items zijn beter dan de NA items. Bij de turbo items was er geen lekkage gemeld aan de ontluchtingsnippels wist Uwe mij te vertellen. Wat de bijen betreft.... een mep erop :D
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Bericht door Weazle »

Als u op een standaard z20let 350 pk gaat toveren is het een kwestie van tijd voor de boel bezwijkt.. Alle tuners zeggen 300 pk is echt maxx voor standaard internals. Klasen,vmax,eds, 350 pk is russisch roullette ik hoop voor je dat de tuner je daarvan op de hoogte heeft gesteld.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Wat jij aanhaalt had ik ook tegen Uwe gezegt. Springt de boel kapot dan MOET ik wel upgraden (is ook niet zo erg natuurlijk :D ). Ik ga het hem in ieder geval nog es vragen voor 200 procent controle.
grtz
captain slow
Plaats reactie