Pagina 73 van 77

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 08 mei 2018 12:05
door tibby
Mijne is er vandaag ook weer in een zucht doorheen gekomen :mrgreen:[/quote]


:thumbsup:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 12:26
door tibby
Bey bey vieze kat!! :lol:



Afbeelding

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 12:28
door tibby
50 pk in een buisje! :mrgreen:

Afbeelding

Terug bollen!!! :twisted:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 14:28
door Pipo
Waarom heb jij 2 montagepunten voor een lambdasonde voorzien op die katvervanger? :?

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 14:35
door Manta79
afr metertje ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 17:01
door S. Gonzales
Manta79 schreef:afr metertje ?
Yep :thumbup:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 17:10
door Daan
Hoeveel verschil merk je qua geluid met/zoner cat?
Als ik mn brug heb ga ik ook maar eens kijken voor een lege pijp. Kijken of of er nog noemenswaardige pk's te halen zijn.
Rij nu altijd met een 200cel cat rond.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 17:22
door tibby
Daan schreef:Hoeveel verschil merk je qua geluid met/zoner cat?
Als ik mn brug heb ga ik ook maar eens kijken voor een lege pijp. Kijken of of er nog noemenswaardige pk's te halen zijn.
Rij nu altijd met een 200cel cat rond.
Hoi Daan.

geluid is iets voller stationair. Volgas rij ik nooit met de katalysator . Maakt ook veel meer plofjes zonder kat tijdens het rijden. De turbo zelf dempt het meeste geluid.

MAAR wat is belangrijker: zonder kat spoelt de turbo veel sneller op! (en natuurlijk veel meer topvermogen)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 17:22
door tibby
S. Gonzales schreef:
Manta79 schreef:afr metertje ?
Yep :thumbup:
:yes: (staat er wel nog niet in)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 mei 2018 22:09
door Daan
tibby schreef:
MAAR wat is belangrijker: zonder kat spoelt de turbo veel sneller op! (en natuurlijk veel meer topvermogen)
Het is voor mij een afweging. Geen overdadige herrie en een cat doet ook nog wat voor het milieu. Als mij dat 5-10 pk kost dan is dat jammer dan. Heb op mn 400pk nissan ook eens een orginele uitlaat gestoken (lang verhaal). Ding kwam niet me
er vooruit.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 10 mei 2018 15:42
door timmyboy55
ik zou me nou niet zo heel veel druk maken om het milieu met onze 2.2 liter benzine :P
Die Amerikanen met hun 9 liter Cummins V8 Diesel blazen toch wel de hele ozonlaag naar de klote....

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 15 mei 2018 19:35
door tibby
Nog maar eens een nieuwe sensor gestoken ....

Afbeelding

nieuw geven ze 4.5 gram/sec stationair en na een 5000km zwakt het af naar een 3.5/3.75 gr/sec. Reden genoeg voor mij om ze te vervangen. Persoonlijk vind ik dat je dit vesrschil voelt tijdens half gas toestanden....


De collectie wordt groter

Afbeelding

En dan soms nog de namaak meuk die je aan krijgt.... (ander type dat in de doos stak met andere nmr van sensor erin)

Afbeelding

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 15 mei 2018 19:43
door tibby
Dikke spanband rond m'n luchtfilter gezet. Het zoveel proper maken van de filter eist z'n tol van de bevestiging. Schroefdraad(je) was gek gedraaid :lol:



Afbeelding

VS


Afbeelding

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 mei 2018 0:41
door aKra
Hmmm... Eens die van mij uitlezen en kijken hoe ver ik van die 4.5 gr/s zit. Ook een 80mm exemplaar dit toch?

Misschien waardig om uit te zoeken welk model sensor er gebruikt wordt van Pierburg en dan deze gewoon telkens vervangen zonder de behuizing er bij? Dat kan goedkoper zijn.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 mei 2018 7:06
door Exmantaa
tibby schreef:Nog maar eens een nieuwe sensor gestoken ....

Afbeelding

nieuw geven ze 4.5 gram/sec stationair en na een 5000km zwakt het af naar een 3.5/3.75 gr/sec. Reden genoeg voor mij om ze te vervangen. Persoonlijk vind ik dat je dit vesrschil voelt tijdens half gas toestanden....

Normaal corrigeert je ecu voor dit soort sensor afwijkingen, maar 28% verschil is nogal wat. Maar dit verschil zou je dus terug moeten zien in je fueltrims, aangezien je ecu met de O2 sensor keurig terugrekent naar 14.7AFR in closed loop... :?: