Laag toerental stationair

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Smiley »

tibby schreef:Ik wou dat ik de bestuurderszetel was.....
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Pw »

:bag:


Moet dat nou?!?!?....

Voelde me net weer lekker...! ;)
Nr.0672
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Laag toerental stationair

Bericht door gertje »

Brengt de waarde van je auto naar beneden zo een foto.
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Pw »

gertje schreef:Brengt de waarde van je auto naar beneden zo een foto.

Niet alleen die (waarde) gaat naar beneden...!! :wink:
Nr.0672
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Laag toerental stationair

Bericht door speedokus »

maar wat doen we nu aan oblivion z,n probleem? :bag:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Smiley »

speedokus schreef:maar wat doen we nu aan oblivion z,n probleem? :bag:
Terry gaat er toch naar kijken?
Kettingkie erop, egr klep schoonmaken en gasklep contacten sprayen en extra vastzetten tegen het trillen.
Dan nog eens kijken wat er overblijft van de problemen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Laag toerental stationair

Bericht door tibby »

Afbeelding (op die meid)

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Oblivion »

Smiley schreef:
speedokus schreef:maar wat doen we nu aan oblivion z,n probleem? :bag:
Terry gaat er toch naar kijken?
Kettingkie erop, egr klep schoonmaken en gasklep contacten sprayen en extra vastzetten tegen het trillen.
Dan nog eens kijken wat er overblijft van de problemen.
Jullie hebben mijn tekst op vorige pagina over het hoofd gezien dankzij deze mooie dame bovenaan ;)

De gasklep en sensoren heb ik donderdag zuiver gemaakt. Contact cleaner gebruikt.
Dit had ik gisteren gepost: "Ik ben terug van bij Terry. Na een ritje is hij er zeker van dat het probleem bij de distributieketting zit. Dat zou 900-1000 euro kosten voor te vervangen.
De spanner alleen vervangen leek hem geen goed idee want moest de ketting het begeven zou het door kettingreactie tot 3 keer zoveel kunnen kosten."

Gisterenavond heb ik uit interesse met kameraad de motor opengedraaid en de inhoud beetje proper gemaakt (klein beetje gele smurie). Ook de cover terug wat glanzend gemaakt aangezien hij toch los was.
Aan de distributieketting zag ik visueel op zich niets verkeerd (in zoverre ik ernaar kon kijken zonder het wiel te verwijderen). Maar uiteindelijk kan alleen dat de oorzaak van het probleem zijn. De spanner zat ook nog goed vast.
Komende week breng ik hem binnen bij Terry ter vervanging. Ik laat het liever aan hem over. Autotechniek is niet aan mij besteed.
Speedster 75
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: Laag toerental stationair

Bericht door speedster »

Gewoon naar Terry toe gaan om de ketting te laten vervangen.
Vervang gelijk de olie en oliefilter dit ivm de sludge in de olie. Dat zijn de kosten ook niet meer dan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Smiley »

Oblivion schreef:Jullie hebben mijn tekst op vorige pagina over het hoofd gezien dankzij deze mooie dame bovenaan ;)
We lezen wel hoor :yes:

Of je 1271 terug komt na de spray aktie is even afwachten. Anders herhalen met vastzetten.
Je lage toerental probleem is niet gelinkt met je ketting. Wel een dikke kans dat het met de egr gelinkt is.
Het rammelen is een spanner die stuk is, of de ketting die te ver uitgerekt is. Door beiden te vervangen zit je altijd goed.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: Laag toerental stationair

Bericht door jaydee »

Oblivion schreef: Gisterenavond heb ik uit interesse met kameraad de motor opengedraaid [...] in zoverre ik ernaar kon kijken zonder het wiel te verwijderen [...]
:?: :?: :?: :?: De afdekking van de distributie eraf zonder je wiel te verwijderen? Heb je je auto op een brug gehad en de motor er deels uit laten zakken? Zo niet, dan heb je de afdekking van de distributie er niet af gehad. Die zit namelijk met een aantal bouten vast waarvan er eentje te lang is om eruit te draaien met de motor op zijn plaats. Misschien heb je het kleppendeksel eraf gehad? Dan kun je ook de distributieketting zien, maar dan alleen het bovenste stukje van de ketting die over de nokkenassen loopt:

Afbeelding
Bedankt voor de foto, Frederic.

Zie bijvoorbeeld dit topic: viewtopic.php?f=2&t=4851
Jägertee
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Oblivion »

Ja klopt, het was het kleppendeksel :). Ik zag alleen het bovenste gedeelte.
De auto is sinds gisteren voor herstelling bij Terry, ik rijdt met een Astra als vervanging rond.
Speedster 75
Gebruikersavatar
Championmv6
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 07 apr 2011 21:31
Locatie: Geleen

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Championmv6 »

Oblivion schreef:Ja klopt, het was het kleppendeksel :). Ik zag alleen het bovenste gedeelte.
De auto is sinds gisteren voor herstelling bij Terry, ik rijdt met een Astra als vervanging rond.
Ik ben vandaag met de Omega op keuring geweest bij Terry. Jouw Speedster stond er vredig bij. Helemaal in zijn element :D

Gaat helemaal goed komen. Let maar eens op. Zometeen ga je hem halen, heb je er opeens pk's bij... Haha lol
Opel Addict ;-)

Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Oblivion »

Championmv6 schreef:
Oblivion schreef:Ja klopt, het was het kleppendeksel :). Ik zag alleen het bovenste gedeelte.
De auto is sinds gisteren voor herstelling bij Terry, ik rijdt met een Astra als vervanging rond.
Ik ben vandaag met de Omega op keuring geweest bij Terry. Jouw Speedster stond er vredig bij. Helemaal in zijn element :D
Hij zal wellicht goed vuil zijn geweest. Toen ik hem maandag bracht was dit door de volle sneeuw en zout. Ik ben blij dat hij er vredig bij staat. Ik mis mijn "maatje" enorm :).
Speedster 75
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Laag toerental stationair

Bericht door Oblivion »

Sinds vandaag heb ik de Speedster terug na een goede herstelling door Terry.
Hij rijdt nu echt vele malen beter. Hij houdt zich niet meer in en gebruikt elke PK die hij krijgt :). Geen "trrrrrrrrrr" geluid meer. De motor klinkt nu ten alle tijde prachtig / gezond, ook als hij stationair staat.

Het enige minpunt wat zich nog voordoet is dat verdomde klik geluid zodra ik de gas indruk (meestal bij lager toerental). Wat moet ik me hierbij voorstellen? (gasklep die open gaat / rechterwiel dat inhaakt op versnelling,...)
Ik kan niet meteen oordelen van waar het geluid komt terwijl ik rijdt.
De grootste ergernis is in ieder geval verholpen en daar ben ik alvast heel blij mee.
Speedster 75
Plaats reactie