eindelijk pk's

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: eindelijk pk's

Bericht door speedokus »

mooi gedaan. :thumbup:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Heeft er iemand weet van de fundamentele verschillen tussen de verschillende tuning mogelijkheden (stage 2) naar type en leverancier ivm compressors op de inlaat ,
* de koppel-toerentalcurve
* de voor en nadelen
* dewelke minder opvallen voor de keuring
* prijskaartje
* betrouwbaarheid (onderhoudskosten ??)
* andere ...
Ik denk aan : sc gm , dblias , rotrex , enz.....
Geert
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: eindelijk pk's

Bericht door Smiley »

ilmung schreef:Heeft er iemand weet van de fundamentele verschillen tussen de verschillende tuning mogelijkheden (stage 2) naar type en leverancier ivm compressors op de inlaat ,
* de koppel-toerentalcurve
Van SC's staan er diverse dyno sheets op de site. Van turbo ombouw heb ik er nog geen gezien.
* de voor en nadelen
Voordeel SC is regulier verloop, nadeel is duidelijk zichtbaar. Voordeel turbo is gruwelijke douw in je rug. Nadeel is dat dit maar tussen 3 en 5k rpm gebeurd.
* dewelke minder opvallen voor de keuring
Het minste valt die van speerke op. Dat is een laag geplaatste rotrex.
* prijskaartje
Alles door een tuner laten doen is 6k en hoger, onafhankelijk welke techniek je kiest. (exmantaa bouwd de SC ook particulier in voor andere prijzen. Even contacteren voor hoeveel)
* betrouwbaarheid (onderhoudskosten ??)
Als je max rond de 250pk blijft, heeft de praktijk zich bewezen dat het erg betrouwbaar is. Extra onderhoudskosten zijn er niet
* andere ...
Ik denk aan : sc gm , dblias , rotrex , enz.....
Geert
Dbilas turboconversie:

dbilas turbo 260pk/350nm = 5800 euro
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Tur ... ::289.html

dbilas turbo 300pk/400nm = 7100 euro
http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Tur ... ::290.html

Motorruimte:
Afbeelding
Afbeelding


Lotus vd Kooij NL (0ngeveer 6000 euro) of exmantaa (prijs bij hem navragen) M62 supercharger
Resultaat is rond de 250pk en rond de 300nm.

Afbeelding

Afbeelding

Van de rotrex setup heb ik geen afbeeldingen.
Is vergelijkbaar met de turbo (luchtpijp naar rechts) ombouw, maar dan zonder die extra zilveren pijpen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
koen theys
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 mei 2013 19:34

Re: eindelijk pk's

Bericht door koen theys »

Heeft er hier iemand ervaring met de Turbo-Light versie van Dbilas?

Koen
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: eindelijk pk's

Bericht door Smiley »

215pk op de standaard injectoren.
.....knap.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: eindelijk pk's

Bericht door tibby »

Light versie+andere injectoren+2.4 inlaat+speerkes map+turbo einddemper= ongeveer 300 pk

prijzen voor ombouwen

viewtopic.php?f=8&t=4728

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: eindelijk pk's

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef: Lotus vd Kooij NL (0ngeveer 6000 euro) of exmantaa (prijs bij hem navragen) M62 supercharger
Resultaat is rond de 250pk en rond de 300nm
Vergeet de mooie Saab/Harrop ombouw niet:
2.0L blok
Nokkenassen
Harrop
3inck uitlaatsysteem
Speerke remap

Naar verwachting rond de 360 PK en 400nm(?) kopplen
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: eindelijk pk's

Bericht door Smiley »

Co'tje schreef:Vergeet de mooie Saab/Harrop ombouw niet:
2.0L blok
Nokkenassen
Harrop
3inck uitlaatsysteem
Speerke remap

Naar verwachting rond de 360 PK en 400nm(?) kopplen
Dat is vanaf scratch zo'n 8k aan materiaal, en daar komt de arbeid nog bij.

Wanneer ga je beginnen co? Topic update gewenst :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: eindelijk pk's

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef: Wanneer ga je beginnen co? Topic update gewenst :yes:
Eerst nieuwe cilinderbussen en zuigers monteren en de boel netjes inrijden.
Als dat allemaal is gelukt gaat de Harrop er op. Hopelijk eind april klaar voor een vermogensmeting. :twisted:
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Forum leden ,
Misschien domme vraag ,maar mij is het nog niet zo duidelijk :kan je een 2.2 speedster ombouwen naar een turbo versie en wat zijn de voor en of nadelen tov een ombouw naar SC ttz naar
* prijs
* prestaties
* kost
* betrouwheid

mvg
Geert
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: eindelijk pk's

Bericht door S. Gonzales »

ilmung schreef:Forum leden ,
Misschien domme vraag ,maar mij is het nog niet zo duidelijk :kan je een 2.2 speedster ombouwen naar een turbo versie en wat zijn de voor en of nadelen tov een ombouw naar SC ttz naar
* prijs
* prestaties
* kost
* betrouwheid

mvg
Geert
Hahaha.....die Geert :lol: :wink:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Ik was mijn aan een dergelijke reactie verwacht :wink:
Maar het blijft een dure ingreep en ik speel op zeker ,zelfs kom ik als wat belachelijk over .
Infeite, ik verwacht van iemand een antwoord dat ik maar niet krijg en daarmee kunnen mijn vraagtekens opgelost zijn ,hopelijk lees die dit ook :)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: eindelijk pk's

Bericht door Smiley »

Je krijgt geen antwoord omdat je teveel vragen door elkaar stelt.

Zolang je onder het breekpunt van de onderdelen blijft (tot 250pk), is alles even betrouwbaar.
Jij moet voor jezelf uitmaken of je een turbo of een SC prettiger vindt rijden, en hoever je het risico met de keuring wilt nemen qua zichtbaarheid.


Oh ja, het rotrex systeem van speerke:
viewtopic.php?t=5107
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1451
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: eindelijk pk's

Bericht door stefan »

ik probeer het even in gewone mensentaal.

een compressor of sc genoemd heeft de eigenschap over een langeretyd..of lees rustiger op te bouwen..dus als je gas geeft blijft hij linair op bouwen

een turbo..ik probeer het heel simpel uit te leggen..die gaat op een gegeven moment zijn volle druk bereiken.uiteraard is die druk begrensd of hij blijft gaan
stel je bent het niet echt gewoon en bij het uitgaan van een bocht verwacht je het net niet. en weg is zijn gat :wink:
dat is nu heel simpel proberen wat tekst en uitleg te geven maar er zijn nog voor en nadelen uiteraard

wellicht heb je hier ook niet zo veel aan maar ik kon proberen he..veel sukses met de ombouw :thumbup:
grasmaaiers..enz
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Smiley en Stefan ,bedankt voor de antwoorden .

Heb hierbij nog wat interessante literatuur gevonden idv .
http://www.simplystance.com/nl/handleid ... -turbo[url][/url]

Is Speerke ook iemand die voor derden een ombouw doet ?
Plaats reactie