Carterplug

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Roberto-R
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 apr 2012 6:19

Carterplug

Bericht door Roberto-R »

Gister met de oliewissel heeft helaas de carterplug waarin de sensor geschroefd zit voor de olitemperatuur de geest gegeven. Nu tijdelijk even een normale aftapplug erin gedraaid, maar wil graag de olietemp.meter weer kunnen gebruiken. Ik heb alleen echt geen idee waar ik deze plug kan halen, ik hoop iemand van hier wel. Ik ga sowieso Yvo van de EliseShop nog even benaderen, maar tot nu toe kan ik nergens een dergelijke plug met mogelijkheid voor de sensor vinden, geschikt dus voor de Z22SE. Hoop dat iemand me verder kan helpen.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Carterplug

Bericht door S. Gonzales »

Dit is meer dan waarschijnlijk een DIY product. Gaatje boren of laten doen m.b.v. een draaibank. Draad tappen, klaar.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Roberto-R
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 apr 2012 6:19

Re: Carterplug

Bericht door Roberto-R »

Ben benieuwd hoe anderen de sensor aansluiten. Misschien dat er ook een sensor als plug bestaat die er zo ingaat?
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Carterplug

Bericht door Arno »

Moto Concept (http://www.moto-concept.de/) verkocht ooit een sensor met de 'rare' M12x1.75 draad van de 2.2 die direct als carterplug te gebruiken was.

Misschien eens informeren..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Roberto-R
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 apr 2012 6:19

Re: Carterplug

Bericht door Roberto-R »

Ik las dat al in een eerder topic, zou niet meer door hen geleverd worden. Ben zo benieuwd hoe anderen dit hebben aangesloten, neem toch aan dat er veel rijders zijn met een olietemp.meter......
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Carterplug

Bericht door Smiley »

De meesten maken een constructie bij het oliefilter, ipv via de carterplug.
Hekaas zit daar ook veel diy bij.
Ik zou ook graag een kitje hebben voor druk en temp, zonder het halve internet af te struinen naar onderdelen, die hopelijk passen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: Carterplug

Bericht door speedster »

Ik heb hem bij Moto Concept vandaan gelijk met de oliedruksensor gekocht. Stuur ze een mail om te vragen of ze nog verkopen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: Carterplug

Bericht door Manta79 »

Yvo heeft de M12x1.75 adapter liggen voor 1/8 NPT sensoren. Ik heb deze op de plek van de oliedrukschakelaar zitten in het oliefilterhuis. Hetzelfde draad als de carterplug... Maar of deze adapter net zo afsluit op de carter dat weet ik niet..


Afbeelding
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Carterplug

Bericht door sooike »

Manta79 schreef:Yvo heeft de M12x1.75 adapter liggen voor 1/8 NPT sensoren. Ik heb deze op de plek van de oliedrukschakelaar zitten in het oliefilterhuis. Hetzelfde draad als de carterplug... Maar of deze adapter net zo afsluit op de carter dat weet ik niet..
Nee, de adapter van Yvo sluit niet af als carterplug. Ik heb het destijds geprobeerd, en heb toen op vraag van Yvo een originele NA carterplug per post bezorgd zodat hij kon bekijken om een reeks te laten maken, maar ik weet niet of hier iets van gekomen is.

Ik heb ook zelf een NA carterplug doorboord, draad gesneden en de sensor van Yvo er in geschroefd.

Afbeelding

Hier een foto van de adapter van Yvo in het carter, waar hij niet afsluit (de diameter van het raakvlak is te klein)

Afbeelding
Einfach nur ein nackter Sportler
Roberto-R
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 apr 2012 6:19

Re: Carterplug

Bericht door Roberto-R »

sooike schreef:
Manta79 schreef:Yvo heeft de M12x1.75 adapter liggen voor 1/8 NPT sensoren. Ik heb deze op de plek van de oliedrukschakelaar zitten in het oliefilterhuis. Hetzelfde draad als de carterplug... Maar of deze adapter net zo afsluit op de carter dat weet ik niet..
Nee, de adapter van Yvo sluit niet af als carterplug. Ik heb het destijds geprobeerd, en heb toen op vraag van Yvo een originele NA carterplug per post bezorgd zodat hij kon bekijken om een reeks te laten maken, maar ik weet niet of hier iets van gekomen is.

Ik heb ook zelf een NA carterplug doorboord, draad gesneden en de sensor van Yvo er in geschroefd.

Afbeelding

Hier een foto van de adapter van Yvo in het carter, waar hij niet afsluit (de diameter van het raakvlak is te klein)

Afbeelding
Die lijkt idd. op mijn rotte plug. Lijkt mij een erg precies werkje? Ben jij in de mogelijkheid nog zo eentje te draaien, uiteraard tegen gepaste vergoeding.....
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Carterplug

Bericht door sooike »

Is inderdaad een erg precies werkje, 1/8 draad snijden in een M12 plug. de buitendiameter van de 1/8 draad en de binnendiameter van de M12 liggen heel dicht bij elkaar!

Ik heb enkele jaren geleden zo 2 pluggen geboord en getapt, en met een goede kolomboormachine lukt het wel, hoeft geen draaibank te zijn.
Echter kan ik nu niet meer over een kolomboormachine beschikken :( Ben blij dat ik nog een reserve plug heb.
Einfach nur ein nackter Sportler
Roberto-R
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 apr 2012 6:19

Re: Carterplug

Bericht door Roberto-R »

Jammer..... :|
Plaats reactie