TMapsensor monteren

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
tesspeed
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2013 12:51

Re: TMapsensor monteren

Bericht door tesspeed »

is er een topic, voor de minder ervarenen onder ons, waarin wordt uitgelegd wat al deze termen betekenen? :wacko:
speed is the key
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: TMapsensor monteren

Bericht door Manta79 »

Nee deze is er denk ik niet..

Er is wel een hoop te vinden met de zoekfunctie.

Maar misschien wel leuk om er een te starten.

Gr. Rieske
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: TMapsensor monteren

Bericht door Smiley »

tesspeed schreef:is er een topic, voor de minder ervarenen onder ons, waarin wordt uitgelegd wat al deze termen betekenen? :wacko:
Dit is alleen interessant voor gesuperchargde speedsters.
Laatst gewijzigd door Smiley op 10 jun 2013 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: TMapsensor monteren

Bericht door Exmantaa »

Met Speerke software dan... (alhoewel de eerste UK "Courtenay SC Harrop" nu ook met een TMAP sensor rondrijdt. :mrgreen: )

Maar met alle huidige ontwikkelingen zou een motormanagement-tuning topic of subforum best handig zijn. :wink:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: TMapsensor monteren

Bericht door S. Gonzales »

Of aanmelden voor de "Praktische/technische meeting bij Paul voor wat tekst en uitleg?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Re: TMapsensor monteren

Bericht door Pw »

S. Gonzales schreef:Of aanmelden voor de "Praktische/technische meeting bij Paul voor wat tekst en uitleg?

Net als nog veel meer Speedster rijders?! ;)
Nr.0672
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: TMapsensor monteren

Bericht door S. Gonzales »

Zoals in een ander topic al aangegeven, ben ik onlangs met de Speedster naar Oostenrijk geweest.
Bij elkaar een kleine 3000Km gereden. Manta 79 was er ook bij en heeft exact dezelfde motorconfiguratie.
Alleen komt zijn TMapsensor van Bosch en die van mij uit China (via Ebay gekocht in the UK en je ziet pas dat het geen originele is wanneer je hem thuis uitpakt) Op het eerste gezicht zie je geen verschil, behalve dat mijn exemplaar 'blanco' is, er staat geen merk of type nr. op.
Wanneer je beter kijkt zie je meer verschillen, het 'Doosje' is iets dikker dan de Bosch en steekt boven de rand uit, waar de Bosch er net onder blijft, het 'O' ringetje is lichter van kleur en dunner en de 4 contactpennen t.b.v de stekkeraansluiting zijn dunner. Ook is de temperatuursensor korter en kleiner en de dikte van het montage oog is verschillend. Geen zaken om je zorgen over te maken. Hij deed het iig prima, tot...... aan de Nederlandse grens, gelukkig op de terugweg. We probeerden na de laatste tankbeurt in Duitsland net om het benzine verbruik te verhogen :roll: (om commentaar over te langzaam rijden te voorkomen :bangin: ) toen de motor plotseling begon in te houden en er bijna mee stopte. :shock:
Via de vluchtstrook naar een parkeerplaats gesukkeld, het e.e.a. gecheckt maar niets gevonden :shock: .
Toch maar besloten om de laatste 150 Km naar huis te gokken, het werd een lastig ritje maar ik was blij dat hij weer thuis stond. Een paar dagen later gezocht naar een oorzaak en het bleek al snel aan de TMapsensor te liggen. Eerst dacht ik aan een slecht contact, maar het bleek uiteindelijk aan het Chineesje te liggen. Uitlezen met de Speerke software liet een afwijkend beeld zien t.o.v. een Bosch sensor. Advies: monteer een originele Bosch!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie