koelvloeistof vat

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

koelvloeistof vat

Bericht door gertje »

mijn koelvloestofvat is hellemaal verkleurd en zitten scheurtjes in (lekt niet) maar het is toch stillentjes tijd om deze te vervangen.
Van welke type opel is dit vatje?
is nr 15 op de techische doc partnr 911 7436 kat nr 1304222
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: koelvloeistof vat

Bericht door Smiley »

Astra G 9117437 (de 36 zal de speedster editie zijn)

Een van de weinige keren dat de prijs gelijk is. :shock:
http://opelnet.at/page.asp?id=io_opel_s ... 7&x=35&y=7
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: koelvloeistof vat

Bericht door Rob »

Bij mij is het nu al de 2de keer dat het vat lek is, na de eerste keer een cover erover geplaatst om de zon buiten te houden, maar nu is hij terug lek, dinsdag word het vervangen, t is niet echt dramatisch maar na een rondje circuit binnenkomen met een rokende motor is ook niet echt prettig
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: koelvloeistof vat

Bericht door aKra »

Gelukkig is het geen erg duur onderdeel :)

Misschien temperatuur te hoog? Koudere thermostaat plaatsen.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: koelvloeistof vat

Bericht door Rob »

de bedrijfstemperatuur is tussen 89 en 92 graden, in een hééél uitzonderlijk geval, na wat doortrekken en dan in een lange file terechtkomen geeft een temperatuur van 105 waarna de ventilator aanslaat en hij netjes terug onder 100 zakt. is dat te warm?

het koelvloeistof niveau laat ik altijd ong 1 centimeter boven de helft uitsteken dit lijkt mij hoog genoeg en zo kan ik ook makkelijk zien of hij begint te lekken aan de lasnaad, iets wat nu dus voor de 2de keer gebeurd.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: koelvloeistof vat

Bericht door S. Gonzales »

Rob schreef:de bedrijfstemperatuur is tussen 89 en 92 graden, in een hééél uitzonderlijk geval, na wat doortrekken en dan in een lange file terechtkomen geeft een temperatuur van 105 waarna de ventilator aanslaat en hij netjes terug onder 100 zakt. is dat te warm?

het koelvloeistof niveau laat ik altijd ong 1 centimeter boven de helft uitsteken dit lijkt mij hoog genoeg en zo kan ik ook makkelijk zien of hij begint te lekken aan de lasnaad, iets wat nu dus voor de 2de keer gebeurd.
Nee hoor, is niet te warm en niveau is ook goed. Misschien bij de laatste vervanging een slecht exemplaar getroffen.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: koelvloeistof vat

Bericht door jaydee »

Rob schreef:te lekken aan de lasnaad
Volgens mij gaan de meeste tankjes lek bij de aansluiting van de terugvoerleiding, bovenop.
Lekken aan de lasnaad lijkt mij een slecht tankje en dus niet de inwerking van zonlicht (UV), zoals 'normaal'...
Jägertee
Plaats reactie