mijn koelvloestofvat is hellemaal verkleurd en zitten scheurtjes in (lekt niet) maar het is toch stillentjes tijd om deze te vervangen.
Van welke type opel is dit vatje?
is nr 15 op de techische doc partnr 911 7436 kat nr 1304222
koelvloeistof vat
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2357
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
koelvloeistof vat
30/08/14 meet and greet.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: koelvloeistof vat
Astra G 9117437 (de 36 zal de speedster editie zijn)
Een van de weinige keren dat de prijs gelijk is.
http://opelnet.at/page.asp?id=io_opel_s ... 7&x=35&y=7
Een van de weinige keren dat de prijs gelijk is.
http://opelnet.at/page.asp?id=io_opel_s ... 7&x=35&y=7
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: koelvloeistof vat
Bij mij is het nu al de 2de keer dat het vat lek is, na de eerste keer een cover erover geplaatst om de zon buiten te houden, maar nu is hij terug lek, dinsdag word het vervangen, t is niet echt dramatisch maar na een rondje circuit binnenkomen met een rokende motor is ook niet echt prettig
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: koelvloeistof vat
Gelukkig is het geen erg duur onderdeel
Misschien temperatuur te hoog? Koudere thermostaat plaatsen.
Misschien temperatuur te hoog? Koudere thermostaat plaatsen.
Re: koelvloeistof vat
de bedrijfstemperatuur is tussen 89 en 92 graden, in een hééél uitzonderlijk geval, na wat doortrekken en dan in een lange file terechtkomen geeft een temperatuur van 105 waarna de ventilator aanslaat en hij netjes terug onder 100 zakt. is dat te warm?
het koelvloeistof niveau laat ik altijd ong 1 centimeter boven de helft uitsteken dit lijkt mij hoog genoeg en zo kan ik ook makkelijk zien of hij begint te lekken aan de lasnaad, iets wat nu dus voor de 2de keer gebeurd.
het koelvloeistof niveau laat ik altijd ong 1 centimeter boven de helft uitsteken dit lijkt mij hoog genoeg en zo kan ik ook makkelijk zien of hij begint te lekken aan de lasnaad, iets wat nu dus voor de 2de keer gebeurd.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: koelvloeistof vat
Nee hoor, is niet te warm en niveau is ook goed. Misschien bij de laatste vervanging een slecht exemplaar getroffen.Rob schreef:de bedrijfstemperatuur is tussen 89 en 92 graden, in een hééél uitzonderlijk geval, na wat doortrekken en dan in een lange file terechtkomen geeft een temperatuur van 105 waarna de ventilator aanslaat en hij netjes terug onder 100 zakt. is dat te warm?
het koelvloeistof niveau laat ik altijd ong 1 centimeter boven de helft uitsteken dit lijkt mij hoog genoeg en zo kan ik ook makkelijk zien of hij begint te lekken aan de lasnaad, iets wat nu dus voor de 2de keer gebeurd.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: koelvloeistof vat
Volgens mij gaan de meeste tankjes lek bij de aansluiting van de terugvoerleiding, bovenop.Rob schreef:te lekken aan de lasnaad
Lekken aan de lasnaad lijkt mij een slecht tankje en dus niet de inwerking van zonlicht (UV), zoals 'normaal'...
Jägertee