a20nft blok

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: a20nft blok

Bericht door tibby »

Yep, samen met een kwijlende Udo ! :lol:
captain slow
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: a20nft blok

Bericht door Exmantaa »

Het was meer bedoeld om erop te wijzen dat dit soort vermogens in een Opel Speedster toch snel in de papieren (of eigen werktijd) gaat lopen. En als het dan allemaal rijdt moet je niet raar op kijken als de koppeling er een keertje aan gaat, of dat je aandrijfas homokineet het allemaal niet zo leuk meer vindt. Uitlaten / kats die eruit branden of afscheuren... :bag:
En als je dat dan weer moet laten repareren wordt het een dure hobby.
Niet voor niets zegt men dat de sweet spot voor Speedster performance/€€ bij een 2,2 Stage 2 SC ligt. Alles meer wordt snel duur voor steeds minder extra vermogen... :wacko:

Maar het zijn natuurlijk wel mooie projecten om te volgen. :yes:
speedywilmske
Actief lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 jan 2014 19:12

Re: a20nft blok

Bericht door speedywilmske »

tibby schreef:Yep, samen met een kwijlende Udo ! :lol:
Mijn kwijldoekje ligt al klaar.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: a20nft blok

Bericht door Smiley »

tibby schreef:Ik trek mij terug uit deze topic.
Dat is dan ook weer niet nodig.
Het blok is redelijk nieuw, en pas dit jaar komen de eerste projecten ermee.
We weten dus nog niet hoe dit blok op de lange termijn gaat zijn, en wat de echte voor en nadelen zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: a20nft blok

Bericht door Exmantaa »

Zoek eens op LNF blok in de US, want daar is men wat vlotter met met het tunen van nieuwere GM blokjes.
(Nieuwere met de flex fuelling heet daar dacht ik LDK en LHU. Maar blok opbouw is hetzelfde.)

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een B207-tje een beetje toeren laten maken :
https://www.youtube.com/watch?v=HOHjtjpEV98&f

:evil:
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: a20nft blok

Bericht door aboellaard »

Even een schopje, Ben de laatste tijd wat aan het rekenen gegaan (ik weet het, dat is niet zoals het hoort) voor wat meer pk's. Uitgangspunt B207 met C38 Rotrex, goed voor een pk of 350 met als voordeel dat je kan intercoolen. Kost ongeveer een halve NA (zegge 8K euro) met als grootste kostenposten de compressor, de kop (porten, nokkenassen) en de uitlaat. Als ik de cijfers hierboven zie, kom je dan aardig in de buurt van een A20NFT. Qua kosten dan. Dan vraag ik me af wat wijsheid is. Ik neem aan dat de achterbak moet verdwijnen om de uitlaat passend te maken, maar ik gebruik dat ding toch nauwelijks.

Natuurlijk is die A20NFT wel een turbo en we weten dat SC paarden gewoon beter zijn dan die satan viervoeters van zo'n jankturbine. Maar het klinkt toch wel heel aanlokkelijk om over te stappen naar de dark side.

Goed, kofferbak vergeten, niet zo'n mooie integratie met de OEM ECU als OBDTuner, dus 2 ECU's. Nog meer nadelen?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: a20nft blok

Bericht door Exmantaa »

Tja, de benodigde ecu hakt er al lekker in, maar als je dan toch wilt gaan upgraden.
(ik heb nog een A20NFT blok in het plastic staan die waarschijnlijk wel weer de verkoop in gaat, dus... :evil: )
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: a20nft blok

Bericht door Daan »

Strong the Turbo-Force is in this young Padawan...
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: a20nft blok

Bericht door Smiley »

[Alex mode on]
Afbeelding
[Alex mode off]
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: a20nft blok

Bericht door timmyboy55 »

Daan schreef:Strong the Turbo-Force is in this young Padawan...
:lol:
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: a20nft blok

Bericht door aboellaard »

... bij mij gaat een Harrop net zoveel kosten als een Rotrex. Kosten voor de compressor ontlopen elkaar niet veel en voor beide moet werk aan de kop gedaan worden. Dan reken ik 2K voor een volledige uitlaat, iets meer voor een compressor en rond de 2K voor de kop. Dan komt er nog iets van 1,5K bij voor de rest: injectoren, vliegwiel, koppeling, triggerwheel en ga maar door. Geen goedkope hobby. Maar ik mag van m'n vrouw geen tweedehands MV Agusta F4 kopen, geen vriendin(nen) voor erbij en geen gouden sieraden. En mijn midlife crisis is ongeveer 30 jaar geleden begonnen, wat nu dus neerkomt op een end of life crisis.

Gelukkig hou ik dan wel weer een setje over waar een verstandig iemand z'n Speedster mee kan SC'en. En een B207 blok :bangin:
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: a20nft blok

Bericht door aKra »

A20NFT en standaard al 350PK met een enge koppelcurve. Directe injectie heeft zo zijn voordelen ;)
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: a20nft blok

Bericht door Daan »

...wat nu dus neerkomt op een end of life crisis
Knal heel de erfenis er dan alvast maar doorheen haha
Opel Speedster 2.2 Turbo
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: a20nft blok

Bericht door Exmantaa »

aboellaard schreef:... bij mij gaat een Harrop net zoveel kosten als een Rotrex. Kosten voor de compressor ontlopen elkaar niet veel en voor beide moet werk aan de kop gedaan worden. Dan reken ik 2K voor een volledige uitlaat, iets meer voor een compressor en rond de 2K voor de kop. Dan komt er nog iets van 1,5K bij voor de rest: injectoren, vliegwiel, koppeling, triggerwheel en ga maar door. Geen goedkope hobby. Maar ik mag van m'n vrouw geen tweedehands MV Agusta F4 kopen, geen vriendin(nen) voor erbij en geen gouden sieraden. En mijn midlife crisis is ongeveer 30 jaar geleden begonnen, wat nu dus neerkomt op een end of life crisis.

Gelukkig hou ik dan wel weer een setje over waar een verstandig iemand z'n Speedster mee kan SC'en. En een B207 blok :bangin:
Tja keuzes... (mocht je toch nog een Harrop SC willen, ik heb er nog een extra liggen. :mrgreen: :yes: )
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: a20nft blok

Bericht door Daan »

Jij hebt veel liggen... ik kom eens shoppen bij je :mrgreen:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie