Stukken
Stukken
Vandaag weer eens een rondje gemaakt in mijn bolide. Toch blij dat ik hem niet heb verkocht met dit heerlijke weer.
Tsja, toen ik 10km ver was, hoorde ik een raspend geluid, meteen de auto aan de kant gezet, maar het was al te laat motor viel uit. Anwb gebeld. Stukjes van multiriem af, die tussen de distributiereim zijn gekomen en daardoor heeft deze een paar tandjes overgeslagen.
Ik ga de achterclam maar eens er af halen en dan iemand vinden die de motor kan reviseren. En dan dat ding zo snel als het kan de deur uit schoppen. Pfff, heb er nog geen 1000km mee gereden. Dure hobby
Tsja, toen ik 10km ver was, hoorde ik een raspend geluid, meteen de auto aan de kant gezet, maar het was al te laat motor viel uit. Anwb gebeld. Stukjes van multiriem af, die tussen de distributiereim zijn gekomen en daardoor heeft deze een paar tandjes overgeslagen.
Ik ga de achterclam maar eens er af halen en dan iemand vinden die de motor kan reviseren. En dan dat ding zo snel als het kan de deur uit schoppen. Pfff, heb er nog geen 1000km mee gereden. Dure hobby
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Re: Stukken
Zo dat is wel heftig....
Niks gemerkt dat je v-snaar aan vervanging toe was?
Niks gemerkt dat je v-snaar aan vervanging toe was?
Re: Stukken
normaal gezien kunnen er maar enkel kleppen geplooid zijn maar niks aan het onderblok
dus enkel de culas eraf en kleppen eruit en controleren
groeten
dus enkel de culas eraf en kleppen eruit en controleren
groeten
Re: Stukken
Dank je voor het verplaatsen van het topic naar "Stukken"!
Ik merkte toen ik wegreed dat de V-snaar slipte. Nooit geweten dat dat zo levensbedreigend was........ Op een gegeven moment hoorde ik dat er iets tikte, iets wat rondging en toen heb ik meteen de auto aan de kant gezet. In het uitlopen van de auto ging het fout en sloeg de motor af. De man van de ANWB zei dat hij nog wel compressie had, maar niet op alle cilinders.
Vraagje: moet de clam er af? Ik las op het engelse forum dat je ook het wiel er vanaf kunt halen, het spatbord verwijderen en dat je er dan redelijk goed bij kunt. Ik neem aan dat voor het kleppendeksel te lichten en de kleppen vervangen de clam er niet af moet? Ik heb es ff gekeken hoe dat ding er af moet, maar daar werd ik niet echt vrolijk van
Ik merkte toen ik wegreed dat de V-snaar slipte. Nooit geweten dat dat zo levensbedreigend was........ Op een gegeven moment hoorde ik dat er iets tikte, iets wat rondging en toen heb ik meteen de auto aan de kant gezet. In het uitlopen van de auto ging het fout en sloeg de motor af. De man van de ANWB zei dat hij nog wel compressie had, maar niet op alle cilinders.
Vraagje: moet de clam er af? Ik las op het engelse forum dat je ook het wiel er vanaf kunt halen, het spatbord verwijderen en dat je er dan redelijk goed bij kunt. Ik neem aan dat voor het kleppendeksel te lichten en de kleppen vervangen de clam er niet af moet? Ik heb es ff gekeken hoe dat ding er af moet, maar daar werd ik niet echt vrolijk van
Re: Stukken
Ik zou toch de clam lichten voor het gemak
Geen compressie op een cilinder is typisch geplooide klep
kleppendeksel lichten is niet genoeg om kleppen te gaan vervangen
de ganse cilinderkop moet eraf
Geen compressie op een cilinder is typisch geplooide klep
kleppendeksel lichten is niet genoeg om kleppen te gaan vervangen
de ganse cilinderkop moet eraf
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Stukken
De Engelsen hebben het denk ik over het vervangen van de distributieriem. Dat kan inderdaad zonder dat de clam er af hoeft.
Re: Stukken
okay, bedankt mannen. Dan weet ik wat ik de komende tijd te doen heb, behalve babykamertje schilderen en dat soort onzin......
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Stukken
tibby schreef:Naar Hitman performance gaan!
Dan is het misschien wel makkelijk als ie kan rijden Dre
Re: Stukken
speedokus schreef:tibby schreef:Naar Hitman performance gaan!
Dan is het misschien wel makkelijk als ie kan rijden Dre
Klopt idd. Ik had graag gebruik gemaakt van iemand die er echt verstand van heeft, maar 200 km slepen, daar heb ik geen zin in. Mijn vrouw heeft me 5 km gesleept en toen heb ik al doodsansten uitgestaan
Re: Stukken
Ik maar denken: "waar zouden die wagens toch voor dienen"? Maar nu snap ik het, dank je.stefan schreef:er bestaan tegenwoordig ook takelwagens
Dat wordt een beetj een duur grapje, as ik een aanhanger of takelwagen moet gaan huren en naar west vlaanderen ga rijden. Er zit een bedrijf in Veldhoven die veel opeltjes heeft gedaan met dezelfde motor. Schijnt een probleem te zijn wat regelmatig voorkomt. Is geen Speedster specialist, maar beter dan iemand die er helemaal geen verstand van
Re: Stukken
Ga aub naar iemand die iets van een speedster kent. Voor dat je het weet heb je meer onkosten. (spreek uit ervaring)
Grtz
Grtz
captain slow
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Stukken
Je kunt ook naar Mtech in Oirschot gaan, die tuned ook Speedsters en alle soorten Opels.
Grt Speedokus.
Grt Speedokus.