Project Saab

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Project Saab

Bericht door Daan »

Wel mooi dat je je run dan "Harrop AFR Inleren" noemt 8)
Heb je ook max injector % en max MAP druk? Kan je ook enigzins je pk's "berekenen" ter referentie.

Wat zou deze set moeten doen?
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Project Saab

Bericht door Smiley »

Daan schreef:Wel mooi dat je je run dan "Harrop AFR Inleren" noemt 8)
Zo heet de directory, niet de run.

Wat zou deze set moeten doen?
330. Maar ik zit nog op de basemap qua ontsteking, en de koude temp momenteel geef ook een onrealitische bonus.
Ik hoop ergens rond 80% duty cycle to komen rond de 7k rpm.
De echte power geloof ik wel. Er is redelijk bekend dat het met mijn specs rond de 330 moet zitten.
Gezonde afr en geen klop staat bovenaan mijn lijstje.
Laatst gewijzigd door Smiley op 06 mar 2016 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Project Saab

Bericht door Exmantaa »

Maar de grote vraag is natuurlijk ook of het ook een beetje vooruit komt op de weg...?? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Project Saab

Bericht door Smiley »

Het verschil met de M62 is wel te voelen ja. :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Project Saab

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef:Het verschil met de M62 is wel te voelen ja. :yes:
Top man! Welkom bij de Harrop familie :D :D :D
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Project Saab

Bericht door Exmantaa »

Smiley schreef:Het verschil met de M62 is wel te voelen ja. :yes:
Vooral bovenin merk je dat ie blijft doorduwen, maar eigenlijk moeten wij ook naar een wat ruimere uitlaat toe, want 2,5" is gewoon toch wat te krap voor dit soort powerlevels.
Misschien maar eens een paar 70mm downpipes gaan lassen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Project Saab

Bericht door timmyboy55 »

Waarom niet gewoon gelijk 3,5 of 4 Inch... Dat formaat zie je ook vaak bij auto's met zulke vermogens... je moet het toch ergens laten :P
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Project Saab

Bericht door Exmantaa »

Enig idee hoeveel herrie dat maakt? (En je dus gelijk op een trackday weer huiswaarts kan keren...) Zie topic Co.
3" is overigens al zat voor 400pk
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Project Saab

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:Misschien maar eens een paar 70mm downpipes gaan lassen? :mrgreen:
Als dit setje een beetje redelijk draait, ben ik even klaar met klussen dit jaar. :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Project Saab

Bericht door tibby »

mmmmmmmm Harrop speedster..... blijft 'iets' waarvan ik wil van proeven 8)
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Project Saab

Bericht door timmyboy55 »

Maar is de bagageruimte verwijderen en daar een extra omleiding met dikke demper extra geen optie? Ik bedoel... mijne als daily wil ik graag de bagageruimte behouden, ik weet niet of dit ook voor jullie geldt
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Project Saab

Bericht door Smiley »

Tja, de meesten zijn ook nog gewoon straatauto's.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Project Saab

Bericht door timmyboy55 »

ja dat dacht ik dus al :P altijd wel handig als je iets kunt meenemen
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Project Saab

Bericht door Smiley »

Zo, dat ziet er al beter uit.
Afbeelding

83% dutycycle rond de 7000, en bijna 100% rond de 7500.
Dat 2e moet de wideband beter kunnen afregelen denk ik.

Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Project Saab

Bericht door Pipo »

Smiley schreef:Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.
Hoe staat de limiter geprogrammeerd? Schakelt hij ineens de ontsteking van de 4 cilinders gelijktijdig af, of doet hij dit cilinder per cilinder?
Mijn Ford vroeger werkte volgens dit laatste principe. Dit geleidelijk uitschakelen wordt gedaan om niet ineens met een schok zonder power komen te zitten.
Het zou dus kunnen dat als jij de limiter instelt op 7.500 rpm, hij de eerste cilinder al uitschakelt bij 7.100 rpm.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie