the-duke schreef:Als al die kat's smelten, draaien jullie niet dan toevallig / per ongeluk met een veel te rijk mengsel bijvoorbeeld ?
Moeilijk beoordelen.
De mijne draaide het gros van zijn levensduur op een courtenay basemap, daarna obdtuner.
Daarna heeft Speedster4fun hem de genadeklap gegeven met HP tuners en de harrop.
Alleen mijn basemap was veel te rijk. De rest zou goed geweest moeten zijn.
Dan is die van Frederique nog gestorven (met obdtuner), en die van Co (met obdtuner)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
In tegenstelling tot de keramische van de atmo, is de Turbo-cat een metaalcat. Die is veel schok- en hittebestendiger. Voor dat je die laat smelten moet je er al heel zwaar overfuelen. Kijk maar naar de precat's. Dat zijn ook allemaal metaalcat's omdat ze vlak na het uitlaatspruitstuk zitten.
frederic schreef:zonder al teveel vermogen verlies, hoop ik dan
De voorcat zorgt toch voor behoorlijk wat vermogensverlies omdat hij vlak achter het spruitstuk zit waar de druk nog heel hoog is (hoeveel is afhankelijk van het type motor). En gezien zijn werking na de eerste minuut nihil is en ze het toch niet kunnen checken op de keuring, zeg ik "eruit met dat ding"
Je hoofdcatalysator is natuurlijk onmisbaar voor de technische keuring (en het milieu natuurlijk 0 ). Ik schat dan je nog 3 tot 5% vermogenwinst kunt halen door deze er van tussen te halen. Dus misschien heeft het meer zin hem gewoon door een meer open sportcat te vervangen om het geluidsniveau binnen de perken te houden, de vulling van je einddemper wat te sparen, en de moeite om jaarlijks voor de keuring terug even een cat onder te hangen.
Keramische sportcat ben ik nog niet tegengekomen. Een metal sportcat dus, alhoewel er ook aardig wat Stage 2 SC's met de standaard 2.2 downpipe rondrijden, wat een keramische is. Wel zonder pre-cat dan...
Het slangetje kun je gemakkelijk oprekken door het met een verfbrander te verwarmen.
Toptip doe handschoenen aan want het is een vingersverbrandend klusje om het slangetje over de tule te krijgen.
nog een toptip vijl de randen van de tule glad en het gaat nog gemakkelijker.
werkte bij mij gewoon goed.
je kunt er voor de zekerheid nog een slangklemmetje opzetten.
grt Speedokus.
In maik's topic was er ook een flinke discussie over de best practice.
De verfbrander kan snel slachtoffers maken, dus die zet ik onderaan de lijst.
De rand van de thule dunner maken zal ik zeker meenemen.
Heb nog wat reserve bij Courtenay besteld, dus als mijn ene poging fout gaat, kan ik nog verder.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.