Project Saab
-
- Actief lid
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
- Locatie: Alkmaar
Re: Project Saab
Ik snap dat je rustig naar huis reed gisteren, maar merk je al verschil?
En welkom bij het kleine Harrop SC groepje
En welkom bij het kleine Harrop SC groepje
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Project Saab
Kijk eens aan
Weer 50pktjes erbij? Als het allemaal afgesteld is wil ik graag eens een rondje meerijden!
Weer 50pktjes erbij? Als het allemaal afgesteld is wil ik graag eens een rondje meerijden!
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Minder fel dan de M62 met de 3" pully. Maar heb nog niet fel doorgetrokken.Speedster4Fun schreef:Ik snap dat je rustig naar huis reed gisteren, maar merk je al verschil?
Ben met een aangepaste M62 basemap naar huis gereden, dus heb nog wat te knutselen. (ook lek ik ergens bij koude start)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Wat betreft de gedane aanpassingen:
De 2.5 bar tmap sensor past niet meer op de standaard plek met een harrop erop.
Je moet er een schuin stuk afsnijden, en de sensor schuin monteren.
De injectoren die ik heb gebruikt zijn van het type bosch EV14.
(links de vxr's, en rechts de EV14's. De gaatjes zijn er met paint ingezet. Was niet te fotograferen)
Het spraypatroon van de EV14's zorgt ervoor dat ze recht op de fuelrail gemonteerd moeten worden.
De linker 3 gaatjes spuiten in het ene deel van de kamer, en de rechter in de andere.
De rail die ik gebruikt heb is van de Z20NET, waar een 3 bar fuel pressure regulator opzit. (standaard Z22SE is 3.8 bar)
Bij deze rail zitten een paar verhogingblokjes, waarmee de rail verder van het blok komt.
Dit is omdat de EV14's iets langer zijn, en ik ze niet te diep in het blok wil hebben.
Omdat de injectoren zelf nu niet meer in het blok afdichten, zijn er spacers tussen gezet. (uit de GM ACDelco kit 217-2762)
De gedachte achter de 3 bar fpr is minder druk, dus minder rondpompende benzine. (dus minder kans op het opwarmen ervan)
Mocht het niet lukken, zet ik de standaard 3.8 bar versie terug.
De 2.5 bar tmap sensor past niet meer op de standaard plek met een harrop erop.
Je moet er een schuin stuk afsnijden, en de sensor schuin monteren.
De injectoren die ik heb gebruikt zijn van het type bosch EV14.
(links de vxr's, en rechts de EV14's. De gaatjes zijn er met paint ingezet. Was niet te fotograferen)
Het spraypatroon van de EV14's zorgt ervoor dat ze recht op de fuelrail gemonteerd moeten worden.
De linker 3 gaatjes spuiten in het ene deel van de kamer, en de rechter in de andere.
De rail die ik gebruikt heb is van de Z20NET, waar een 3 bar fuel pressure regulator opzit. (standaard Z22SE is 3.8 bar)
Bij deze rail zitten een paar verhogingblokjes, waarmee de rail verder van het blok komt.
Dit is omdat de EV14's iets langer zijn, en ik ze niet te diep in het blok wil hebben.
Omdat de injectoren zelf nu niet meer in het blok afdichten, zijn er spacers tussen gezet. (uit de GM ACDelco kit 217-2762)
De gedachte achter de 3 bar fpr is minder druk, dus minder rondpompende benzine. (dus minder kans op het opwarmen ervan)
Mocht het niet lukken, zet ik de standaard 3.8 bar versie terug.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Project Saab
Wat bedoel je precies met dat spraypatroon i.r.t. de fuelrail?
Als het spraypatroon belangrijk is, hou er dan rekening mee dat deze wijzigt als je meer brandstofdruk toepast (3,8 bar).
Doorgaans wordt een hogere brandstofdruk wel als positief ervaren door een betere verneveling (atomization).
Zit je tmap nu wel geklemt oid?
Als het spraypatroon belangrijk is, hou er dan rekening mee dat deze wijzigt als je meer brandstofdruk toepast (3,8 bar).
Doorgaans wordt een hogere brandstofdruk wel als positief ervaren door een betere verneveling (atomization).
Zit je tmap nu wel geklemt oid?
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Het spraypatroon is alleen van belang dat je liever niet rechtstreeks op de splitsing van je inlet wilt injecteren.
Of dat bij 100% duty cycle nog uitmaakt is een tweede natuurlijk.
Sommige injectoren kun je vrij draaien in de clip (zoals de EV14's) , en sommigen niet. (zoals de siemens 680)
De map sensor zit met dat kleine schroefje nu deels vast.
Of dat bij 100% duty cycle nog uitmaakt is een tweede natuurlijk.
Sommige injectoren kun je vrij draaien in de clip (zoals de EV14's) , en sommigen niet. (zoals de siemens 680)
De map sensor zit met dat kleine schroefje nu deels vast.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Project Saab
Stefan bedoelt dat het een twin-spray injector is welke precies op de beide inlaatkleppen spuit. De Siemens is bijv een enkelstraals injector...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Ah, ik dacht dat de gaatjes het spraypatroon definieerden, maar enkel versus twin zit gewoon in de injector zelf.
ie, het maakt niet uit hoe je de 680 erin frot, hij spuit altijd recht vooruit?
ie, het maakt niet uit hoe je de 680 erin frot, hij spuit altijd recht vooruit?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Project Saab
Mooi Stefan!
Je moet natuurlijk wel, want anders kom ik met mijn nieuwe setup (Nitron 46 Pro, dikke ARB en EP discs) misschien wel weer dichterbij.
Veel plezier ermee (en zorg voor een goede mapping).
Je moet natuurlijk wel, want anders kom ik met mijn nieuwe setup (Nitron 46 Pro, dikke ARB en EP discs) misschien wel weer dichterbij.
Veel plezier ermee (en zorg voor een goede mapping).
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Inderdaad Joop.
Als je me in de bochten loopt op te duwen, kan ik het op de rechte stukken weer goed maken.
Als je me in de bochten loopt op te duwen, kan ik het op de rechte stukken weer goed maken.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Mijn spruitstuk bleek dus inderdaad gescheurd te zijn.
De tikken die dat genereerde bij koude start waren zo hard dat je echt het gevoel kreeg dat er iets mis was met het blok.
Dus mocht er in de toekomst iemand harde tikken hebben bij alleen koude start, en weg na een min of 2. Check je spruitstuk
De tikken die dat genereerde bij koude start waren zo hard dat je echt het gevoel kreeg dat er iets mis was met het blok.
Dus mocht er in de toekomst iemand harde tikken hebben bij alleen koude start, en weg na een min of 2. Check je spruitstuk
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Tullett 2.5".
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Officeel wordt het 2.5" systeem alleen gepositioneerd voor een NA tot 270pk.
Voor de SC wordt het 3" systeem gepositioneerd.
Ik ben ook niet de eerste met een gescheurd tullett spruitstuk.
Daarom wilde ik even melden, dat het zeker niet onverwoestbaar is.
Dus een tullett 2.5" systeem samengevat:
- Het spruitstuk kan wel degelijk stuk.
- De cat kan stuk.
- De ubocht flens is NIET gelijk aan oem, en zit er een paar graden naast. Het past perfect op de tullett demper, maar niet op andere dempers.
(links tullett, rechts oem ubend)
Voor de SC wordt het 3" systeem gepositioneerd.
Ik ben ook niet de eerste met een gescheurd tullett spruitstuk.
Daarom wilde ik even melden, dat het zeker niet onverwoestbaar is.
Dus een tullett 2.5" systeem samengevat:
- Het spruitstuk kan wel degelijk stuk.
- De cat kan stuk.
- De ubocht flens is NIET gelijk aan oem, en zit er een paar graden naast. Het past perfect op de tullett demper, maar niet op andere dempers.
(links tullett, rechts oem ubend)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.