Project Saab
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Project Saab
Wel mooi dat je je run dan "Harrop AFR Inleren" noemt
Heb je ook max injector % en max MAP druk? Kan je ook enigzins je pk's "berekenen" ter referentie.
Wat zou deze set moeten doen?
Heb je ook max injector % en max MAP druk? Kan je ook enigzins je pk's "berekenen" ter referentie.
Wat zou deze set moeten doen?
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Ik hoop ergens rond 80% duty cycle to komen rond de 7k rpm.Daan schreef:Wel mooi dat je je run dan "Harrop AFR Inleren" noemt
Zo heet de directory, niet de run.
Wat zou deze set moeten doen?
330. Maar ik zit nog op de basemap qua ontsteking, en de koude temp momenteel geef ook een onrealitische bonus.
De echte power geloof ik wel. Er is redelijk bekend dat het met mijn specs rond de 330 moet zitten.
Gezonde afr en geen klop staat bovenaan mijn lijstje.
Laatst gewijzigd door Smiley op 06 mar 2016 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Project Saab
Maar de grote vraag is natuurlijk ook of het ook een beetje vooruit komt op de weg...??
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Het verschil met de M62 is wel te voelen ja.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Project Saab
Top man! Welkom bij de Harrop familieSmiley schreef:Het verschil met de M62 is wel te voelen ja.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Project Saab
Vooral bovenin merk je dat ie blijft doorduwen, maar eigenlijk moeten wij ook naar een wat ruimere uitlaat toe, want 2,5" is gewoon toch wat te krap voor dit soort powerlevels.Smiley schreef:Het verschil met de M62 is wel te voelen ja.
Misschien maar eens een paar 70mm downpipes gaan lassen?
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Project Saab
Waarom niet gewoon gelijk 3,5 of 4 Inch... Dat formaat zie je ook vaak bij auto's met zulke vermogens... je moet het toch ergens laten
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Project Saab
Enig idee hoeveel herrie dat maakt? (En je dus gelijk op een trackday weer huiswaarts kan keren...) Zie topic Co.
3" is overigens al zat voor 400pk
3" is overigens al zat voor 400pk
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Als dit setje een beetje redelijk draait, ben ik even klaar met klussen dit jaar.Exmantaa schreef:Misschien maar eens een paar 70mm downpipes gaan lassen?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Project Saab
mmmmmmmm Harrop speedster..... blijft 'iets' waarvan ik wil van proeven
captain slow
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Project Saab
Maar is de bagageruimte verwijderen en daar een extra omleiding met dikke demper extra geen optie? Ik bedoel... mijne als daily wil ik graag de bagageruimte behouden, ik weet niet of dit ook voor jullie geldt
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Tja, de meesten zijn ook nog gewoon straatauto's.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Project Saab
ja dat dacht ik dus al altijd wel handig als je iets kunt meenemen
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Project Saab
Zo, dat ziet er al beter uit.
83% dutycycle rond de 7000, en bijna 100% rond de 7500.
Dat 2e moet de wideband beter kunnen afregelen denk ik.
Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.
83% dutycycle rond de 7000, en bijna 100% rond de 7500.
Dat 2e moet de wideband beter kunnen afregelen denk ik.
Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Project Saab
Hoe staat de limiter geprogrammeerd? Schakelt hij ineens de ontsteking van de 4 cilinders gelijktijdig af, of doet hij dit cilinder per cilinder?Smiley schreef:Maf dat de limiter al in lijkt te breken op 7100, terwijl dit op 7500 staat.
Mijn Ford vroeger werkte volgens dit laatste principe. Dit geleidelijk uitschakelen wordt gedaan om niet ineens met een schok zonder power komen te zitten.
Het zou dus kunnen dat als jij de limiter instelt op 7.500 rpm, hij de eerste cilinder al uitschakelt bij 7.100 rpm.
A thing of beauty is a joy forever!