0227 gaspedaal positiesensor

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door André R »

De speedster geeft al een tijdje heel af en toe een storing, waarbij het gaspedaal niet meer reageert. Ik dacht dat de auto in noodloop ging. Ik kreeg de storing om de een of andere reden niet uitgelezen. Smiley is zelfs een keer bij me langs geweest, maar ook met zijn OBD scanner kregen we geen bruikbare code. Nu het motormanagement lampje weer ging branden heb ik hem maar even bij de garage uit laten lezen, met als resultaat "0227 gaspedaal positiesensor".
Geen noodloop dus, maar geen of slecht signaal van het gaspedaal dus.

Ik zal beginnen bij de stekkers te controleren/schoonmaken denk ik. Zit deze voor of achter het schutbord? En waar precies? Zijn er meerdere stekkerpunten?
Opel Speedster 2.2 zwart
eryofa
Actief lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: 0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door eryofa »

Kijk even goed naar de stekkers in de motorruimte achter het expansievat... de verbindingen daarvan lubberen uit waardoor je een zelfde storing kunt krijgen.
Op forum al veel over terug te vinden.

viewtopic.php?f=8&t=4048

Succes
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: 0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door Smiley »

André R schreef:Ik zal beginnen bij de stekkers te controleren/schoonmaken denk ik. Zit deze voor of achter het schutbord? En waar precies? Zijn er meerdere stekkerpunten?
Achter het schutbord (wielkastplastic zeg maar).
Afbeelding
2 stekkers.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
eryofa
Actief lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: 0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door eryofa »

Dat zijn ze inderdaad, de "vrouwtjes" worden steeds wijder door o.a. trillingen. Allemaal dicht buigen en monteren met goede contactspray.
In Engeland zijn er ook die de verbindingen hebben gesoldeerd.. vond ik nog een stapje te ver gaan.
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: 0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door André R »

Bedankt voor de reacties jongens! :thumbsup: Ik ga vanavond aan de slag. :)
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: 0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door S. Gonzales »

Tip!

En als je dat gedaan hebt.....op de plaats waar Stefan de rode streepjes heeft getekend een gaatje boren en de kabels daar met een tie-wrap vastzetten.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: 0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door André R »

Je tip komt net te laat :D
Gisterenavond de boel uit elkaar gehaald. Uiteraard niets te zien aan de binnenkant. Geen vochtsporen in ieder geval. Ik heb de male pinnetjes schoon gemaakt en zowel het female als het male deel 2x ingespoten met contactspray (1x losweken, 1x schoonspuiten). De rubber zitten ingespoten met vaseline. En daarna de stekker een paar keer uit en in elkaar gestoken. Ik heb wel het male en female deel met een tie-rap aan elkaar verbonden. Daarna de hele stekker aan de buitenzijde ingespoten met WD40.

Nu maar hopen dat het werkt. Vanochtend in ieder geval weer eens lekker met de speedster naar het werk gegaan. (zonder problemen)
Opel Speedster 2.2 zwart
eryofa
Actief lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mei 2006 17:37
Locatie: groningen

Re: 0227 gaspedaal positiesensor

Bericht door eryofa »

Ik heb de kabel vóór het expansievat door laten lopen, en afgedekt met een stukje doorzichtig PVC.
Hierdoor kun je er eenvoudig bij (bijvoorbeeld als je op de Stelvio stilvalt ;-)), zonder gereedschap.

Het stukje PVC dient om er voor te zorgen dat er geen water via de luchtroosters in de stekker loopt.

Denk wel dat je al van je probleem af bent hoor ;-)
Plaats reactie