Chiptuning

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Chiptuning

Bericht door aboellaard »

Als je die blokken laat plaatsen, laat ze dan bij de voorremmen even kijken hoe de veerclips gemonteerd zijn. Die kan je namelijk op twee manieren monteren en een van die manieren zorgt ervoor dat je ook met anti-rammel strips nog een heel aardige rammel hebt. Bij sommige auto's hebben die clips een pijl die de juiste richting aangeeft, maar bij mij bijvoorbeeld niet. Heeft me aardig wat zoekwerk opgeleverd om uit te vinden wat dat gerammel was. Dus anti-rammel strips en clips in de juiste richting: geen gerammel (behalve bij achteruit rijden dan)

En als het al wat langere tijd geleden is dat er verse in gegaan is: remvloeistof. Maar dat wist je natuurlijk al :D
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

Re: Chiptuning

Bericht door Ruud »

Ha thanks voor de tips! Die anti rammel dingen heeft Yvo me ook weten te verkopen. Lijkt een beetje op zelfklevend plak spulletje. Klopt dat en blijft dat dan wel zitten als 't warm en stoffig wordt? En goed om te weten dat de veren op twee verschillende manieren zouden kunnen passen. Ga ik op letten :yes: Yvo liet me een plaatje ziet van de standaard AP remklauw met de opmerking dat er aan een kant al zo'n voorziening zit en dat ik het anti rammel dingetje dus aan de andere kant moet plaatsen.... Zal zich wel uitwijzen. Overigens, Vauxhall wees me er in zijn reactie ook al op dat ik de remolie meteen moet vervangen. Dat had ik er nog niet bij gezegd, maar dat staat ook op m'n "to do" lijstje. En wow, er zijn nog meer mensen die het merk Simca nog kennen. Toen ik dat gisteren bedacht/schreef voelde ik me al zo oud :jump:
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Chiptuning

Bericht door aboellaard »

Blijven zitten, maar natuurlijk wel even goed schoonmaken want op vet en remstof blijft dat ding niet plakken :D En een kant van de klauw zit een soort teflon/nylon/whateveron plakkertje en daar moet ie dus niet overheen, maar aan de andere kant. En Simca ken ik ook nog. Staat hier in de buurt een Bagheera weg te rotten, zonde eigenlijk.
Plaats reactie