foutje, welke gevolgen

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Rob »

Nee, hij slaat 1x aan maar valt ook direct uit
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door speedokus »

Laat dat ding nou opnieuw inleren, en gaan met die banaan.
Het is gewoon de code 2de maal.
grt speedokus. :?
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Smiley »

Ik denk ook dat het tijd wordt voor de opel garage om met opcom je sleutels opnieuw te laten inleren (dring daar op aan).
Zorg dat je je 4-cijferige security code bij je hebt, anders mag je de opvraag daarvan ook nog eens gaan betalen.
De kans is vrij groot dat de ecu de sleutel "handshake" vergeten is na al dat accu gedoe. (dat is vaker gebeurd hier op het forum)

Mochten ze zo hun eigen planning hebben en onderdelen willen gaan vervangen (want dat staat zo in de workshop handleiding) dan staat
die dure ecu ver hoog in de "potentiele" oplossingslijst. En dan kun je zo 1500 euro verder zijn. (been there, done that, still pissed off)
In 95% van deze gevallen is het NIET de ecu.

Wie van onze belgische vrienden weet een opel garage bij hem in de buurt die van wanten weet?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2357
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door gertje »

Bij tuerlinx in Herentals hebben ze dit bij mij in 5min gedaan je hebt wel een nieuwe sleutel nodig want de chip kan maar 1x geprogrammeerd worden. Ik heb toen een chip uit een nieuwe opelcorsasleutel oud model genomen was goedkoper


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Manta79 »

Ik weet bijna zeker dat ik mijn oude sleutel ook weer kon toevoegen.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door speedokus »

Manta79 schreef:Ik weet bijna zeker dat ik mijn oude sleutel ook weer kon toevoegen.


Dat weet ik wel heel zeker, geen nieuwe sleutel benodigd.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Rob »

Smiley schreef:Ik denk ook dat het tijd wordt voor de opel garage om met opcom je sleutels opnieuw te laten inleren (dring daar op aan).
Zorg dat je je 4-cijferige security code bij je hebt, anders mag je de opvraag daarvan ook nog eens gaan betalen.
De kans is vrij groot dat de ecu de sleutel "handshake" vergeten is na al dat accu gedoe. (dat is vaker gebeurd hier op het forum)

Mochten ze zo hun eigen planning hebben en onderdelen willen gaan vervangen (want dat staat zo in de workshop handleiding) dan staat
die dure ecu ver hoog in de "potentiele" oplossingslijst. En dan kun je zo 1500 euro verder zijn. (been there, done that, still pissed off)
In 95% van deze gevallen is het NIET de ecu.

Wie van onze belgische vrienden weet een opel garage bij hem in de buurt die van wanten weet?
Strak plan, behalve tuerlinx nog aan te bevelen garage's?
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Manta79 »

Of iemand met een opcom in jouw buurt.
"A je to !" #0047
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Rob »

Wegens geboorte van een baby heeft dit projectje even op hold gestaan, maar nu is het dus tijd om de speedster terug rijklaar te maken. Hij zal dus worden afgesleept, maar daar stelt zich het volgende probleem. De speedster staat nu gestald in een ondergrondse parkeergarage, met net bovenaan een hoek van 90°. Is omhoogslepen mogelijk aan het sleepoog of moet ik kijken naar een andere oplossing?
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door S. Gonzales »

Rob schreef:Is omhoogslepen mogelijk aan het sleepoog of moet ik kijken naar een andere oplossing?
:yes: Het is er voor gemaakt, zou dus geen probleem moeten zijn. Wellicht heb je ook een sleepoog aan de achterzijde gemonteerd? Ik dacht namelijk dat je ook weleens op een circuit rijdt. In dat geval is dat natuurlijk ook een prima optie. Heb wel eens foto's gezien van een Lotus Elise die aan dat oog opgetakeld in de lucht hing.

Ga je hem nu naar een Opel dealer af laten slepen en vervolgens een nieuwe ECU in je maag laten splitsen? :bangin:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Rob »

S. Gonzales schreef:
Rob schreef:Is omhoogslepen mogelijk aan het sleepoog of moet ik kijken naar een andere oplossing?
:yes: Het is er voor gemaakt, zou dus geen probleem moeten zijn. Wellicht heb je ook een sleepoog aan de achterzijde gemonteerd? Ik dacht namelijk dat je ook weleens op een circuit rijdt. In dat geval is dat natuurlijk ook een prima optie. Heb wel eens foto's gezien van een Lotus Elise die aan dat oog opgetakeld in de lucht hing.

Ga je hem nu naar een Opel dealer af laten slepen en vervolgens een nieuwe ECU in je maag laten splitsen? :bangin:
eerste optie is dat er iemand met de juiste apparatuur de ecu codes komt inlezen, ergens begin september, 2de optie is inderdaad de garage
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door terry »

En waar woont Rob?

Ik heb de orginele opel apparatuur in de werkplaats.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Rob »

terry schreef:En waar woont Rob?

Ik heb de orginele opel apparatuur in de werkplaats.
Speedster staat in Heusden zolder, in de warme garage van mijn bomma (die kan er toch niet in rijden :-p)
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Rob »

Voila gisteren bezoek gekregen van Frank, hij heeft de speedster kunnen resetten, hij werkt weer :D
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: foutje, welke gevolgen

Bericht door Manta79 »

Resetten ? Wat heeft Frank precies gedaan ?
"A je to !" #0047
Plaats reactie