Na het inbouwen van een wide band lambda controller weer eens met OBDTuner aan de gang gegaan. Na wat loggen en een AFR die bij 6500 toeren langzaam omhoog klimt, eens naar de injector duty cycle gekeken. En ja hoor, vol in de toeren (7000) een duty cycle van net over de 91%. Ik heb er momenteel LSJ injectoren in zitten, maar zit me nu af te vragen of ik niet beter ietsje groter kan nemen. OBDTuner ondersteunt de Bosch injectoren die voor de turbo gebruikt worden, maar die hebben nominaal zo'n beetje dezelfde opbrengst als de LSJ injectoren meen ik. Volgende alternatieven zijn de Siemens 550cc en 680cc. Bij de 680cc staat een typenummer, bij de 550 niet. Weet iemand die misschien? Ik neem aan dat de connectoren anders zijn dan de standaard die ik er nu nog op heb zitten?
Nog even een vermogensmeting plaatje. Hierop staan de AFR waarden in rood en de ontstekingvertraging in blauw. Heb al een vraag gesteld op OBDTuner waarom die deuk er bij 4600-5800 toeren in zit.
Die deuk zie je terugkomen in de koppelkromme
injectoren
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: injectoren
Zou je brandstofpomp nog wel een beetje gezond zijn?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: injectoren
Paar maanden geleden een nieuwe (Walbro 155) in gezet. Maar ja, of ie gezond is weet ik niet. Maar als je de injector capaciteit gaat berekenen kom je al snel boven de 410cc terecht voor rond de 250PK en een duty cycle van minder dan 90%. En ik denk dat die dingen ook niet lineair zijn, vooral bij korte en lange duty cycles. Mijn eerste verdachtmaking ging ook richting pomp, maar na een beetje nadenken toch meer richting injectoren. Met name door de gelogde duty cycle.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: injectoren
Peter hield nog niet zolang geleden 95 procent aan als grens.
als je kijkt hoe vaak je op 7k draait zou ik me niet al te druk maken nu en een keer die blauwe monteren als je per se aan 90 %max wilt
als je kijkt hoe vaak je op 7k draait zou ik me niet al te druk maken nu en een keer die blauwe monteren als je per se aan 90 %max wilt
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: injectoren
Ik doe wel aan het 'nieuwe rijden', dus pas schakelen als ie de begrenzer in schiet. Lekker in z'n twee over de snelweg Toch?
Liever geen nieuwe injectoren, maar nog liever niet die AFR die omhoog gaat waar je het net niet wilt. Zit net te bedenken dat ik niet eens weet of ik de AFR correctie nou toegepast had of niet voor deze meting. Daar was dat hele wide band gedoe om te doen. Doel AFR in die regio is iets van 11.5. Ik neem aan dat als ie 13.nogwat meet er een correctie op de injectietijd plaats vindt. Maar ja, als je al op 91% duty cycle zit heb je ook niet veel headroom meer
Liever geen nieuwe injectoren, maar nog liever niet die AFR die omhoog gaat waar je het net niet wilt. Zit net te bedenken dat ik niet eens weet of ik de AFR correctie nou toegepast had of niet voor deze meting. Daar was dat hele wide band gedoe om te doen. Doel AFR in die regio is iets van 11.5. Ik neem aan dat als ie 13.nogwat meet er een correctie op de injectietijd plaats vindt. Maar ja, als je al op 91% duty cycle zit heb je ook niet veel headroom meer