Mapping software

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Mapping software

Bericht door alain »

Met welke software kan ik met behulp van Ipad of Laptop zelf mijn mapping aanpassen? ( Turbo model )

Wat ik vooral zelf wil doen is de turbodruk aanpassen naargelang de weersomstandigheden.

Of zou Klasen Motors dat beveiligd hebben ?
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Mapping software

Bericht door tibby »

Speerke wou destijds mijn Dbilas turbo gemapt door Klasen uitlezen met OBD tuner. Dit lukte niet.
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Mapping software

Bericht door Daan »

Als de turbodruk niet ECU gerelateerd is (denk het wel??) kan je een Apexi boostcontroller plaatsen. De meer uitgebreide varianten kan je per versnelling regelen en ook dus diverse "sets" programmeren. Zelf nooit gebruikt maar een maatje wel op zijn Seat Leon.

Zelf altijd met een 2-kanaals Greddy boostcontroller gereden. Low boost en High boost settings en de rest met je rechtervoet.

Succes.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: Mapping software

Bericht door alain »

Ecu stuurt elektrisch een luchtdrukventiel aan die de turbodruk regelt.


Daarom zou ik de waarden in de ECU map willen aanpassen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Mapping software

Bericht door Exmantaa »

Z20LET heeft een Motronic (1.5.5?) ecu, dus je hebt weinig aan Speerke's OBD-Tuner.

Met de meeste "tuning" programma's hiervoor kun je bestaande mappings copieëren etc., maar zoiets specifieks is toch lastiger. Op engelse VX forum was iemand bezig om hiervan de 3D maps te doorgronden, dus zoek daar eens. Verder kun je hier je licht opsteken: http://www.ecuconnections.com

:wink:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Mapping software

Bericht door the-duke »

alain schreef:Ecu stuurt elektrisch een luchtdrukventiel aan die de turbodruk regelt.


Daarom zou ik de waarden in de ECU map willen aanpassen.
Maar.. als je de ECU voor de gek houdt qua welke turbodruk er heerst, heb je binnen de standaardmapping echt wel wat ruimte om de druk te verhogen voordat de noodloop inschakelt (en dan komt de oplossing van Daan toch weer in beeld) Het is maar net hoever je wilt gaan..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie