Met welke software kan ik met behulp van Ipad of Laptop zelf mijn mapping aanpassen? ( Turbo model )
Wat ik vooral zelf wil doen is de turbodruk aanpassen naargelang de weersomstandigheden.
Of zou Klasen Motors dat beveiligd hebben ?
Mapping software
Re: Mapping software
Speerke wou destijds mijn Dbilas turbo gemapt door Klasen uitlezen met OBD tuner. Dit lukte niet.
grtz
grtz
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Mapping software
Als de turbodruk niet ECU gerelateerd is (denk het wel??) kan je een Apexi boostcontroller plaatsen. De meer uitgebreide varianten kan je per versnelling regelen en ook dus diverse "sets" programmeren. Zelf nooit gebruikt maar een maatje wel op zijn Seat Leon.
Zelf altijd met een 2-kanaals Greddy boostcontroller gereden. Low boost en High boost settings en de rest met je rechtervoet.
Succes.
Zelf altijd met een 2-kanaals Greddy boostcontroller gereden. Low boost en High boost settings en de rest met je rechtervoet.
Succes.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: Mapping software
Ecu stuurt elektrisch een luchtdrukventiel aan die de turbodruk regelt.
Daarom zou ik de waarden in de ECU map willen aanpassen.
Daarom zou ik de waarden in de ECU map willen aanpassen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Mapping software
Z20LET heeft een Motronic (1.5.5?) ecu, dus je hebt weinig aan Speerke's OBD-Tuner.
Met de meeste "tuning" programma's hiervoor kun je bestaande mappings copieëren etc., maar zoiets specifieks is toch lastiger. Op engelse VX forum was iemand bezig om hiervan de 3D maps te doorgronden, dus zoek daar eens. Verder kun je hier je licht opsteken: http://www.ecuconnections.com
Met de meeste "tuning" programma's hiervoor kun je bestaande mappings copieëren etc., maar zoiets specifieks is toch lastiger. Op engelse VX forum was iemand bezig om hiervan de 3D maps te doorgronden, dus zoek daar eens. Verder kun je hier je licht opsteken: http://www.ecuconnections.com
Re: Mapping software
Maar.. als je de ECU voor de gek houdt qua welke turbodruk er heerst, heb je binnen de standaardmapping echt wel wat ruimte om de druk te verhogen voordat de noodloop inschakelt (en dan komt de oplossing van Daan toch weer in beeld) Het is maar net hoever je wilt gaan..alain schreef:Ecu stuurt elektrisch een luchtdrukventiel aan die de turbodruk regelt.
Daarom zou ik de waarden in de ECU map willen aanpassen.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops