D.I.Y. 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
We zijn weer even bezig geweest nadat de pakketjes binnen waren gekomen.
Mooi setje VXR injectoren met connectors.
Morgen de juiste draden eens matchen voor de kabelboom. Volgens VX220 forum is het:
z22se (LSJ) A = positive
z22se engine loom
A = common - Red/Black
B = 1 - Brown/red, 2 - Brown/Blue, 3 - Brown/Green, 4 - Brown/Yellow
Op de oem injector staat 0A idd verbonden aan de Red/Black draad (roze in mijn geval...). De andere draden zijn ook de vier verschillende kleuren zoals bij B is beschreven.
De vraag: Welke van deze twee draden A of B moet er verbonden worden met de + van de VXR injector?
Verder 1 van de vacuumnippels vervangen voor een maatje groter zodat hier mn brake-booster op aangesloten kan worden:
De nippel er naast is voor mn EVAP lijn waar ik een 1-weg klep tussen gezet heb:
Met het solderen van mn TMAP sensor nog wat wijzer geworden. S39 vloeimiddel werkt slecht om draden te solderen. Zonder gaat veel beter... ook met een simpel "tooltje" om de boel vast te houden als je handen te kort hebt:
Morgen weer een dag
Mooi setje VXR injectoren met connectors.
Morgen de juiste draden eens matchen voor de kabelboom. Volgens VX220 forum is het:
z22se (LSJ) A = positive
z22se engine loom
A = common - Red/Black
B = 1 - Brown/red, 2 - Brown/Blue, 3 - Brown/Green, 4 - Brown/Yellow
Op de oem injector staat 0A idd verbonden aan de Red/Black draad (roze in mijn geval...). De andere draden zijn ook de vier verschillende kleuren zoals bij B is beschreven.
De vraag: Welke van deze twee draden A of B moet er verbonden worden met de + van de VXR injector?
Verder 1 van de vacuumnippels vervangen voor een maatje groter zodat hier mn brake-booster op aangesloten kan worden:
De nippel er naast is voor mn EVAP lijn waar ik een 1-weg klep tussen gezet heb:
Met het solderen van mn TMAP sensor nog wat wijzer geworden. S39 vloeimiddel werkt slecht om draden te solderen. Zonder gaat veel beter... ook met een simpel "tooltje" om de boel vast te houden als je handen te kort hebt:
Morgen weer een dag
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ehhh, draadjes altijd met harskern solderen, NOOIT met S39 want dan rot je draad weg. (of gewoon krimpen)
Volgens mij zijn de Bosch injectoren/connectors gemerkt met 1-2 en dan was het dacht ik simpelweg A=1, B=2.
Volgens mij zijn de Bosch injectoren/connectors gemerkt met 1-2 en dan was het dacht ik simpelweg A=1, B=2.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Op de vxr's staat enkel een "+" aangegeven Neem aan dat dit dan de 12V is.
Rotten en S39 had ik idd gelezen ja. Nie goe nie zeg ma
Rotten en S39 had ik idd gelezen ja. Nie goe nie zeg ma
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Yep, de plussen hangen gezamelijk aan de 12v voeding en de - kant van elke injector wordt door de ecu aan de massa geschakeld.
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
oei inderdaad ..gewoon solderen met elektro solduur... dat gij daar gebruikt is voor loodgieters lol
grasmaaiers..enz
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ja, idd. Maar is dan de red/black (of A-kant) de + / 12V kant? Of zijn het de vier verschillende kleuren?Exmantaa schreef:Yep, de plussen hangen gezamelijk aan de 12v voeding en de - kant van elke injector wordt door de ecu aan de massa geschakeld.
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Rood-Roze/Zwart is de gezamelijke + kant (en als je die meet merk je dat ze met elkaar doorverbonden zijn)
De Bruin/xxx zijn de geschakelde - kanten naar de ecu
De Bruin/xxx zijn de geschakelde - kanten naar de ecu
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ok, nu even een vraag: Hoeveel beweging zit er in de aandrijfas? Ik zit nu namelijk met mn olie-retour pijpje een paar cm boven de as. Zou lullig zijn als ik een put neem en mn olie ligt er in een paar seconde onderuit. Op Duke zn foto lijkt er bij de DBilas setup ook niet veel ruimte te zitten. Iemand een idee?
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Je zit redelijk dicht bij het scharnier-punt en de as is erg lang dus de verticale beweging zou beperkt moeten zijn.
Als je het wilt controleren is het niet zo moeilijk, even de auto op steunen en dan de schokbreker verwijderen aan deze kant en met een krik de ophanging even tussen z'n maximale uitslag omlaag en omhoog bewegen en kijken hoeveel ruimte je hebt.
Als het een paar cm is, dan vermoed ik dat het weinig probleem gaat zijn.
Bye, Arno.
Als je het wilt controleren is het niet zo moeilijk, even de auto op steunen en dan de schokbreker verwijderen aan deze kant en met een krik de ophanging even tussen z'n maximale uitslag omlaag en omhoog bewegen en kijken hoeveel ruimte je hebt.
Als het een paar cm is, dan vermoed ik dat het weinig probleem gaat zijn.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Dank voor de reactie. Ga vanavond eens kijken wat ie doet.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Vandaag met de intercooler en uitlaat bezig geweest. Spruitsukpakking ook eindelijk binnen na 4 weken ofzo...
Nog een flens en bochtje halen en dan van de week aflassen.
Nog de ECU en wideband en dan zou ie aangeslingerd kunnen worden
Nog een flens en bochtje halen en dan van de week aflassen.
Nog de ECU en wideband en dan zou ie aangeslingerd kunnen worden
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Daan schreef: Ik zie op je foto dat je een stangetje voor je flex stuk aan de bocht wilt lassen. Dat moet je niet doen, daar zal hij zeker losscheuren. Het motorblok beweegt in de rubbers en daardoor komen re erg grote spanningen op die lasverbinding.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 3" Tullet
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
^ Dat is niet Daan z'n set-up. Hij heeft de turbo andersom staan; inlaatkant aan de bakzijde.
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
en deze heeft al meer dan 30.000 soms heftige kilometers doorstaan zonder te scheuren, dus wellicht valt het mee..Maarten schreef:Daan schreef: Ik zie op je foto dat je een stangetje voor je flex stuk aan de bocht wilt lassen. Dat moet je niet doen, daar zal hij zeker losscheuren. Het motorblok beweegt in de rubbers en daardoor komen re erg grote spanningen op die lasverbinding.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 3" Tullet
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops