Balansassen verwijderen / distributieketting in de weg

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Balansassen verwijderen / distributieketting in de weg

Bericht door aboellaard »

Yep, niet met zo'n mooi stukje gereedschap wat hier ergens op het forum te zien is, maar gewoon met een dop 30 en een mokertje. En een fietsspaak om de afstand te meten. Die truuk met steepjes op een stukje tape werkt wel, maar is dan weer niet heel nauwkeurig. En omdat dit blijkbaar toch vrij nauwkeurig moet (7-8 mm) werkt zoiets als een spaak om te meten een stuk beter.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Balansassen verwijderen / distributieketting in de weg

Bericht door Exmantaa »

Ja, dat tape op de dop-verlengsteel is niet zo nauwkeurig omdat je die ook vaak een stukje de dop in slaat... Meten is weten en die 7,5mm komt best kritisch. :?

Wat gaat er nog meer met dat blok gebeuren? :?:
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Balansassen verwijderen / distributieketting in de weg

Bericht door aboellaard »

Eerst de echt noodzakelijke dingen bij elkaar zien te vinden. Dingen als extern triggerwheel, vliegwiel, afsluitdoppen e.d. En een beslissing nemen op welke manier er meer lucht in te persen, dus SC of turbo. Ben me nu wat meer aan het verdiepen in de turbo kant. Da's toch een stuk lastiger dan een SC. Bepalen van de juiste maat bedoel ik dan. En dat gaat een stuk kofferruimte kosten. Maar die beslissing moet wel eerste genomen worden voor er een nieuwe uitlaat komt, afdoppen van de oliekoeling (of juist niet) e.d. In ieder geval blijft het blok zoals het is, dus geen Z22SE krukas, nieuwe drijfstangen, zuiger of iets dergelijks. Daar heb ik dat blok juist voor gekocht. Dus wat er niet mee gebeurd is makkelijker aan te geven.
Plaats reactie